گروه ارزیابان چابک

اخذ گواهی بازرسی, اخذ گواهی فنی محصول, اخذ سی ای مارکینگ

پرسش در خصوص نشان حلال بین المللی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

نو بودن فرایند " نشان حلال بین المللی " در ایران، برای کسانی که با این موضوع و سابقه آن آشنائی ندارند، پرسش هائی را مطرح کرده است که از سوی کارشناسان شرکت آریا کیفیت غرب وشرکت CCPLایران به عنوان مرجع صدور نشان حلال بین المللی  در نشست های حضوری یا هنگام بازدید از کارخانجات و یا از طریق وب لاگ شرکت  ، پاسخ داده می شود. در این قسمت بعضی از سوالات رایج مطرح می گردد: 

سوال: در کشورهای اسلامی، باتوجه به اینکه مسلمانان تولیدکننده محصولات غذائی هستند، اصل بر حلال بودن آن محصولات می باشد؛ بنابراین اعطای " نشان حلال" چه ضرورتی دارد؟
پاسخ: " نشان حلال " برای درج در محصولات صادراتی است که در بازارهای مقصد، به علت وجود تنوع محصولات حلال و غیرحلال، لزوم جداسازی آن محصولات احساس می شود و مصرف کننده مسلمان با دیدن " نشان حلال" کالای دلخواه خود را خریداری نموده و با امنیت خاطر، مصرف می کند.

سوال: با وجود اختلافات فقهی در میان مذاهب اسلامی در بحث غذا، چگونه می توان " نشان واحد" را مطرح نمود؟
پاسخ: در بحث های مربوط به غذا و دارو، اختلافات فقهی میان مذاهب اسلامی، بسیار اندک است؛ با این وجود در گام اول، در آئین نامه صدور گواهی حلال مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی، مشترکات فقهی مذاهب اسلامی مدنظر قرار گرفته و " نشان حلال" بر این اساس اعطاء می گردد. در گام بعدی در موارد غیرمشترک، نشان های مربوط به هر منطقه و حوزه فقهی، با رنگ دیگری برای آن مصرف کنندگان، متمایز خواهد شد.
سوال: موضوع "سوق مسلمین" یا "ید مسلمین" چیست؟
پاسخ: مقصود این است که در بازارهای کشور اسلامی، که کالا توسط مسلمین تولید می شود و شما کالا را از مسلمان خرید می کنید بنابر حلیت است و حکم حلال بر آن کالا مترتب می باشد.
سوال: بعضی افزودنی های غیرپاک که به مقدار بسیار ناچیز در مخازن بزرگ محصولات لبنی و آب میوه و امثال آن اضافه می شود، آیا مشمول استحاله نمی شود و آن محموله را ناپاک نمی گرداند؟
پاسخ: آن افزودنی ها اگرچه بسیار کم باشد، مشمول استحاله نمی شود و اگر نجس باشد، آن محموله ها ی بزرگ را نجس می گرداند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گروه ارزیابان چابک

تهران

نوع فعالیت

خدمات

خدمات/محصولات

اخذ گواهی بازرسی، اخذ گواهی فنی محصول، اخذ سی ای مارکینگ، اخذ گوایه بازرسی صادرات

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی خدمات