موسسه آینده پژوهان | مشاوره برندینگ | آموزش برندینگ

مشاوره برندینگ, مشاوره بازاریابی, مشاور برندینگ

آموزش بازاریابی - قسمت سوم

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
استراتژی تهاجمی Drag Race

برای مشاهده ویدیو به وبسایت www.mohajer.tv بخش آموزشهای هفت دقیقه ای مراجعه نمایید.

در جلسه گذشته خلاصه ای از پنج استراتژی موفقیت در بازاریابی بیان شد: استراتژی تهاجمی یا Drag Race، پلتفورم یا سکوی اول، حرکت آرام و پنهان (Stealth)، راه سوم (Best of Both) و استراتژی دو سر طیف بازار (High-Low). قبل از اتخاذ یکی از این استراتژی ها می بایست:

۱. نخست به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • اول اینکه ریسک هر یک از این استراتژی ها چیست؟
  • موقعیت فعلی شرکت یا شخص و جایگاه ترسیمی برای آینده من کدامست؟!
  • زمان، صبر و منابع کافی برای موفقیت من در کسب و کار کدامست؟
  • هدف انتخابی من تا چه اندازه بزرگ است؟
  • آیا این هدف قابل دستیابی است یا خیر؟
  • و آیا ارزش کافی برای سرمایه گذاری دارد یا خیر؟

۲. قدم بعدی شناسایی شرایط محیطی و بازار است. اقتصاد منطقه ای که قرار است جایگاه مناسبی برای فعالیت در آن شکل گیرد و تحلیل آن بسیار حائز اهمیت می باشد.

۳. نکته بعد شناسایی خواسته های مخاطبین و مشتریان بالفعل و بالقوه و تشخیص نیازهای ارضا نشده آنهاست.

۴. در پایان باید بتوانید یکی از این پنج سناریو که به طور مفصل راجع به آنها توضیح خواهیم داد را به پلن بازاریابی تبدیل کرده و آن را اجرایی کنید. همچنین این نکته را درنظر داشته باشید که اجرای پلن مارکتینگ یک کار گروهی منسجم بوده بنابراین به یک گروه توانمند نیاز دارید.

  

و اما استراتژی تهاجمی Drag Race…

 

همانطور که به طور خلاصه بیان کردیم در این سناریو شما یک هدف اصلی که رقیب مهم شماست را انتخاب کرده و مستقیما به او حمله می کنید. این یک استراتژی تهاجمی است!

جنگ بین شما و رقیبتان برای مشتریان و مخاطبین شما بسیار جذاب خواهد بود و از آن استقبال خواهند کرد. درست مثل بازی دربی (مثلا بازی استقلال و پرسپولیس!) و یا حتی جنگ بین دو شیر برای تصاحب قلمرو !

و مسلما در مسابقه بین دو خودرو، خودرویی برنده است که سوخت بیشتری داشته، شتاب و سرعت بالاتر و راننده ماهرتری دارد! بنابراین شما با حمله به حریف خود یا کاملا او را ازبین می برید یا وی را منزوی می کنید.

دقت داشته باشید: ضربه نهایی شما بسیار تعیین کننده است.

یک مسابقه بوکس را تصور کنید که بعد از کش و قوس های فراوان، یکی از رقبا که حتی ضربه بیشتری دریافت کرده است، با تنها یک ضربه مهلک حریف را از پای در می آورد!!!

در صورتی که بتوانید در این کارزار موفق شوید، باید همه از آن آگاه شوند و در این صورت خیل عظیمی از مشتریان به سهم شما هجوم می آورند و این یعنی تصاحب سهم عمده ای از بازار و کیف پول مشتری.

در نظر داشته باشید زمانی می توانید از این سناریو بهره کافی را ببرید که بتوانید برنده مسابقه باشید یا اگر نمی توانید تمام بازار را فتح کنید، باید توانایی اختصاص سهمی از بازار را داشته باشید. در واقع تمام تلاش های شما باید ارزش جدال را داشته باشد.

همانطور که در ویدئو مثالهایی ذکر شد، شما فقط و فقط می بایست یک حریف اصلی برای خود انتخاب کرده و با او بجنگید. در اینصورت حتی می توانید سهم دیگر رقبا را هم تصاحب نمایید.

در دو حالت زیر این سناریو نتایج قابل توجهی برای شما ایجاد خواهد کرد:

۱. زمانیکه شما در بازاری فعالیت می کنید که به طرز قابل توجهی بخش بخش شده و انتخابهای زیادی وجود دارد. در اینصورت می بایست بخش هایی را انتخاب کرده که در آن شما و یک رقیب که رهبر بازار است در جنگ رو در رو قرار بگیرید.

۲.  زمانیکه می توانید با شتاب و سرعت بالا، سهم بازار را از چنگ رهبر بازار خارج کنید. دقت کنید که شما می بایست بسیار آماده باشید و توان، سرمایه و منابع کافی در اختیار داشته باشید.

دقت کنید:

  • این استراتژی برای شرکتهای نوپا و استارت آپها اصلا توصیه نمی شود!
  • همچنین انتخاب رقیب مناسب بسیار حائز اهمیت است.

با ما همراه باشید در قسمت بعدی در ارتباط با این سناریو بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد.

 

برای مشاهده ویدیو به وبسایت www.mohajer.tv بخش آموزشهای هفت دقیقه ای مراجعه نمایید.



اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

موسسه آینده پژوهان | مشاوره برندینگ | آموزش برندینگ

تهران

نوع فعالیت

خدمات

خدمات/محصولات

مشاوره برندینگ، مشاوره بازاریابی، مشاور برندینگ، مشاور بازاریابی، برندینگ، برندسازی، آموزش برندینگ، آموزش برندسازی، آموزش بازاریابی، نوروبرندینگ، نورومارکتینگ، آموزش مارکتینگ، مشاوره مارکتینگ، شرکت برندسازی، شرکت مشاوره برندسازی، شرکت مشاوره بازاریابی

دسته‌بندی خدمات