بازرگانی دیاکو/ تامین کننده مواد اولیه صنایع غذایی ، مواد...

فروش مواد اولیه غذایی و شیمیایی, پودر کاکائو و پودر قهوه, وانیل

اسید سیتریک جوهرلیمو خشک و آبدار

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

اسید سیتریک جوهرلیمو خشک و آبدار

مشخصات بسته بندی:

نوع بسته بندی

وزن

گرید

کشور سازنده

شکل ظاهری

فرمول شیمیایی

 

کیسه

25Kg

 

چین

پودر کریستالی

C6H8O7

 

 

نام های دیگر: جوهر لیمو

اسید سیتریک یا جوهر لیمو یکی از اسیدهای آلی است در لیموترش و پرتقال وجود دارد. یکی از عمده ترین کشورهای تولید کننده آن کشور چین می‌باشد. اسید سیتریک در صنایع نوشابه، آبمیوه، آرایشی و بهداشتی و داروئی استفاده می‌گردد و علاوه بر طعم دهندگی باعث تنظیم pH نیز می‌شود. یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که برای تولید آن بکار می‌رود استفاده از قارچ آسپرژیلوس نایجر است. اسید سیتریک در دو نوع " مونوهیدرات (آبدار) " و " آن هیدروز (خشک یا بدون آب) " بصورت پودر کریستال تولید شده و عموماً در کیسه‌های کاغذی و چند لایه بسته بندی می‌گردد و به فروش می‌رسد.

برای ایمنی، از تماس با اسیدسیتریک خشک، یا محلولِ با غلظت بالای آن خودداری کنید، برای این که می‌تواند باعث تحریک پوست شود. تماس آن با چشم ممکن است باعث احساس سوزش شده و در صورت تماس طولانی مدت حتی می‌تواند به کوری منجر شود. از استنشاق و خوردن اسیدسیتریک پودری خودداری کنید، برای این که ممکن است باعث سوزش و تحریک مجاری تنفسی یا دستگاه گوارشی شود. محتاط باشید. در هنگام کارکردن با این محصولات از لباس‌ها و وسایل محافظ استفاده کنید. حتی مصرف بیش از حد مواد غذایی حاوی اسیدسیتریک می‌تواند باعث فرسودگی مینای دندان‌ها شود.

با وجود اینکه احتیاط‌های زیادی در استفاده از اسیدسیتریک وجود دارد، ولی مزایای خوبی هم دارد. یکی از آن موارد این است که تقریباً هیچ خطری برای محیط‌زیست ندارد، برای اینکه یک ترکیب طبیعی است. تعداد خیلی کمی از افراد هستند که به اسیدسیتریک حساسیت دارند. ممکن است بعضی از افراد حساسیت معده داشته باشد، بنابراین بهتر است آن‌ها از غذاهایی که حاوی این ماده است اجتناب کنند.

در صورتی که اسیدسیتریک را استنشاق کرده‌اید، به بیرون رفته و هوای تازه تنفس کنید. در صورت بلع مقادیر زیادی از آن، برای جلوگیری از ایجاد مشکلات معده، به سرعت خود را تحریک به بالا آوردن کنید. اگر آن ماده با پوست شما تماس پیدا کرد، منطقه آسیب‌دیده را برای چند دقیقه زیر آب بگیرید. اگر اسیدسیتریک وارد چشم شما شد، چشمان خود برای حداقل 15 دقیقه زیر آب جاری بشویید. اگر علائمی همانند اشکال در تنفس، و سوزش پوست و یا چشم باقی ماند، سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

 

کاربرد اسید سیتریک :

سیتریک اسید (جوهر لیمو) در صنایع غذایی به طور بسیار گسترده ای استفاده می شود. دارا بودن خصوصیت هایی مانند حلالیت بالا در آب، ترش کنندگی و ایجاد طعم دلپذیر، خواص بافری و غیر سمی بودن آن در حجم زیاد باعث افزایش کاربرد وسیع آن شده است و حدود 70درصد از این اسید و نمک‌ هایش در صنایع غذایی استفاده می‌شود

در نوشابه‌سازی برای ایجاد طعم ترش و مطبوع و نیز برای بازدارندگی فعالیت میکروبی و تنظیم اسیدیته به کار می‌رود. برای ایجاد طعم میوه‌ای و تنظیم pH در ژله‌‌ها، مرباجات و دسرها نیز از این اسید استفاده می‌شود. در غذاهای منجمد، چربی‌ها و روغن‌ها با تنظیمpH و ایجاد کمپلکس نمک بین سیترات ‌ها و فلزات کمیاب به عنوان آنتی اکسیدان و نگهدارنده عمل می‌کند، به طوری که زمان نگهداری ماهی منجمد و فرآورده‌ های دریایی زیاد می‌شود.

همچنین از کاهش رنگ و طعم در میوه‌ های منجمد با خاصیت آنتی اکسیدانی و به دام انداختن فلزات کمیاب جلوگیری می کند. درکنسرو سبزیجات نیز برای جلوگیری از رشد میکروب ‌ها و کاهشpH استفاده می‌شود. مونواستیل سیترات می‌تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان در چربی‌ها و روغن‌ها استفاده شود. این ترکیب نسبت به اسید خالص راحت‌تر ترکیب می‌شود.

از این اسید و نمک‌ هایش در تهیه محلول ‌های ضد انعقاد خون مانند تری سدیم سیترات استفاده می‌شود که از طریق تشکیل کمپلکس یون کلسیم از انعقاد خون جلوگیری می‌کند و برای بیمارانی که بعد از هر گونه حادثه ای دچار خون ریزی شدید هستند استفاده می شود

همچنین از سیترات فریک آمونیاکی دردرمان بیماری ناشی از فقر آهن هنوز هم استفاده می‌شود هر چند که درحال حاضر ترجیح داده می‌شود از نمک های دیگر آهن استفاده شود. درتهیه آسپرین و برای خوش طعم کردن داروها و قرص‌ های جوشان نیز استفاده می‌شود زیرا در هنگام حل شدن در اثر برقراری پیوند با کربنات‌ ها و بی کربنات‌ ها تولید دی اکسید کربن می‌کند و به عنوان حلال در تهیه برخی داروها و به عنوان چاشنی جهت خوش ‌طعم کردن داروها به کار می‌رود.

در فرمولاسیون محصولات بهداشتی و آرایشی نیز اسید سیتریک کاربرد دارد و برای تنظیم pH یون ‌های فلزی در سیستم آنتی اکسیدانی شوینده‌ های اسیدی موی سر استفاده می‌شود. در شامپو های ضد شوره سر به مقدار0.25 تا 1.86درصد به منظورتنظیم pH و بهبود درخشندگی و شفافیت به کار می‌رود. میزان مصرف کل این اسید در این صنایع حدود 12درصد می‌باشد.

از ترکیب سیترات با فلزات، به دلیل تاثیر کم برای پاک کردن و جرم‌زدایی دیگ ‌های بخاراستیل به طور وسیع استفاده می‌شود. همچنین از محلول بافری این اسید به عنوان پاک کننده برای حذف دی اکسید گوگرد از سوخت‌ های گازی کارخانجات برق وتصفیه‌ خانه‌ها استفاده می‌شود. از سایر موارد کاربرد آن می‌توان به صنایع رنگ ‌سازی، استخراج نفت و آب فلزکاری اشاره نمود. استر های اسید سیتریک با الکل ‌ها در محدوده وسیعی شناخته شده‌اند. استرهای تری اتیل، تری بوتیل و استیل تری بوتیل به عنوان یک نرم کننده غیرسمی در پلاستیک‌ سازی به ویژه در پلاستیک ‌های صنعت بسته‌بندی غذایی استفاده می‌شوند .

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

بازرگانی دیاکو/ تامین کننده مواد اولیه صنایع غذایی ، مواد...

مازندران، آمل

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

فروش مواد اولیه غذایی و شیمیایی، پودر کاکائو و پودر قهوه، وانیل، اسانس ، سوربیتول، گلیسیرین، رنگ، سی ام سی CMC، پودر نارگیل، سی بی اس CBS، کره کاکائو، لسیتین

دسته‌بندی محصولات و خدمات