آسانسور و پله برقی الماس صنعت آرتا

طراحی فروش نصب , انواع اسانسور و پله برقی, انواع بالابر و هوم لیفت ها

انرژی در آسانسور و پله برقی

 

انرژی در آسانسور و پله برقی

 

 

مصطفی میرزایی

کارشناس ارشد مهندسی مواد متالورژی صنعتی دانشگاه علوم و تحقیقات

 

شرکت الماس صنعت آرتا

 

 

 

 

 

 

 

 

آسانسور و پله برقی توجه کمی از دیدگاه بهره وری انرژی در گذشته را به خود داشته است.برای پر کردن این فاصله، این مقاله تجزیه و تحلیل پتانسیل های بهره وری انرژی و سیاست های اجرایی، در مورد بازار آسانسور و پله برقی اروپا را نشان می دهد. به عنوان یک پیش شرط، تقاضای انرژی الکتریکی آسانسورو پله برقی در بازار اروپا برقرار است، بر اساس برآورد کارشناسان، و نتایج حاصل از نظارت مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفته اند. برآورد تقاضای فعلی نسبت به حالاتی که در آن پیاده سازیبهترین تکنولوژی در دسترس، برای تجهیزات مربوطه در نظر گرفته شده است و پتانسیل های صرفه جویی آن تکنولوژی محاسبه می شود. نتایج نشان می دهد که پتانسیل فنی قابل توجهی برای آسانسور (بیش از 60٪) و پله برقی (حدود 30٪) وجود دارد. با این حال، موانع مختلف خاصی، مانع از نفوذاین فن آوری های کارآمد انرژی می شوند. آنها شامل مسائلی مانند عدم آگاهی و اطلاعات مربوطه، می باشند و همچنین به عنوان مشکلاتتقسیم شده اند. تجزیه و تحلیل فن آوری fباعث تکمیلبررسی چگونگی غلبه بر این موانع شده، که منجر به مجموعه ای از توصیه هایی در مورد چگونگی بهبودبهره وری انرژی در آسانسور و پله برقی و بازار آنها می گردد. اقدامات مناسب می تواند به اجرای روش استانداردروش برای اندازه گیری برق منجر شده، و الصاق برچسب معرفی یک سیستم از جمله آسانسورو پله برقی در چارچوب قانونی گردد.


آسانسور و پله برقی از عناصر بسیار مهمی است که آن راعملی و برای زندگی، کار و مغازه چند طبقهدر بالا و در زیر زمین آسان نموده است. آسانسور به طور معمول حدود 8٪ از مصرف برق کلی از یک ساختمان را دارا است. شهرنشینی بیشتر در کشورهای در حال توسعه، رشد آگاهی ازمسائل مربوط به دسترسی، افزایش سن جمعیت در بسیاری از کشورهای غربیو همچنین افزایش تقاضا برای راحتی منجر بهنصب و راه اندازی تجهیزات اضافی شده است. با بهبود بهره وری انرژیدر تجهیزات موجود و جدید آسانسور و پله برقی
کمک به انرژی نموده و آب و هوا را بهبود بخشید. برایاین هدف، تجزیه و تحلیل کامل از پتانسیل های بهره وری وسیاست های مناسب، لازم و ضروری است.

تا به حال پژوهش های کمی در تقاضای برق آسانسور و پله برقی انجام شده است، به خصوص با تمرکز بربازار اروپا. اکثر مطالعات قبلی بر تمرکز محدود بوده، به عنوان مثالتجزیه و تحلیل در سطح کل باقی می ماند و یا محدود به یک زمینه ملی: Sachs  به عنوان مثال، بازتابمصرف انرژی آسانسور در بحث در مورد فرصتبهبود بهره وری از آسانسور را تخمین می زند، با این حال، مطالعه خود را بر تمرکز در ایالات متحده قرار داده است. Nipkow انجام دقیق ترمطالعه، از جمله کمپین نظارت از 33 دستگاه آسانسور داشته، و برآورد پتانسیل صرفه جویی در انرژی آسانسورسوئیس را ارائه داده، اما او نشانی از تجزیه و تحلیل در عمق موانع و توصیه های سیاست را فراهم نمی کند. مطالعات دیگر دستگاه آسانسورو پله برقی به عنوان یکی از خدمات انرژی در میان موارد دیگر و در تمرکز بر انواع خاصی از ساختمان را استنتاج کرده، ارائه پوشش از این مطالعه دارد:Clausnitzer و Hafman، برای مثال، بحث در مورد تقاضایبرقاز آسانسور در زمینه تقاضای برق به طور کلی دارد،بر چند دسته ساختمان های مسکونی تمرکز دارد. مثال دیگر این Beierاست، که به تجزیه و تحلیل تقاضای برق آسانسور به عنوان بخشتجزیه و تحلیل مصرف انرژی در ساختمان های بیمارستان اشاره دارد.

روش دیگر بر روی جنبه های مدل سازی در رابطه با انرژی مصرف پله برقی تمرکز دارد، به این دلایل، دانش در مورد تاثیر آسانسورو پله برقی در مصرف انرژی در اروپا محدود است، در مورد پتانسیل های صرفه جویی به طور خاص، و هیچ توصیه های سیاستی شناخته نشده که بتواند ارائه شود. هدف از این مقاله برای پر کردن این شکاف وبه شرح زیر است (شکل 1) ساختار: در بخش 2، سهام در حال حاضر ازنصب و راه اندازی در اروپا، بر اساس یک نظرسنجی متخصصان تخمین زده می شود، از جمله مروری کوتاه از فن آوری منتجه مربوطه در
بازار آسانسور خواهد بود. این مورد داده شده و سپس با نتایجیک کمپین نظارتی که شامل 81 تاسیسات مختلف درکشور است، ترکیب می شود. مصرف انرژی در حال حاضر از آسانسور وپله برقی است که بر این اساس تخمین زده شده است. بر اساس این داده ها دروضعیت جاری، تجزیه و تحلیل پتانسیل بهره وری فنی انجام شده به دنبال بهترین فن آوری در حال حاضر (BAT)و بهترین فن آوری که هنوز قابل استفاده نیست (BNAT) می باشد.

به صورت خلاصه، این مقاله ارائه دهنده تحلیل کاملی از بازار آسانسور و پله برقی با درنظر گرفتن صرفه جویی در مصرف انرژی است.به عنوان مبنایی برای تجزیه و تحلیل ، در ابتدای همگی آنها ؛ سهم راه اندازی تاسیسات در سرتاسر EU-27 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بعد از گسترش و توسعه روش های اندازه گیری ، 81 تاسیسات مختلف که در میان 5 کشور مختلف تحت نظارت قرار داشتند از کلیه روش های مربوطه استفاده کردند.

تجمیع این داده ها برآوردی از انرژی سالانه مورد نیاز تاسیسات آسانسور و پله برقی در اروپا را ارائه می دهد.

به نظر می رسد که آسانسور و پله برقی در حدود 19.3 TWhدرسال (به صورت سالیانه)انرژی مصرف می کنند . این معادل سهم 7 درصدی از انرژی مصرفی در EU-27 در سال 2008است ( TWh 2.586) .

فشار (میزان مصرف) آسانسور خیلی بیشتر از پله برقی است، به همین دلیل تعداد کمتری پله برقی مورد استفاده قرار می گیرد(نصب می شود).

بعنوان نکته ای جزئی، اکثر آسانسورهای نصب شده در بخش های مسکونی هرچند ساختاری فراگیر هستند (64 درصد از کل واحدها) تنها برای 36 درصد از تمامی الکتریسیته مورد نیاز آسانسورها مناسب (پاسخگو) خواهند بود.(TWh 6.7)

این به دلیل عدم استفاده متمرکز است.به عبارت دیگر آسانسورهایی که در بخش سوم نصب می شوند، بیشتر به صورت متمرکز مورد استفاده بوده، و در حدود 59درصد)TWh10.9) از کل الکتریسیته مصرفی آسانسور را که اغلب مطابق با 1.4 از الکتریسیته مصرفی در کلیه بخش ها در سال 2008 است ، مصرف می کنند.

در شرایط مصرف در حالت  آماده به کار (استند بای) آسانسورها در نمونه ، رنج وسیعی (محدوده)از مقادیر را نشان دادند، محدوده ای از زیر 50 وات تا 700 وات.

در شرایط  مصرف در حالت کار (پویا)، آسانسورهای هیدرولیک که معمولا به وسیله وزنه تجهیز نشده اند، به طور قابل ملاحظه ای مصرف در حین کارکرد را نسبت به آسانسورهای کششی نشان دادند.

هرچند کلیه اثرات بر روی انرژی تاسیسات، وابسته به بالانس واقعی مصرف در حین حالت پویا و آماده به کار است.درحالی که دانستن این مطلب دارای اهمیت است که چه مقدار انرژی توسط آسانسور و پله برقی مصرف می شود، ولی تجزیه و تحلیل این مسئله دارای اهمیت بیشتری است که آیا این مصارف می توانند بدون کاهش آسایش و قابلیت دسترسی کاهش یابند.

این امر ترسیم داده ها درباره BAT و BNAT مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، هرچند که انتظار می رود به زودی وارد بازار شوند.استفاده از BAT در کلیه تاسیسات آسانسورهای موجود می تواند در ذخیره فنی در حین مصرف در حالت آماده به کار بیش از 70 درصد نتیجه بخش باشد.به ویژه، انرژی موثر ایجاد روشنایی و استفاده از الکتریسیته مصرفی با توان استند بای پایین (آماده به کار) که نقش عمده ای را در این کاهش مصرف برعهده دارند.

خاموش کردن تجهیزات غیر ضروری یا قراردادن آن ها در شرایط توان بسیار پایین یا حالت خواب (Sleep mode) ،هرگاه ممکن است که ذخیره الکتریسیته بالاتری را فراهم کند. ( روش BNAT)

ذخیره بالقوه ی  کامل ( در حالت پویا و آماده به کار) به منظور محاسبه میزان ذخیره 11.5Twh(BAT) یا 13.6TWh برآورد شد، و در دو آسانسور مورد مقایسه قرار گرفت، میزان مصرف الکتریسیته برآورد شده آسانسورها در اروپا نسبتا اعتدال بیشتری داشت(TWh 9/0).و کاهش بالقوه ای در حدود 30 درصد (TWh 25/0) داشت که اگر کلیه پله برقی های نصب شده به وسیله ی کنترل کننده ی اتوماتیک سرعت با حالت کار استند بای توان پایین تجهیز شوند ، مناسب خواهد بود.

هرچند، این روش ذخیره انرژی دور از دسترس (واقعیت) است. آسانسورها و پله برقی ها برای دوره طولانی کارکرد می باشند، که دلالت بر نفوذ آهسته تکنولوژی در بازار دارد.

بعلاوه، موانع مختلفی در فن آوری انرژی موثر در بازار که بوسیله این مطالعه بیان شده است ، وجود دارد.موانع اصلی تشخیص عدم وجود اطلاعات و آگاهی ، مشکلات و مسائل ایجاد انگیزه و بخش غیر شفاف در دانش مرتبط با اقتصاد موثر بر اقدامات فنی است. به منظور ایجاد آگاهی و بهبود اثر انرژی در بازار آسانسور و پله برقی روش های زیر ارائه شده اند:

  • اجرای روش های استاندارد اندازه گیری برای مصرف الکتریسیته آسانسور و پله برقی
  • در نظر گرفتن آسانسور و پله برقی در گواهی انرژی ساختمان (EPBD)
  • بالا بردن سطح آگاهی توسط سیستم برچسب اطلاعات و اقدامات اضافی
  • معرفی استاندارد کارایی انرژی حداقل و..
  • فراهم کردن دسترسی آسان و اطلاعات قابل فهم برای خریدار

 

 

شکل شماره 1 : تاسیسات بررسی شده بر اساس نوع ساختمان و تکنولوژی

 

 

 

شکل شماره 2 : مصرف انرژی (در حالت کار) برای بخش مسکونی و Tertiary

 

 

 

شکل شماره 3 : انرژی در حالت استند بای برای بخش مسکونی و Tertiary

 

 

شکل شماره 4 : تخمین انرژی ذخیره شده در آسانسورهای مختلف

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آسانسور و پله برقی الماس صنعت آرتا

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

طراحی فروش نصب ، انواع اسانسور و پله برقی، انواع بالابر و هوم لیفت ها، سرویس و نگه داری انواع اسانسور و پله برفی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات