آنودایزینگ آندایزینگ آلومینیوم آروین

خدمات آنودایزینگ , خدمات هارد آنودایز, آنودایز رنگی

آنودایز و هارد آنودایز آلیاژهای آلومینیوم

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

انتخاب آلیاژ صحیح آلومینیوم برای انجام فرآیند آنودایزینگ کار آسانی نیست چرا که انواع مختلفی از آلیاژهای آلومینیوم در دسترس می باشد که هر کدام بسته به نوع آلیاژ خواص فیزیکی متفاوتی را از خود نشان می دهد. علاوه بر آن هر یک از این گروه آلیاژها به طرز مختلفی آنودایز و در نتیجه خواص لایه ی آنودایز شده ی متفاوتی نسبت به هم پیدا می کنند. بنابراین اگر قصد به تولید محصول آلومینیومی دارید که نیاز به آنودایز دارد باید در مرحله ی اول به سوالات زیر پاسخ بدهید که بهترین گزینه را انتخاب شود.

هدف اصلی از آنودایز کردن به عنوان ایجاد لایه ی محافظ است یا به عنوان نمای ظاهری و یا حتی هر دو؟

آیا سطح آنودایز شده ی مات میخواهیم یا براق؟

آیا رنگ طبیعی آنودایز رو بر روی قطعه می خواهیم یا آنودایز رنگی؟

آیا نیاز به آنودایز سخت داریم؟

 آلومینیوم های آلیاژی به 7 گروه عمدتا تقسیم می شوند که در هر گروه یک یا چند عنصر اصلی به عنوان ناخاصی با آلومینیوم ترکیب می شود و خواص سایشی، مقاومت حرارتی، آنودایزینگ، خوردگی و…. متفاوتی را ایجاد می کند.

آلیاژ سری 1000 :

این سری از آلومینیوم به عنوان آلومینیوم خالص معروف است ( ناخالصی کمتر از 1 درصد ). این نوع آلیاژ عمدتا در مصارف ظروف آشپزخانه ای و به عنوان هادی الکتریسیته استفاده می باشد. آنودایز آلومینیوم خالص بسیار خوب و با کیفیت است در حالی که به دلیل نرم بودن آلومینیوم خالص قابلیت ماشین کاری خوبی ندارد.

آلیاژ سری 2000 :

این سری از آلیاژ به دلیل وجود مس از استحکام بالایی و قابلیت ماشین کاری خوبی برخوردار است. از طرف دیگر وجود مس در آلیاژ منجر به کاهش مقاومت خوردگی قطعه می شود و به همین علت آنودایز آلومینیوم گروه 2000 سخت و دشوار خواهد بود. رنگ آنودایز طبیعی آن به دلیل حضور مس به زیتونی متمایل می شود. پیشنهاد می شود که از این گروه آلومینیوم به عنوان مصارف دکوری استفاده نشود چرا که آنودایز گروه 2000 مات و کدرخواهد شد. آلومینیوم گروه 2000 به دلیل استحکام بالا نسبت به وزن کمی که دارد اغلب در مصارف صنایع هوایی استفاده می شود. نکته ی قابل توجه نسبت آنودایز سخت گروه 2000 باید گفته شود این است که به دلیل حضور مس در آلیاژ احتمال خوردگی و از دست دادن قطعه در حین آنودایزینگ وجود دارد.  جهت مشاوه برای چگونگی آنودایز این گروه از آلیاژ با ما تماس بگیرید.

آلیاژ سری 3000 :

این گروه از آلومینیوم شامل درصد کمی از منگنز می باشد که خواص ضدخوردگی بالایی به آلومینیوم می دهد. از این رو این نوع آلیاژ در مصارف معماری بیرونی ساختمان، مصارف ظروف آشپزخانه ای که با مواد خوردنده در تماس است به کار گرفه می شود. آلومینیوم گروه 3000 در مبدل های حرارتی و یا حتی قوطی های نوشیدنی کاربرد دارد. آنودایز آلومینیوم گروه 3000 با ایجاد لایه ی اکسیدی مقاوم به خوردگی خواص قابل توجه ای به قطعه می بخشد. نکته ی قابل توجه در  مورد آنودایز گروه 3000 این است که با زیاد شدن میزان درصد منگنز در آلیاز، رنگ آنودایز قطعه از خاکستری به قهوه ای متمایل می شود. این مشکل زمانی خود را نشان می دهد که در صورت آنودایز کردن قطعه هایی از جنس آلیاژ 3000 متوجه متفاوت شدن رنگ نهایی قطعه ها بعد از آنودایزینگ می شوید.

آلیاژ سری 4000 :

آلیاژ گروه 4000 به دلیل حضور سیلیسم  در آن قابلیت سیالیت بالایی در مرحله ی مذاب دارد و منجر به سهولت در فرآیند ریختگری می شود. گروه 4000 اگرچه برای تمامی مصارف دکوری مناسب نیست ولی از خواص مقاومت خوردگی خوبی برخوردار است و هم چنین آنودایزینگ آلیاز 4000 به خوبی و با کیفیت انجام می شود که  سختی و مقاومت بالایی به سطح قطعه می دهد. رنگ طبیعی آنودایز آلیاژ 4000 از خاکستری به مشکی در ضخامت های  بالاتر ( هارد آنودایزینگ ) متفاوت خواهد شد.

آلیاژ سری 5000 :

آلیاژ سری 5000 از درصد کمی منیزیم برخوردار است که به آن خواص استحکام و ضد خوردگی بالایی به قطعه می دهد. به طوری از این نوع آلیاژ به عنوان مصارف زیر دریایی و مجاورت با آب دریا به کار گرفته می شود. آلیاژ5000 قابلیت آنودایز شدن و هارد آنودایز شدن مناسبی دارد به این گونه که نماهای ساختمان ها و ابزارهای در مجاورت خوردگی از آن استفاده می شود. نکته ی قابل توجه در حین آنودایزینگ که باید به آن اشاره کرد آین است که تنها میزان اختلاف درآلیاژ قطعه ها می تواند رنگ خروجی از آنودایزینگ را متفاوت کند.آلیاژ سری 6000 :

این سری از آلیاژ شامل مقداری منیزیم و سیلیس می باشد. این آلیاژ استحکام متوسطی دارد ولی تحمل دمایی بالایی دارد. مقاومت خوردگی بالایی دارد اگرچه مقاومت خوردگی آن به آلیاژ 5000 نمی رسد. یکی از خواص متمایز آن قابلیت  راحت اکسترود شدن و قابلیت شکل پذیری آن نسبت به بقیه ی آلیاژ ها می باشد که عمدتا تمامی پروفیل های مصرفی از این جنس می باشند. به همین دلیل از این آلیاژ در صنعت پنجره سازی و پل سازی استفاده می شود. از طرف دیگر آنودایزینگ آلیاژ 6000 به سهولت و با کیفیت بالا انجام می شود که لایه اکسیدی منجر به حفاظت قطعه در مقابل خوردگی و سایش می شود. میزان کم آهن در این آلیاژ منجر به مات شدن رنگ نهایی قطعه ی آنودایز شده می شود.

آلیاژ سری 7000 :

این سری از آلیاژ شامل عنصر روی می باشد که علاوه بر سبک بودن قطعه ی آلومینیومی منجر به بالابردن استحکام قطعه مخصوصا استحتکام کششی آن می شود. علی رغم آنکه این نوع آلیاژ بهترین گزینه برای آنودایزینگ نیست ولی قطعات گروه 7000 آنودایز شده در صنایع هوایی مصرف عمده ای دارد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آنودایزینگ آندایزینگ آلومینیوم آروین

تهران، رباط کریم

نوع فعالیت

تولید کننده، خدمات

خدمات/محصولات

خدمات آنودایزینگ ، خدمات هارد آنودایز، آنودایز رنگی، نصب و راه اندازی، خدمات آندایزینگ، آندایز براق، آنادایز، هارد آندایز، آندایز سخت، هارد آنودایزینگ، آنودایز رنگی، آندایز کرومیکی، خدمات آنودایز، آنودایز برنز، آنودایز شامپاینی، الکتروکالورینگ

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات و خدمات