موسسه آینده پژوهان | مشاوره برندینگ | آموزش برندینگ

مشاوره برندینگ, مشاوره بازاریابی, مشاور برندینگ

آموزش بازاریابی – قسمت اول

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
‎با ۵ استراتژی موفقیت در بازار آشنا شوید-قسمت اول

برای مشاهده ویدیو به وبسایت www.mohajer.tv بخش آموزشهای هفت دقیقه ای مراجعه نمایید.

 

دکتر محمد مهاجر، مدرس و مشاور برندینگ و نورومارکتینگ در ویدئوهای آموزشی ۷ دقیقه ای از استراتژی های موفقیت در بازار می گوید.

در دنیای رقابتی امروز، داشتن یک سناریو درست و حساب شده برای شروع یک کسب و کار و یا ارتقای سطح فعلی از الزامات هر شرکت یا شخصی است که به فکر موفقیت بلند مدت در حوزه فعالیت خود می باشد!

‎در این بین هر روزه آمارهای نا امید کننده ای از ورشکستی شرکتهای کوچک و بزرگ منتشر می شود که حتی با دارا بودن محصولات و خدمات با کیفیت بالا، به ورطه نابودی کشیده شده اند؛
‎با آنالیز شرایط فعلی این شرکتها معمولا به این نتیجه میرسیم که نه تنها دارای محصولات و خدمات نوآورانه ای بوده اند بلکه دارای پلن های مختلف از جمله پلن کسب و کار، پلن بازاریابی، پلن فروش، پلن استراتژیک و پلن برندینگ بوده اند و حتی مشاورین مربوطه را به خدمت گرفته اند ولی به توفیق چندانی دست نیافته و مجبور به تعطیلی کسب و کارشان شده اند!

خبر بد برای کسب و کارها

خبر بد اینکه بیش از ٩٠ درصد محصولات و خدمات در سه ماهه اول معرفی با شکست مواجه می شوند. دقت داشته باشید که این آمار مربوط به کسب و کارهای ایرانی نیست بلکه یک آمار جهانی است!

خبر خوب برای کسب و کارها

‎و اما خبر خوب اینکه ما در این دوره که با عنوان “آموزشهای ٧ دقیقه ای” برای شما منتشر خواهیم کرد، به معرفی پنج استراتژی یا سناریو که توسط آقایان جان زاگولا (Vice President اسبق شرکت ماکروسافت) و ریچارد تانگ (مدیر مارکتینگ شرکت ماکروسافت) که پس از سالها مطالعه و تجربه جمع بندی کرده اند خواهیم پرداخت.

‎چه یک وکیل باشید، چه پزشک یا دندانپزشک، چه معمار باشید یا یک فریلنسر و حتی یک مشاور کسب و کار؛ و چه قصد راه اندازی یک استارت آپ داشته باشید و چه دارای یک کسب و کار بزرگ و موفق هستید و یا حتی ورشکسته شده اید و قصد شروع دوباره دارید این استراتژی ها به شما کمک می کند که با اتخاذ مناسب ترین آنها و اجرای آن در قالب یک پلن بازاریابی، موفقیت خود را در مارکت تضمین نمایید!

‎لطفا تا پایان معرفی این پنج سناریو صبوری به خرج دهید تا با آنالیز شرایط و امکانات فعلی خود و رقبا و بررسی شرایط محیطی و بازار، اقتصاد کشور یا منطقه فعالیتتان و همچنین بررسی نیازها و خواسته های ارضا نشده مشتریان و مخاطبانتان به اتخاذ یکی از این پنج استراتژی پرداخته و با آنالیز پیوسته کسب و کار خود به موفقیت لازم دست یابید!

 

منظور از چهارچوب GOST چیست؟

‎قبل از پرداختن به پنج سناریویی که قول معرفی آنها را داده بودیم، شایسته است به معرفی چهارچوب GOST بپردازیم.
‎هدف ما این است که تفاوت بین اهداف، استراتژی، برنامه و تاکتیک را با ذکر مثالهایی مرور کنیم.
‎مفهوم استراتژی یک مفهوم مبهم و ناملموس می باشد به همین دلیل اکثر مدیران و شرکتها آن را نادیده می گیرند!

‎چهارچوب GOST که برگرفته از کلمات Goals یا اهداف بلندمدت، Objectives اهداف کوتاه مدت Strategies استراتژی ها و Tactics تاکتیک ها می باشد به بیان تفاوت این موارد می پردازد.
‎در واقع استراتژی و تاکتیک ها چگونگی دستیابی شما به اهداف بلندمدت و کوتاه مدت و چکونکی تخصیص منابع برای کسب موفقیت هستند!

 

‎استراتژی، برنامه کلی تخصیص منابع است و تاکتیک ها به طور خاص به چگونگی انجام کار می پردازند.
‎غیر از مثالهای ذکر شده در ویدئوها به مثال زیر توجه فرمایید:

هدف بلندمدت: پیروزی در بازار ملی در رقابت با شرکت xyz
هدف کوتاه مدت: رسیدن به تارگت فروش ۴٠ میلیاردی در سه ماهه پایانی سال ٩٧
استراتژی: متمرکز کردن فعالیت فروش بر محصولات نوآورانه و ارائه قیمت رقابتی برای تصاحب سهم بازار شرکت xyz
تاکتیک: تدارک دیدار با نمایندگان فروش شرکت رقیب xyz به منظور ارائه پروموشن های بیشتر نسبت به رقبا

‎متاسفانه اکثرا شرکتهایی که با شکست مواجه می شوند دارای اهداف بلندمدت و کوتاه مدت و تاکتیک های مناسب هستند ولی فاقد استراتژی می باشند به همین دلیل زمانی که اهداف کوتاه مدت آنها تحقق نیابد یا شرایط محیطی تغییر کند، اگر استراتژی مناسبی برای عبور از آن مقطع بحرانی نداشته باشند دچار سردرگمی و نهایتا شکست خواهند شد!

‎در ادامه با ما همراه باشید با معرفی پنج استراتژیی که می تواند موفقیت شما را در این بازار رقابتی و بحرانی تضمین نماید!

برای مشاهده ویدیو به وبسایت www.mohajer.tv بخش آموزشهای هفت دقیقه ای مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

موسسه آینده پژوهان | مشاوره برندینگ | آموزش برندینگ

تهران

نوع فعالیت

خدمات

خدمات/محصولات

مشاوره برندینگ، مشاوره بازاریابی، مشاور برندینگ، مشاور بازاریابی، برندینگ، برندسازی، آموزش برندینگ، آموزش برندسازی، آموزش بازاریابی، نوروبرندینگ، نورومارکتینگ، آموزش مارکتینگ، مشاوره مارکتینگ، شرکت برندسازی، شرکت مشاوره برندسازی، شرکت مشاوره بازاریابی

دسته‌بندی خدمات