البرز سولار

انرژی خورشیدی شامل آبگرمکن و برق خورشیدی , توربین های بادی

استفاده ژاپن از انرژی خورشیدی







ژاپن که از جمله کشورهای واردکننده نفت خام در جهان محسوب می شود، در راستای کاهش وابستگیهای انرژی به خارج از این کشور و نیز مقابله با گرمایش جهانی در نظر دارد، از انرژی خورشیدی بهره گیرد.
به گزارش روزنامه"ژاپن تایمز"، ژاپن در همین راستا در نظر دارد تا سال 2030 میلادی 30 درصد از انرژی مورد نیاز منازل مسکونی را از طریق انرژی خورشیدی تامین کند.
به گزارش ایرنا به نقل از ژاپن تایمز، این کشور در راستای رسیدن به این هدف خود شمار منازل مسکونی که از انرژی خورشیدی استفاده می کنند رااز 400 هزار مورد کنونی به 14 میلیون مورد افزایش خواهد داد.
این گزارش می افزاید: دولت ژاپن همچنین در نظر دارد تا برای رسیدن به این هدف ، ظرفیت برق تولیدی از این روش را از 3/1 میلیون کیلووات ، تا30 برابر در این مدت افزایش دهد.
به گزارش منابع دولتی ژاپن، این طرح ابتکاری ژاپن قرار است در جریان نشست سران هشت کشور صنعتی عضو گروه هشت در استان هکایدو این کشور نیز اعلام شود.
نشست سران هشت کشور صنعتی عضو گروه هشت شامل آمریکا، روسیه، آلمان، کانادا، فرانسه،ایتالیا، انگلیس و به میزبانی ژاپن ماه ژوئیه (تابستان سال آینده) در استان هکایدو برگزار می شود.
این گزارش می افزاید: طرح جدید پیشنهادی ژاپن برای تهیه انرژی ارزان به گونه ای است که خانوارهای ژاپنی می توانند به راحتی آن را نصب کنند. دولت ژاپن برای اجرای این طرح دو میلیارد ین در بودجه سال مالی آینده که از اول آوریل ( 12 فروردین 87)آغاز می شود، در نظر گرفته است.
بر اساس این طرح با استفاده از صفحات خورشیدی، 7/3 کیلو وات برق برای یک خانوار چهار نفره تامین می شود اما بالاترین قیمت تجهیزات لازم برای تهیه این نوع انرژی برای هر خانوار دو میلیون ین است.
این گزارش می افزاید: هم اینک شرکت الکترونیکی شارپ و دیگر کارخانجات ژاپنی بیش از نیمی از تجهیزات مربوط به تولید انرژی خورشیدی در جهان را بر عهده دارند که تولیداتشان برای خارج از این کشور صادر می شود. تولید انرژی خورشیدی در ژاپن در سال 2006 میلادی 71/1 میلیون کیلووات بود که این میزان بسیار کمتر از میزان انرژی خورشیدی بود که آلمان در این مدت تولید کرده است. طرح جدید ژاپن در خصوص تولید انرژی خورشیدی، چندین برابر با صرفه تر و همراه با کاهش هزینه های تولید این نوع انرژی از 46 ین برای هر کیلووات به 7 ین تا سال 2030 میلادی خواهد بود که در مقایسه با دیگر انرژیهای گرمایی در پایین ترین سطح قرار دارد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

البرز سولار

کرج

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

انرژی خورشیدی شامل آبگرمکن و برق خورشیدی ، توربین های بادی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات