بیمه آسیا شرق تهران کد 26933 بهروز بختیاری

صدور بیمه نامه, مشاوره امور بیمه ای

بیمه باربری

این گروه شامل بیمه های باربری وارداتی ، صادراتی ، ترانزیت و داخلی می باشد .

توضیحات خدمت

بیمه های باربری :

بیمه باربری یا بیمه‌ حمل‌ و نقل‌ کالا بیمه ای است‌ که‌ بیمه‌گر ، درمقابل‌ دریافت‌ حق‌بیمه‌ متناسب‌ با پوشش‌ بیمه‌ای‌ از بیمه‌گذار ، تعهد می‌کند که چنانچه‌‌ مورد بیمه‌ در جریان‌ حمل‌ ‌از مبدأ به ‌مقصد مندرج‌ در بیمه‌نامه‌ ، به ‌علت ‌وقوع ‌یکی ‌از خطرهای ‌تحت پوشش بیمه نامه ، ‌تلف‌ و یا دچار خسارت ‌شود و یا بیمه‌گذار یا ذی نفع ‌هزینه هایی در رابطه با این خطرها متحمل ‌‌گردد (درصورت قابل پرداخت بودن) ، زیان‌ وارده را جبران و هزینه های مذکور را پرداخت نماید.

تقسیم بندی بیمه های باربری براساس مبدا و مقصد جغرافیایی : الف) بیمه باربری وارداتی

بیمه نامه باربری وارداتی بابت محمولاتی صادر می گردد که از یک یا چند کشور خارجی به مقصد ایران حمل میشود . با توجه به قوانین جاری کشور ، خرید این نوع بیمه ‌نامه برای واردکنندگان اجباری می‌باشد .

ب) بیمه باربری صادراتی

بیمه نامه باربری صادراتی بابت محمولاتی صادر می گردد که از مبداء ایران به مقصد سایرکشورهای جهان حمل میشود .

ج) بیمه باربری ترانزیت

بیمه نامه باربری ترانزیت بابت محمولاتی صادر می گردد که از یک یا چند کشور خارجی به یک یا چند کشور خارجی دیگر حمل میشود (مبدا و مقصد حمل کالای بیمه شده ایران نباشد) . در این نوع بیمه نامه ، ممکن است مورد بیمه از ایران عبور بکند یا عبور نکـند . بنابراین بیمـه های باربری ترانزیت را میتوان به 2 دستـه تقسیم بندی نمود :

عبوری : در اینصورت مورد بیمه از داخل کشور ایران عبور می نماید . بعنوان مثال از مبدا امارات به مقصد ترکمنستان حمل شود .

غیرعبوری : دراینصورت مورد بیمه از داخل کشور ایران عبور نمی نماید . بعنوان مثال از مبدا ترکیه به مقصد سوریه حمل شود .

د) بیمه باربری داخلی

بیمه نامه باربری داخلی بابت محمولاتی صادر میشود که از یک یا چند مبداء در داخل کشور به سایر مقاصد کشور حمل گردد. بنابراین مبدا و مقصد این نوع بیمه نامه در داخل کشور قرار دارد . این نوع بیمه نامه به 2 صورت زیر صادر می شود :

موردی : این نوع بیمه نامه برای تجار و صاحبان کالایی که نیازمند تحت پوشش قراردادن محموله خود به منظور حمل از مکانی به مکان دیگر در داخل کشور می باشند ، ارایه می گردد .

قراردادی: این نوع بیمه نامه برای تولید کنندگان ، تجار و موسسات حمل ونقل داخلی که فاقد مجوز صدور بارنامه رسمی هستند (مثل وانت بارها) و نیازمند تحت پوشش قراردادن محموله های متعددی در روز می باشند ، ارایه می گردد .

بیمه نامه باربری داخلی تابع شرایط و مقررات داخل کشور بوده و برحسب توافق بیمه گر و بیمه گذار می تواند خطرات متنوعی را تحت پوشش قرار دهد .

خطرات اصلی بیمه باربری داخلی عبارتند از :

تصادف ، آتش سوزی ، واژگونی و سقوط وسیله نقلیه و برخورد وسیله نقلیه با جسم خارجی یا جسم خارجی با آن.

خطرات اضافی بیمه باربری داخلی عبارتند از :

خسارات ناشی از بارگیری و تخلیه کالا ، پرت شدن کالا از روی وسیله نقلیه ، برخورد جسم خارجی با مورد بیمه ، سرقت کل محموله هر حمل با وسیله نقلیه.

انواع شرایط بیمه نامه های باربری 1- مجموعه شرایط A

در این کلوز کلیه خطرها بجز استثنائات مندرج در آن تحت پوشش می باشد.

مجموعه شرایطA (فارسی)

مجموعه شرایط A (لاتین)

2- مجموعه شرایط B

بر اساس آیین نامه شماره 8 بیمه مرکزی ج.ا.ا ، در بیمه نامه های باربری با کلوز B علاوه بر خطرهای تحت پوشش کلوز مذکور موارد زیر نیز به عنوان خطرهای اضافی ، تحت پوشش می باشد:

" عدم تحویل ، دزدی ، قلاب زدگی ، آبدیدگی ، روغن زدگی ، شکست ، ریزش و خسارت ناشی از کالاهای دیگر برحسب نوع کالا"

مجموعه شرایطB (فارسی)

مجموعه شرایط B (لاتین)

3- مجموعه شرایط C وC به انضمام عدم تحویل بسته کامل:

مجموعه شرایطC (فارسی)

مجموعه شرایط C (لاتین)

کلوز عدم تحویل ( لاتین)

تعریف عدم تحویل : چنانچه یک یا چند بسته کامل از مورد بیمه یا کل آن به علت نامعلومی مفقود گردد و به صاحب کالا تحویل نشود ، خسارت وارده عدم تحویل نام دارد.

4- پوشش توتال لاس(Total Loss) :

براساس آیین نامه شماره ی 8 بیمه مرکزی ج.ا.ا ، در پوشش توتال لاس از بین رفتن کلی کالا دریک مرحله و در نتیجه آتش سوزی تحت پوشش می باشد . ولیکن بر اساس تعریف درج شده در شرایط خصوصی سیستم جامع اینشرکت پوشش توتال لاس به شرح زیر است :

"مورد بیمه فقط در صورت از بین رفتن کلی کالا در یک مرحله و در نتیجه آتش سوزی یا غرق کشتی یا سقوط هواپیما ، بیمه می باشد."

لازم به یادآوری است این پوشش ، مجموعه شرایط پیوست ندارد.

شرایط عمومی بیمه های باربری :

منظور از شرایط عمومی ، مفاد مواد یکم الی نوزدهم مندرج در ظهر بیمه نامه های باربری وارداتی ، صادراتی و ترانزیت است که شامل سرفصل های تعاریف ، شرایط و استثنائات می باشد.

شرایط عمومی براساس قانون و مقررات بیمه هرکشوری که بیمه گر مقیم آن است تدوین می گردد و بیمه گر و بیمه گذار ملزم به رعایت آن می باشند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

بیمه آسیا شرق تهران کد 26933 بهروز بختیاری

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، خدمات

خدمات/محصولات

صدور بیمه نامه، مشاوره امور بیمه ای

دسته‌بندی خدمات