بازرگانی دیاکو/ تامین کننده مواد اولیه صنایع غذایی ، مواد...

فروش مواد اولیه غذایی و شیمیایی, پودر کاکائو و پودر قهوه, وانیل

پتاسیم پرمنگنات ضدعفونی و اکسید کننده چینی و ایرانی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

پتاسیم پرمنگنات ضدعفونی و اکسید کننده چینی و ایرانی

مشخصات بسته بندی:

نوع بسته بندی

وزن

گرید

کشور سازنده

شکل ظاهری

فرمول شیمیایی

 

کیسه

25Kg

 

چین

بلورهای سوزنی بنفش مایل به خاکستری

KMnO4

 

 

نام های دیگر: پرمنگنات پتاسیم ، پرمنگنات

پتاسیم پرمنگنات ترکیبی معدنی است . سابقاً به آن پرمنگنات و پتاش هم می‌گفتند. پرمنگنات یک ماده  اکسنده بسیار قوی است. در آب نیز محلول است و محلولی به رنگ ارغوانی تولید می‌کند که از تبخیر آن بلورهای منشوری و درخشان به رنگ ارغوانی بسیار تیره (مایل به سیاه) بر جای می ماند. در این ترکیب منگنز با عدد اکسایش ۷+ حضور دارد. این ماده با گلیسرین واکنش شدیدی می‌دهد، هیچگاه این دو ماده را کنار هم انبار نکرده و روی یک دیگر نریزید.

کاربرد پتاسیم پرمنگنات :

بیشتر کاربرد های پتاسیم پرمنگنات به دلیل خواص اکسیدکنندگی آن است و همچنین که محصول سمی تولید نمی کند.

صنایع سینمایی

در صنایع سینمایی از پرمنگنات پتاسیم برای کهنه کردن لباس ها استفاده می شود. خاصیت اکسیدکنندگی پرمنگنات باعث می شود پارچه ها، نخ ها، چوب و شیشه و ... تا 100 سال قدیمی تر دیده شوند.

تصفیه آب و ضد عفونی

پتاسیم پرمنگنات می‌تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده به کار رود. برای مثال محلول رقیق پرمنگنات برای درمان برخی زخم‌ها مانند عفونت قارچی پا استفاده می‌شود.

کاربرد دیگر پتاسیم پرمنگنات حذف آهن و هیدروژن سولفید و حذف فسفر آب آشامیدنی‌است.

کاربردهای زیست پزشکی

همان‌طور که از آن برای ضد عفونی کردن آب استفاده می شود، پتاسیم پرمنگنات به  طور تخصصی به عنوان ضد عفونی کننده برای درمان برخی بیماری‌های انسان و حیوان نیز استفاده می شود. در بافت‌شناسی از آن برای سفید کردن ملانین استفاده می‌شود تا جزئیات بافت تیره رنگ ملانین آشکار شود. از پتاسیم پر منگنات می توان برای متفاوت کردن آمیلوئید از دیگر آمیلوئیدها هم استفاده کرد.( آمیلوئیدها نوعی از پروتئین‌ها هستند که در صورت تجمع بی جا باعث بیماری آمیلوئیدوز می شوند)پتاسیم پرمنگنات باعث می‌شود که آمیلوئید به وسیله رنگ سرخ کنگو (congo red) رنگ آمیزی نشود، این در حالی است که دیگر آمیلوئیدها به وسیله سرخ کنگو رنگ می شوند. در یک بازه زمانی از پتاسیم پرمنگنات برای درمان سوزاک استفاده شد و همچنین از آن هنوز در درمان برفک استفاده می شود.

سنتزهای شیمی آلی

مهمترین و بزرگترین کاربرد پتاسیم پرمنگنات، استفاده از آن به عنوان واکنشگر در سنتز برخی مواد آلی بروش اکسایش است. مثلاً ترکیباتی بنزوآلکیل به اسیدها اکسید می شوند. همچنین با استفاده از پرمنگنات، آلکن ها را به گلیکول‌ها تبدیل می‌کنند.

تصفیه پساب‌های صنعتی

به‌دلیل خاصیت اکسیدکنندگی قوی و قیمت ارزان پتاسیم پرمنگنات، در تصفیه پساب‌های صنعتی است.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

بازرگانی دیاکو/ تامین کننده مواد اولیه صنایع غذایی ، مواد...

مازندران، آمل

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

فروش مواد اولیه غذایی و شیمیایی، پودر کاکائو و پودر قهوه، وانیل، اسانس ، سوربیتول، گلیسیرین، رنگ، سی ام سی CMC، پودر نارگیل، سی بی اس CBS، کره کاکائو، لسیتین

دسته‌بندی محصولات و خدمات