عرقیات بارون

عرقیات گیاهی , شربت های گیاهی , ارده و شیره

خواص گیاه پونه

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
پونه

طبیعت زیباست ؛بکر و دست نخورده..

اگر این روز ها به برخی باغات ، صحرا یا دامنه کوه ها و تپه های حوالی شهر سر بزنید ،در کنار نهر ها و جوی ها ، گیاهی معطر و خوشبو همچو پونه ،نظرتان را جلب می کند .این گیاه نوعی نعنای جنگلی است و بوی فوق العاده ای دارد .اگر بوی شامه نواز آن شما را وسوسه کرد و خواستید آن را بچینید ،بدانید که ش.این گیاه برای درمان بیه نعنا، ولی کوچکتر از آن است.

گیاهی علفی با ساقه ای راست و کوتاه به رنگ سبز تند با گلهای ریز صورتی یا آبی است که برگهایی شبیه نعنا فبیضی اما کوچکتر و نوک تیزتر دارد .

ارتفاع آن بین 10 تا 30 سانتیمتر و تمام اعضای هوایی آن قابل استفاده است. بوی معطر پونه کاملاً از نعنا قابل تشخیص است  و طعم آن ابتدا گرم، گس و تلخ است ، اما پس از مدتی در دهان حس خنکی ایجاد میکند .

پونه را میتوان با ریشه از خاک درآورده و در گلدان کاشته و جلوی پنجره یا در بالکن قرار دهید . در تمام فصول گرم سال ، پونه از طریق ریشه تکثیر میشود و بوی معطر آن فضای خانه را مطبوع و حشرات موذی را دور می نماید .همچنین میتوانید برگ های این گیاه خوشبو را خشک کرده و آن را در دوغ ،ماست و......بریزید.

طبیعت پونه گرم و نشاط آور است و اعصاب و حافظه سالمندان را نیز تقویت میکند .برگ های آن بادشکن و ضد نفخ است و برای تحریک غدد بزاقی و شیره معده ، غذا را به سهولت هضم میکند و      اشتها آور خوبی است .

جویدن آن در رفع بوی بد دهان موثر است و به دلیل دارا بودن ترکیبات ضد باکتریایی ، دارویی فوق العاده برای رفع عفونت های تناسلی ،ادراری و گلو دردهای چرکین بوده و مانند آنتی بیوتیک عمل میکند.

تانن آن ماده ای قوی و ضد اسهال است و مصرف زیاد آن موجب یبوست میشود.این گیاه برای درمان استفراغ و دل پیچه نیز مفید است.

مصرف زیاد پونه معده را به سوزش می آورد .پونه به دلیل ویتامین c بالا برای تقویت لثه ها نیز موثر است.

بخور آن برای درمان سینوزیت عفونی بسیار مفید و چای آن برای اسپاسم (گرفتگی)عضلات خاصیت دارد.

عرق پونه خلط آور ، قابض و باز کننده عروق است و اسانس آن به دلیل دارا بودن «مانتول» خاصیت بی حسی موضعی دارد و ضد عفونی کننده محیط است . پونه یک انگل زدای قوی است و اگر آن را با عسل بخورید ،برای رفع کرم روده نیز موثر است .

این گیاه موش ، مار و حشرات موذی را فراری میدهد و مرهم آن ،تحریکات پوستی مثل گزش حشرات و ضرب دیدگی را بهبود می بخشد.مهم ترین و بارز ترین ویژگی پونه کلسیم بالای آن است .این روزها بیشترپزشکان ، مصرف پونه را به خانم های یائسه و افرادی که دچار پوکی استخوان هستند و همچنین کودکان در حال رشد توصیه میکند . بنابر این کسانی که تمایلی به مصرف شیر ندارند ، بهتر است ماست و دوغ را با پونه میل کنید.   

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

عرقیات بارون

شیراز

نوع فعالیت

خرده فروش

خدمات/محصولات

عرقیات گیاهی ، شربت های گیاهی ، ارده و شیره

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات