صنایع الکترونیک آریون - گروه صنعتی ازن سازان سهند

طراحی و تولید دستگاههای ازن ساز , طراحی و تولید دستگاههای ضد عفونی محیطی , طراحی و تولید دستگاههای مولد اکسیژن فعال

استفاده از ازن در صنعت مرغداری

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید


 In Aviculture Industry Using Ozone

نگاهي اجمالي به مواد شيميايي در صنعت طيور طي چند سال اخير و نتايج استحصال شده، حاكي از آن است كه امروزه استفاده از مواد شيميايي تنها بصورت عادت و بعنوان بخشي از كارهاي دوره اي يك مرغداري مي باشد. طبق استانداردهای فعلی، بسياري از اين مواد شيميايي براي فرد و طبيعت مضر مي باشند؛ علاوه براين وقوع بيماري هاي همه گير و تلفات بالا در سال هاي اخير گواه خوبي بر اين ادعاست، دليل اصلي اين نكته آن بوده كه طيف فعاليت اين مواد شيميايي در شرايط مرغداري محدود، ولي عامل مهم ديگري كه در گذشته به ضعف نتايج بدست آمده از مواد ضدعفوني كننده شيميايي كمك كرده، محدوده مصرف و روش هاي غلط بكارگيري بوده است.

موارد كاربرد ازن در صنعت مرغداري :
ضدعفوني آب مصرفي و آب مورد لزوم براي واكسيناسيون .
ضدعفوني سيستم آبرساني در هنگام وقوع بيماري هاي همه گير قارچی و . . .  .
شستشوی سالن و تجهيزات با آب ازن دار قبل از ضدعفوني با گاز ازن دار .
ضدعفوني تخم مرغ در اتاق گاز ازن يا آب ازن دار .
اتاقک ضدعفوني بازديد كنندگان و کارکنان مرغداري جايگزيني مناسب براي حوضچه هاي ضدعفوني .
ضدعفوني اتاق هاي ستر و هچر .
ضدعفوني آخر دوره اي سالن و لوازم با گاز ازن در غلظت هاي بالا .
سيستم تصفيه و ضدعفوني هواي در حال گردش در سالن هاي مرغداري با گاز ازن .
حذف بوی آمونياک و انجام ميکروب زدايي و غبارگيری .
ضدعفونی انبار دانه و خوراک مرغ .

ضدعفوني آب مصرفي براي واكسيناسيون :

   مصرف واكسن ها را غالباً در آب آشاميدني تجويز مي كنند؛ ولي بايد توجه داشت كه هر گونه مواد ضدعفوني كننده در آب، واكسن هاي زنده را بي اثر مي كند. لذا به آبي كه داراي بقاياي مواد ضدعفوني كننده است نبايد واكسن افزوده شود. جائيكه نتوان آب بدون مواد ضدعفوني كننده را تهيه كرد با افزودن شير خشك بدون چربي مواد ضدعفوني كننده موجود در آب را خنثی مي كنند. با ضدعفوني كردن آب با ازن با توجه به نيمه عمر کوتاه ازن پس از 25 دقيقه  مي توان واکسن هاي زنده را به آب افزود. ضمن اينكه در اين شرايط ( با افزايشDOآب) مرغ رغبت بيشتري براي خوردن آب داشته و  مي توان از موفقيت واكسيناسيون اطمينان حاصل كرد .

ضدعفوني سيستم آبرساني در وقوع بيماري هاي همه گير قارچي و . . .  

   با استفاده از تزريق گاز ازن در منبع آب آشاميدني و زمان ماند ازن مي توان كل سيستم آبرساني را بدون هيچ گونه باقيمانده اي و بدون نياز به شستشوی مجدد ضدعفوني كرد و آبی عاری از هر گونه ميکروارگانيسم جهت مصارف آبرساني و آشاميدني بو جود آورد.

 ضدعفوني و شستشوي سالن و تجهيزات مرغداري با آب ازن دار قبل از ضدعفوني با گاز ازن در پايان هر دوره:

   اين عمل بعنوان يك مكمل، تاثير ضدعفوني با گاز ازن را دو چندان مي كند . در شستشو با آب ازن دار نيازي به شستشوي مجدد نبوده و باقي مانده اي جز اكسيژن نخواهد داشت. طيف اثر بخشي ازن وسيع بوده و ضمن تاثير بر روي ميكرو ارگانيسم ها، مي تواند انگل ها، تك ياخته ها، جلبک ها،  سخت پوستان و حتي كيست و اسپور را از بين ببرد.

ضدعفوني تخم مرغ ها در اتاق گاز با گاز ازن يا آب ازن دار:

   جهت كاهش ميزان آلودگي و ممانعت از نفوذ باكتري ها و هر گونه ميكروارگانيسم به داخل پوسته تخم مرغ و جلوگيري از انتشار باكتري ها روي پوسته تخم مرغ هايي كه در انكوباتور قرار مي گيرند، تخم مرغ ها را بلافاصله پس از تخم گذاري در اتاق گاز با ضدعفوني كننده هايي چون پرمنگنات پتاسيم و فرمالدهيد ضدعفوني مي كنند كه به عنوان مصرف كننده محسوب مي شوند. با در اختيار داشتن يک دستگاه ازن ژنراتور و با استفاده از هوا به عنوان منبع تغذيه، بدون هيچ گونه هزينه ثانويه از قبيل خريداری مواد شيميايی و هزينه تاسيسات مي توان عمل گندزدايی را با بهترين گندزدای موجود انجام داد.

 اتاقک ضدعفوني مخصوص بازديد كنندگان و پرسنل مرغداري جايگزين مناسبی براي حوضچه هاي ضدعفوني :

   اين اتاقک قابليت ضدعفوني كردن چکمه، دست، دستکش، لباس كار و سر و صورت بازديد كنندگان و کارگران را دارد. يكي از راه هاي نفوذ و گسترش آلودگی از بيرون به داخل فارم عدم كارايي حوضچه هاي ضدعفوني فعلي در جلوگيري از نفوذ آلودگی و عدم رعايت پرسنل و ساير افراد در عبور از اين حوضچه است .

 شستشو و ضدعفوني اتاق هاي ستر و هچر با گاز ازن و آب ازن دار:

 به دليل حساسيت بالای جوجه و نداشتن پر و ضعيف بودن آن، استفاده از ازن مطمئن ترين راه براي پيشگيري از وقوع بسياري از بيماري هاست.

ضدعفوني آخر دوره اي سالن و تجهيزات با گاز ازن در غلظت هاي بالا :

   ازن بصورت گاز، قابليت نفوذ در كليه منافذ را داشته و هر گونه آلودگی ميكروبي و كيست و اسپور ميكروارگانيسم ها را از بين مي برد. بعلت خاصيت بو زدايي ازن پس از ضدعفوني سالن با گاز ازن ، ديگر بويي بر جاي نمي ماند. ازن قابليت نفوذ در بستر را دارا بوده و باقي مانده اي از خود بر جاي نمي گذارد، در نتيجه نيازي به شستشوي مجدد هم ندارد. ازن باقي مانده سموم آفت كش را از بين برده همچنين آمونياك را اكسيد و تبديل به تركيبات     بي ضرر مي كند.
نيمه عمر ازن كوتاه و هيچ گونه عوارض نامطلوبي نداشته لذا خطري براي پرسنل و طيور ندارد.
با اجرای سيستم ضدعفوني با ازن با مصرف يك هزينه ثابت قوي ترين ضدعفوني كننده و اكسيد كننده را در اختيار خواهيد داشت.

پكيج تصفيه و ضدعفوني هواي در حال گردش در سالن هاي مرغداري با گاز ازن بصورت آنلاين و با قابليت كنترل هوشمند دما و رطوبت :

   با اين سيستم ضمن از بين بردن گاز آمونياك و كاهش قابل توجهي در بار آلودگي، بستر و محيط ارتباط سالن با فضاي بيرون قطع شده و يك سيستم بسته و سير كولار خواهيم داشت.

حذف بوی آمونياک و انجام ميکروب زدايي و غبارگيری :

يکی از مشکلات اساسی که اکثر مرغداری ها با آن مواجه اند، حذف گاز آمونياک ناشی از کود و مواد ارگانيک موجود در محوطه می باشد. ازن اين قابليت را دارد که با خاصيت اکسيدکنندگی بالای خود عمليات تصفيه و        بو زدايي را به طور کامل انجام دهد.

ضدعفونی انبار دانه و خوراک مرغ :

با توجه به اين موضوع که انبارهای نگهداری دانه و غلات از گزند حشرات و موجودات موذی در امان نيستند، پيشگيری از اين امر کمک شايانی در کيفيت محصولات انبار شده و ماندگاری آنها خواهد داشت. گاز ازن می تواند علاوه بر اين که باعث افزايش ماندگاری محصولات انبار شده گردد، باعث نابودی حملات ناشی از موجودات موذی نيز شود.

در پايان لازم است متذکر شويم که:
اين يك واقعيت غير قابل انكار است كه ايجاد هرگونه اختلال در سلامت و بهداشت در جوامع مدرن و صنعتي، ساير فعاليت ها را مختل كرده و استمرار آن، سطح كيفي زندگي در اين جوامع را تنزل خواهد داد كه مي تواند امنيت جوامع را به خطر اندازد . اين امر در صورت بهره مندي از سيستم هاي مناسب و جايگزين نمودن روش های نوين با تکنولوژی بسيار ساده نه تنها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه خواهد بود بلکه با حذف مشکلات عديده تا حد بسيار زيادي قابل حل خواهد بود.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

صنایع الکترونیک آریون - گروه صنعتی ازن سازان سهند

تبریز

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

طراحی و تولید دستگاههای ازن ساز ، طراحی و تولید دستگاههای ضد عفونی محیطی ، طراحی و تولید دستگاههای مولد اکسیژن فعال، تعمیرات تخصصی دستگاههای ازن ساز

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات