آرین سولار

تولید لامپ های فوق کم مصرف led, سولار پنل, برق خورشیدی

نکاتی چند درباره لامپ های LED

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

چراغ های LED و مزایای آن:

 LED که مخفف Light Emitted Diode است، به معناي ديود ساطع كننده نور است. ديودهاي ساطع كننده نور در واقع جزء خانواده ديودها هستند كه ديودها نيز زيرگروه نيمه هادي ها به شمار مي‌آيند. خاصيتي كه LEDها را از ساير نيمه هاديها متمايز مي‌سازد اين است كه با گذر جريان از آنها مقداري انرژي به صورت نور از آنها ساطع مي شود.

   كاربردهاي ديگر LED

 LED قهرمان ناشناخته جهان الكترونيك است. آنها دو جين كار متفاوت را انجام مي‌دهند و در همه وسايل الكترونيكي يافت مي شوند اساساً LEDها لامپهاي كم نوري هستند كه به آساني در مدارهاي الكترونيكي قرار مي‌گيرند اما برخلاف لامپهاي معمولي در آنها فيلاماني كه بسوزد وجود ندارند و به ويژه اينكه گرم نمي شوند و فقط با حركت الكترونها در يك ماده نيمه هادي نور مي‌دهند.

در حال حاضر LED های   POWERبا توان یک الی هشتاد وات با تکنولوژی فوق پیشرفته

بالاترین شار نوری را به ارمغان آورده اند.

 بطور خلاصه موارد مصرف LEDها بشرح زير است:

  روشنايي معابر و منازل

 چراغهاي راهنمايي رانندگي

 چراغهاي خودروها

 نسل جديد مانيتورها و تلويزيون هاي LED

 تأسيسات روشنايي اعم از مسکونی , اداری و صنعتی

 تزيينات

 

و بطور کلي هر مصرفي که سابق بر اين بعهده چراغهاي معمولي بوده است و مصارف جديدي که از عهده چراغهاي قديمي خارج است.

 قيمت واقعي LED

اگر چه در ابتدا قيمت يک عدد چراغ LED از يک چراغ معادل رشته اي يا فلورسنت بالاتر به نظر ميرسد اما با توجه به هزينه بسيار کمتر مصرف برق، طول عمر بسيار بالا و هزينه هاي کابل کشي بمراتب ارزانتر آن در واقع از اين دو رقيب به صرفه تر است.

همچنين سايز کوچک LEDها به نسبت توليد نور آن در مقايسه با ديگر وسايل توليد روشنايي انعطاف پذيري بالايي را در اختيار طراحان و معماران مي گزارد بطوريکه با قرارگيري چند عدد از آنها بر روي برد الكترونيك، نور كافي را توليد مي‌كنند و مانند لامپهاي در فرورفتگي هاي سقف ساختمان، با اندازه دلخواه قرار مي گيرد و به اين ترتيب مهندسين طراح مي‌توانند طراحي منازل و روشنايي آن را به صورت دلخواه انجام دهند، در حاليكه سايز بزرگ لامپهاي تابان و به ويژه لامپهاي فلورسنت و غير قابل انعطاف بودن آنها فضاي زياد و همواري را براي نصب طلب مي کند.

 اما بزرگترين برتري LED عمر مفيد آن است. LEDها75000ساعت عمر مفيد دارند در حاليكه عمر مفيد لامپهاي تابان تنها1000ساعت و در نهايت عمر مفيد فلورسنت‌ها،9000ساعت است. اين برتري LED باعث مي شود كه بسياري از افراد آينده نگر استفاده از آن را در دستور كار خود قرار دهند.

عدم احتياج به تعويض در كوتاه مدت (حداقل 5 برابر بيش از فلورسنت‌ها) باعث صرفه جويي بسيار در وقت مصرف کنندگان نيز مي شود. به علت مصرف بسيار پايين انرژي و همچنين بازده نوري بالاي LEDها گرماي آزاد شده در محيط بسيار کم مي باشد كه با توجه به دامنه كاربرد دمايي از -40 تا 85 درجه سلسيوس صنايع برودتي و به ويژه کارخانه هاي يخچال سازي يكي از مصرف کنندگان LED هستند و از آن در داخل دستگاههاي خود استفاده مي کنند، زيرا گرماي كم توليدي آن، سرماي داخل دستگاه را از بين نمي برد. همچنين LEDها بر خلاف لامپهاي تابان و فلورسنت ها زهر سمي و كشنده جيوه توليد نمي کنند.

با توجه به موارد گفته شده بسياري از مصرف کنندگان مي‌توانند با پرداخت يك هزينه اوليه نسبتاً بالاتر، تا مدتها از نور LED استفاده كرده و زماني را صرف تعويض يا تعمير آن نكنند. توليدكنندگان لوازم روشنايي درجه يك در جهان نيز در حال حاضر توليدات زيادي را در اين زمينه ارائه داده‌اند كه از جمله آنها شركت آلماني اسرام است.

بر اساس آمارهاي وزارت نيرو سهم روشنايي از كل مصرف الكتريسيته خصوصاً در زمان اوج مصرف چشمگير است به نحوي كه در كشور حدود 30 درصد از كل انرژي مصرفي و حدود 45 تا 50 درصد از مصرف پيك صرف تامين روشنايي مي شود.

ميزان فروش انرژي الكتريكي در سال 85 برابر با 144.598 ميليون كيلووات ساعت بود كـه با درنـظر گرفـتن حـداقــل 30 درصد سهم روشــنائــي و با جــايگزيـني 20 درصد از مصارف روشنايي با لامپ هاي LED و صرفه جويي به طور متوسط 80 درصد (70 تا 90 درصدي)، ميزان صرفه جويي به عمل آمده برابر با 6.941 ميليون كيلووات ساعت در يك سـال است در حالي كه مجموع توليد نيروگاه اصفهان در يك ســـال برابر با 5.248 ميليون كيلووات ساعــت است.

با توجه به مزيتهاي بسيار زياد LEDها، پيش بيني مي شود در آينده نه چندان دور اين منابع روشنايي جايگزين لامپهاي معمولي ‌شود و چراغ‌هاي حبابدار به موزه ها خواهند پيوست.

 هشدارهاي وزارت بهداشت در خصوص مضرات لامپ هاي کم مصرف معمولي و لامپ مهتابي

از جمله هشدارهاي وزارت بهداشت در خصوص مضرات لامپ هاي کم مصرف معمولي و لامپ مهتابي مي ‌توان به تأثير مخرب پرتوهاي نوري لامپ هاي مهتابي يا فلورسنت بر پوست بدن به علت وجود اشعه ماوراء بنفش اشاره کرد. پرتوهاي فرابنفش لامپ هاي کم مصرف معمولي و فلورسنتها موجب تسريع ابتلا به بيماري هاي پوستي و از جمله سرطان پوست و همچنين سرگيجه و ميگرن درافراد مبتلا به صرع مي شوند.

 پرتوهاي ماوراء بنفش موجب ايجاد کک و مک در پوست صورت و بدن افراد مي شود و از سوي ديگر کساني که در منزل و محل کار خود روزانه بيش از 8 ساعت در معرض نور لامپ هاي فلورسنت قرار گرفته اند 5 برابر بيشتر از افرد ديگر دچار بيماري آب مرواريد مي شوند.

لامپ هاي کم مصرف حاوي مقدار اندکي عنصر جيوه هستند که اين ميزان معمولاً در حدود 5 ميلي گرم است. از سوي ديگر قابليت نور افشاني لامپ هاي فلورسنت مبتني بر خواص جيوه موجود در آن است و در اين مورد هيچ عنصر ديگري به اندازه جيوه کارايي ندارد. علاوه بر تاثير زيانبار جيوه موجود در اين نوع لامپ ها بر روي بدن انسان اما مشکل اصلي زماني پديد مي‌آيد که لامپي از اين نوع مي شکند و بخشي از جيوه موجود در لامپ به شکل بخار قابل استنشاق آزاد مي شود و بخشي ديگر نيز به صورت پودر سفيد رنگ بسيار نرمي در مي‌آيد که لمس کردن آن خطرناک است. مطالعات پزشکي نشان مي دهد که استفاده طولاني از اينگونه لامپ ها علاوه بر عوارض جسمي ذکر شده باعث عوارض رواني نيز ميشود که از آنجمله مي توان به خستگي زودرس، افسردگي، ضعف و بي حالي، از دست دادن تمرکز، کاهش بازده کاري و افزايش تنش هاي روحي اشاره کرد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آرین سولار

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تولید لامپ های فوق کم مصرف led، سولار پنل، برق خورشیدی، آبگرمکن خورشیدی، آبگرمکن کلکتور وکیوم تیوپ، پمپ آب خورشیدی، طراحی انواع روشنایی مسکونی و معابر، برق توربین بادی، آب شیرین کن و تقطیر آفتابی، تولید لامپ ال ای دی جهت سولار، سیستمهای هیبریدی، باتری های سیلد اسید، کنترل شارژر 5 الی 60 آمپر، انواع درایورهای ال ای دی، led از 1 الی 100 وات، طراحی پیشرفته برق خورشیدی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات