تهویه مطبوع الوند

تعمیر, نصب, سرویس

سنسور پایپ و سنسور روم و تست آنها

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

09163051278

ترمیستور لوله کولر گازیترمیستور یا سنسور چیست ؟
یکی از قطعاتی که در کولر گازی نقش مهمی دارد سنسور یا ترمیستور است که برد به‌وسیله آن از میزان دمای هوای محیط یا لوله‌ها مطلع شده و نسبت به ین اطلاعات فرمان‌هایی درست را صادر می‌کند (مانند: راه‌اندازی کمپرسور قطع آن و…)

وظیفه اصلی ترمیستور ها یا سنسور های چیست ؟

یکی از اصلی‌ترین وظایف ترمیستورها این است که به توجه با نوع ساختمان خود با تغییر دما مقاومت آن تغییر می‌کند و این تغییرات برای برد ارسال‌شده و برد به‌درستی از دمای محیط مطلع میشود و تصمیم‌گیری می‌کند که در این لحظه نسبت به دمای هوا چه فرمانی باید صادر شود این ارتباط به‌صورت دائم برقرار است برد دائماً ولتاژی را به این ترمیستور فرستاده و ولتاژ برگشت آن را چک می‌کند و با توجه به مقاومت این قطعه با محاسبه ولتاژ برگشتی از میزان دقیق دمای هوا مطلع می‌شود.

انواع ترمیستور مورداستفاده در وسایل برودتی (کولر گازی)
تمامی ترمیستورهایی که در وسایل برودتی استفاده می‌شود ازلحاظ مقاومت و کارکرد دارای دو مدل هستند ( ۲۰۴ct ), (103 at ) که تمامی مدل‌های موجود از لحاظ نوع استفاده به دو صورت است.

positive temperature coefficient = PTC (یعنی با گرم نمودن آن‌ مقاومتش زیاد می‌شود و با سرد نمودن مقاومت آن‌ها کم می‌شود) که نام دیگر آن سنسور لوله یا سنسور فلزی است.

ترمیستور لوله کولر گازیNEGATIVE THERMALCOEFFICIENT = NTC (یعنی با گرم نمودن آن‌ها مقاومتش کم می‌شود و با سرد نمودن مقاومت آن‌ها زیاد می‌شود) که نام دیگر آن سنسور اتاقی یا محیطی است که در تصویر زیر میبینید .

ترمیستور کولر گازی.

شما در بالا با این دو نوع سنسور آشنا شدید و باید بدنید که سنسور PTC برای سنس کردن دمای لوله به‌کاربرده می‌شود و بیشتر در فصل زمستان در مدار قرار می‌گیرد

روش تست ترمیستور ها (سنسورها)
برای تست سنسورها باید آن‌ها را از برد جدا کرده و به‌وسیله اهمتر مقاومت آن را سنجید ولی این سنسورها چه مقاومتی باید داشته باشند که نشان دهد این سنسور سالم است؟

معمولاً برندها و شرکت‌های مختلف سنسورهایی مختص به خود را می‌سازند که در دمای مختلف اهم مختلفی دارد که به‌صورت عامیانه اطلاعاتی که به برد می‌دهد قابل‌فهم برای همان برد است و شما باید جدولی داشته باشد که بدانید سنسور هر برند در دماهای مختلف چه اهمی دارد مثلاً سنسور کولر مدیا که در نمایندگی تعمیرات کولر گازی مدیا تولید میشود در ۲۵ درجه اهمی معادل ۱۰KOHM دارد و سنسور کولر مدیا در همین دما ۸KOHM

ما در زیر جدول دمایی سنسور دو برند مطرح را به شما ارائه می‌دهیم که می‌توانید به آن استناد کنید

جدول دمایی سنسور کولر گازی سامسونگ
جدول دمایی سنسور کولر گازی سامسونگ

جدول دمایی سنسور یا ترمیستور کولر گازی ال جی
جدول دمایی سنسور کولر گازی ال جی
جدول دمایی سنسور اسپیلت ال جی
البته دو راه دیگر برای تست این سنسورها وجود دارد که هرچند زیاد علمی و درست نیست ولی تا حدودی قابل استناد است

روش اول :

بیشتر سنسورهای اتاقی یا NTC در دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد مقاومتی معادل ۱۰KOHM دارند و سنسورهای لوله‌ای یا PTC در همین دما مقاومتی برابر با ۲۰۰KOHM دارند

روش دوم :

شما در این روش با وصل کردن اهم متر با این سنسورها با گرم کردن و سرد کردن آن‌ها باید در مقاومت نشاند داده‌شده در صفحه اهم متر تغییر ببینید.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

تهویه مطبوع الوند

اهواز

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

تعمیر، نصب، سرویس، جابجایی، کولر های اسپلیت، نمایندگی هایسنس، مدیا، وست پوینت، tcl، جنرال، گری، تعمیر برد کولر، کولر سامسونگ، نمایندگی جنرال، تراست، تک الکتریک

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات