آداک فرآیند سپهر

سنسور , ترانسمیتر, لول سنج

محافظت از سنسورهای پلیستور

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

سنسورهای استفاده شده در دتکتور گاز انواع مختلفی دارد که یکی از این سنسورها سنسور پلیستر می‌باشد.

سنسورهای پلیستر معمولاً برای تشخیص گازهای هیدروکربنی و قابل احتراق استفاده می شوند. 

خروجی و واکنش سنسور پلیستر یا کاتالیستی بصورت خطی می‌باشد وبرای طیف وسیعی از گازهای قابل اشتعال واکنش نشان می دهد، حتی به جرات می‌توان گفت این نوع سنسور  چندین گاز قابل اشتعال در محیط را تشخیص داده و در کل یک راه حل قابل اعتماد و اقتصادی ارائه می دهد.

 با این حال، سنسورهای پلیستور نیز حساسیت هایی دارند که باید در نظر گرفته شوند.

شاید بزرگترین عیب پلیستورها کاهش و از دست دادن دائمی حساسیت آنها به دلیل انتشار مواد شیمیایی مختلف است که معمولاً در کارخانجات یا مراکز صنعتی استفاده می‌شود،که اختصارا گفته می‌شود سنسور مسموم شده است.

هنگامی که سنسور مسموم شده و در معرض گاز قابل اشتعال قرار می گیرد، به هیچ وجه واکنشی نشان نمی دهد. یعنی دتکتوری که برای تشخیص گازهای محیطی، که لزوما برای این کار نصب شده است، عاجز می‌ماند.

در این حالت اگرچه وجود گاز در محیط به حد خطرناکی می رسد، اما دتکتور گاز نمی تواند هشدارهای مورد انتظار از آن را انجام دهد، طوری به کار خود ادامه می دهد که گویی محیط امن است و باعث می‌شود هیچ اقدامی صورت نگیرد.

ماده کاتالیزوری روی حسگر پلیستور که با گاز قابل اشتعال واکنش نشان می دهد، در صورت قرار گرفتن در معرض ترکیبات حاوی مقادیر کمی (ppm) سیلیکون، سرب، گوگرد و فسفات، خراب می‌شود. بنابراین، چنین ترکیباتی که در محل آشکارساز ساطع می شوند، می توانند بدون اینکه متوجه شوید، حساسیت سنسور را مختل کنند.

شاید بپرسید این ترکیبات سیلیکونی در چه موادی به طور گسترده استفاده می شود. 

می‌توان گفت ترکیبات سیلیکونی در: چسب ها، درزگیرها، روغن های مختلف و مواد عایق وجود دارند. 

سنسورهای پلیستر در مواجهه با سطوح کم سیلیکون حساسیت خود را از دست می دهند و به گازهای قابل اشتعال پاسخ نمی دهند. 

به عنوان مثال، استفاده از سیلیکون برای آب بندی یا عایق بندی محل نگهداری دستگاه ها می‌تواند باعث از کار افتادن سنسورها شود. در صورت وجود ترکیبات سیلیکونی در محیط، دتکتورها باید کالیبره شده و حساسیت آنها بررسی شود.

به منظور محافظت از آشکارسازها و استفاده سالم از آنها برای مدت طولانی، باید شرایط محیطی به دقت بررسی شود و کالیبراسیون یا تست پاسخ به طور منظم انجام شود.

شرکت آداک فرایند سپهرآماده است تا، در تعیین و انجام مراحل تعمیر و نگهداری مورد نیاز انواع دتکتورها، شما را همراهی نماید.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آداک فرآیند سپهر

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

سنسور ، ترانسمیتر، لول سنج، سطح سنج، انواع فلومتر، کنترلر، موتور های ضد جرقه، ترانسمیتر راداری، سنسور تشخیص سطح، نمایندگی وگا VEGA، دتکتور گاز، سنسور فشار مذاب، ردیاب گاز، آشکار ساز گاز، دتکتور گاز پروسنس، prosense

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات
بروز رسانی 5 هفته قبل