گروه وب سایت وان

طراحی وب سایت, توسعه وب سایت, سئو وب سایت

1000ها نکته بهینه سازی وب سایت -در حال بروزرسانی-قسمت پنجم

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

این مقاله در حال بروز رسانی می باشد.

www.website1.ir

* نوار ابزار (Tool Bar)

موتورهای جستجوگر اطلاعات مربوط به نوار ابزار مرورگر ها به عنوان عامل رتبه بندی خود استفاده می کند.
www.website1.ir
* نظرات کاربران

صفحاتی از وب سایت که نظرات کاربران زیادی در آنها ثبت شده است از رتبه بندی بهتری در موتورهای جستجوگر برخوردار خواهند بود.
www.website1.ir
* زمان توقف (Dwell time)

زمان توقف یا Dwell Time یعنی مدت زمانی که کاربر پس از جستجو وارد صفحه ای می شود و دوباره به موتور جستجوگر باز میگردد. به بیان ساده تر مدت زمانی که کاربر در صفحه اقامت می کند.بازگشت کاربر از سایتی به موتور جستجوگر نشان دهنده آن است که سایت رجوع شده از لحلظ کیفیت محتوا و یا طراحی سایت مناسب و مفید نبوده است هر چه مقدار این معیار کمتر باشد به منزله ی این است که با سایت ضعیف تری مواجه هستیم و نمره منفی برای سئو آن سایت محسوب می شود. پس اگر افراد زمان بیشتری را در وب سایت سپری کنند، نشانه کیفیت بالای وب سایت است و در رتبه بندی موتورهای جستجو گر موثرتر خواهد بود.
www.website1.ir
*جستجوی خاص

موتورهای جستجوگر برای جستجوهای خاصی که انجام میگیرد تاثیر مثبتی برای صفحات جدید در نظر می گیرند.
www.website1.ir
* تنوع جستجوهای خاص

موتورهای جستجوگر برای کلمات کلیدی جدید و ناشناخته و خاصی که می بینند برای رتبه بندی تاثیر بهتری میگذارند، پس تنوع در انتخاب یک کلمه خاص میتواند برای بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت خیلی موثرتر باشد. تنوع کلمات میتواند چیزی مانند برند خاص و یا یک مخفف خاص یا هرچیزی شبیه این ها باشد.
www.website1.ir
* تاریخچه جستجوی افراد

برای هر فرد که وارد موتورهای جستجو گر می شود و جستجویش را انجام میدهد این به عنوان تاریخچه ای برای آن کاربر ثبت می شود، وقتی وارد موتورهای جستجوگر می شوید ، وب سایت هایی که به طور مکرر بازدید می کنید ، برای جستجوهای بعدی شما رتبه بالاتری خواهند داشت.
www.website1.ir
* تاثیر تاریخچه جستجو

در بند قبل اشاره کردیم که جستجو هایی که میکنید وب سایت هایی که واردشان می شوید رتبه بالاتری خواهند گرفت ، حال این را عرض می کنم که خود جستجو، نتیجه جستجو و ورود های آن جستجو ، برای جستجوهای بعدی شما تاثیر گذار هستند. یعنی شما وقتی تا حالا عبارتی را جستجو کرده اید و وارد وب سایتی شده اید آن وب سایت برای شما رتبه بالاتری گرفته است و وقتی شما یک عبارت دیگری را جستجو میکنید موتورهای جستجوگر با بنا به اینکه وب سایت قبلی برای شما رتبه بالاتری دارد نتایجی به شما نشانن خواهد داد، یعنی اگر شما یک عبارتی را جستجو کنید ممکن است موتورهای جستجوگر یک لیست به شما نشان دهد که اگر کاربر دیگری دقیقا همان جستجو را انجام دهد آن نتایج شما را نخواهد دید.
www.website1.ir
* جغرافیای کاربران وب سایت

موتورهای جستجوگر مکان جغرافیایی کاربرانشان را در رتبه بندی های خود اثرگذار می کنند، یعنی جستجو ها برای آی پی ، آی اس پی ، منطقه ، شهر ، کشور، در رتبه بندی های موتورهای جستجوگر تاثیر گذار خواهند بود.
www.website1.ir
* جستجوی امن

فعال کردن جستجوی امن برای موتورهای جستجوگر در نتایج جستجو تاثیر گذار است، یعنی بعضی وب سایت های با محتوا یی که شامل کلمات دشنام یا محتوای مرتبط با بزرگسالان هستند برای افرادی که جستجوی امن را فعال کرده اند، نشان داده نمی شوند.
www.website1.ir
* گوگل پلاس (Google +)

وب سایت هایی که در گوگل پلاس قرار میگیرند رتبه بهتری برای خود می گیرند.
www.website1.ir
* شکایات DMCA

DMCA مخفف Digital Millennium Copyright Act که مباحث مربوط به copyright در آن پیگیری می شود.
dmca یک نوع قانون هست در آمریکا که حقوق ناشران رو حفظ میکند
و اگر کسی در اینترنت مطلب کپی رایت داری را منتشر کند، شرکت های کپی رایت، یک شکایت dmca به سایت ارسال میکنند تا مدیر سایت آن مطلب را حذف کند
اگر مدیر سایت آن را حذف کرد، مشکلی نیست
اما اگر حذف نکرد شرکت کپی رایت آن شکایت را به دیتاسنتر ارسال میکند
و شرکت دیتا سنتر سرور یا هاست مورد نظر را مسدود میکند
برخی از کشور های آزاد و سوسیال دموکرات مثل سوئد و هلند (کشور های حوضه اسکاندیناوی) و برخی از سایر کشور های اروپایی مانند لوکزامبورگ به این شکایات بی اهمیت هستند و اگر شکایت به دیتا سنتر های موجود در این کشور ارسال شوند شما آسوده خواهید بود …
آمریکا کانادا و انگلیس سخت ترین قوانین را دارند بعد فرانسه و آلمان و غیره…. .
ایران و چین و روسیه هم بی اهمیت هستند.
ignore DMCA ؛ یعنی نادیده گرفتن شکایت دی ام سی ای….
به عنوان مثال شما یک وب سایت را می بینید که مثلا یا design سایتش رو از شما copy کرده و یا فایلی که شما به صورت پولی در وب سایت خود قرار دادید وب سایت مذکور به صورت رایگان برای دانلود عموم قرار داده است .
در این صورت شما می توانید یک DMCA Notice برای datacenter ارسال کنید . در صورتی که درخواست شما ترتیب اثر داده نشود و یا ایمیل شما را جواب بدهند و دلایل شما را کافی نداند. جواب ایمیلی که از دیتاسنتر دریافت می گردد در ignore DMCA دسته بندی می گردد.
وب سایت هایی که دارای شکایت DMCA هستند با کاهش رتبه موتورهای جستجوگر مواجه خواهند شد.
www.website1.ir
* تنوع دامنه های وب

تنوع دامنه های وب سایت برای رتبه بندی وب سایت ها تاثیر گذار است ، طی به روزرسانی بیگ فوت دامنه های بیشتری به هر کدام از صفحات SERP اضافه شده است.
www.website1.ir
* جستجوهای معامله ای مثل خرید و فروش

موتورهای جستجوگر برای جستجوهای کلمات کلیدی مربوط به خرید یا فروش کالا استراتژی های متنوعی دارند، اینطور نیست که یک محصول در یک وب سایت همیشه نشان داده شود.
www.website1.ir
* جستجوهای محلی مختلف

موتورهای جستجوگر معمولا جستجوهای محلی وب سایت های مختلف را در بالای جستجوهای طبیعی قرار می دهد.
www.website1.ir
* کلمات کلیدی خاص و جدید

برخی کلمات کلیدی خاص و جدید برای موتورهای جستجوگر جاب تر به نظر می رسند، در واقع این موضوع باعث ایجاد یک کلمه جدید در موتورهای جستجوگر می شود.
www.website1.ir
* برندهای برتر و بزرگ

در جستجوهای مشخص و خاص و کوتاه مربوط به برند های برتر و خاص ارزش بالاتری داده می شود. این موضوع بعد از به روزرسانی وینس ، اتفاق افتاده که موتورهای جستجوگر برای برندهای بزرگ در مورد جستجوهای مشخص و کوتاه اهمیت می دهد.
www.website1.ir
* نتایج موفقیت آمیز خرید یا فروش محصول

موتورهای جستجوگر برای نتایج موفقیت آمیز وب سایت های خرید و یا فروش ارزش بیشتری قائل می شود، و برای رتبه بندی آن وب سایت ها و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت کمک میکند.
www.website1.ir
* نتایج تصویر

موتورهای جستجوگر از نتایج جستجوی تصاویر هم برای جستجوی وب سایت هایشان استفاده میکنند.
www.website1.ir
* تنوع نتایج جستجو ها

تنوع بسیار زیادی در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر مثل گوگل وجود دارد.بسیار زیاد است. یعنی با جستجوی بعضی عبارات موتورهای جستجوگر مثل گوگل نتیجه جستجوی شما را با تنوع های جالب و سرگرمی به نمایش میگذارند.
www.website1.ir
* نتایج وب سایت برندها

کلمات کلیدی مثل یک برند خاص یا دامنه مثل یک برند خاص یا چیزهایی که نمشان دهنده یک برند خاص هستند وقتی در موتورهای جستجوگر جستجو می شوند نتایج متعددی از وب سایت شان را پاداش میگیرند.
اینطور که حتما تاکنون دیده اید وقتی یک برند خاص یا دامین خاص را جستجو میکنید موتور های جستجوگر بجز اینکه آدرس آن وب سایت را به شما نمایش می دهند چند لینک و گزینه پر بازدید آن وب سایت را هم در زیر نام وب سایت بصورت جدولی به نمایش می گذارند.
www.website1.ir
* توییت (Twit) های وب سایت تویتر (Twitter)

همانند لینک ها، هر چه تعداد توییت (Twit) های یک صفحه بیشتر باشد در رتبه بندی آن وب سایت توسط موتورهای جستجوگر و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیر مثبت می گذارد. البته این تاثیرات بسیار ضعیف هستند.
www.website1.ir
* حساب کاربران توییتر (Twitter)

تویت (Twit) های حساب کاربری های شناخته شده و قدیمی و با فالور های زیاد تاثیر بهتری نسبت به دیگر حساب کاربری ها در رتبه بندی موتورهای جستجوگر دارد.
www.website1.ir
* لایک (Like) های وب سایت فیس بوک (Facebook)

همانند لینک ها، هر چه تعداد لایک (Like) های یک صفحه بیشتر باشد در رتبه بندی آن وب سایت توسط موتورهای جستجوگر و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیر مثبت می گذارد. البته این تاثیرات بسیار ضعیف هستند.
www.website1.ir
* اشتراک گذاری در فیس بوک (Facebook)

به اشتراک گذاری در فیس بوک مثل پست های گوگل پلاس تاثیر مثبتی نسبت به لایک های فیس بوک دارند.
www.website1.ir
* حساب کاربران فیس بوک (Facebook)

همانند تویتر ، لایک ها و اشتراک گذاری های حساب کاربری های شناخته شده و قدیمی و با فالور های زیاد تاثیر بهتری نسبت به دیگر حساب کاربری ها در رتبه بندی موتورهای جستجوگر دارد.
www.website1.ir
* پین (Pin) های وب سایت Pinterest

همانند لینک ها، هر چه تعداد پین های (Pin) های یک صفحه بیشتر باشد در رتبه بندی آن وب سایت توسط موتورهای جستجوگر و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیر مثبت می گذارد. البته این تاثیرات بسیار ضعیف هستند.
www.website1.ir
* اشتراک گذاری وب سایت های شبکه اجتماعی

اشتراک گذاری ها در شبکه های اجتماعی تاثیر کمی در رتبه بندی وب سایت توسط موتورهای جستجوگر دارد.
www.website1.ir
* پست های گوگل پلاس

همانند لینک ها، هر چه تعداد پست های یک صفحه بیشتر باشد در رتبه بندی آن وب سایت توسط موتورهای جستجوگر و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیر مثبت می گذارد. البته این تاثیرات بسیار ضعیف هستند.
www.website1.ir
* حساب های کاربران گوگل پلاس (Google plus)

همانند تویتر و فیس بوک ، لایک ها و اشتراک گذاری های حساب کاربری های شناخته شده و قدیمی و با چرخه(Circle) های زیاد تاثیر بهتری نسبت به دیگر حساب کاربری ها در رتبه بندی موتورهای جستجوگر دارد.
www.website1.ir
* نویسندگان شناخته شده و معتبر و قدیمی

در حاصل نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر مثل گوگل ، مطالبی که توسط نویسندگان شناخته شده و معتبر و قدیمی ثبت شده اند بالاتر از سایر مطالب قرار خواهند گرفت.
www.website1.ir
*. ارتباط بین اشتراک گذاری های شبکه های اجتماعی

موتورهای جستجوگر از مطالی و پست ها و اشتراک گذاری ها و لایک ها ی اکانتی که پست را به اشتراک گذاشته به عنوان اطلاعات مرتبط استفاده می کنند.
www.website1.ir
* شبکه های اجتماعی مشابه وب سایت

بعضی صفحه ها و اکانتها در شبکه اجتماعی وجود دارند که خودشان مانند یک وب سایت عمل می کنند این صفحه ها و اکانت ها هم به رتبه بندی موتورهای جستجوگر کمک میکنند.
www.website1.ir
* نوشتن نام برند

انکر تکست با نام برند برای لینک ها و هایپر تکست ها برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر خیلی موثر هستند.
www.website1.ir
* جستجوهای برند

با برند خاص خودتان بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت خودتان را انجام دهید، موتورهای جستجوگر به خوبی وب سایت ها را با برند خودشان پیدا می کنند و در لیست خودشان قرار می دهند، پس در رتبه بندی موتورهای جستجوگر هم موثر خواهد بود.


لیست کامل مقالات را می توانید در وب سایت اصلی وب سایت وان مشاهده فرمایید:

www.website1.ir
پایان بخش پنجم، ادامه مقاله بهینه سازی وب سایت و سئو وب را در قسمت بعدی در بخش مقالات بخوانید.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گروه وب سایت وان

تهران

نوع فعالیت

خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

طراحی وب سایت، توسعه وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات وب، طراحی نرم افزار، برنامه نویسی اپلیکیشن، راه اندازی وب سایت، راه اندازی وب سایت، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، هاست اختصاصی، دامین اختصاصی، سرورهای اختصاصی، سرورهای مجازی، ساخت وب سایت

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات