فن آوران ایماکو (مجری سیستم ها و تجهیزات مبتنی بر بارکد) ...

لیبل, ریبون, بارکد پرینتر

اهمیت سرعت‌دهي زمان ورود محصول به بازار از طریق هوشمند سازی بسته بندی کالا

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

مترجم: مهدي خليلي * 
براي شركت‌ها، سرعت‌دهي زمان ورود محصولات جديد به بازار، يك استراتژي ضروري است. اغلب فرآيند طراحي بسته‌بندي و توسعه به‌عنوان گلوگاه جهت دستيابي به اهداف، مطرح مي‌شوند. در واقع چالش‌های متعددی در فعاليت‌هاي اصلي تهيه اطلاعات ليبل همانند: مشخصات محصول، طراحي، تركيبات و باركد است كه همه آنها در طول طراحي و توسعه وجود دارند. به‌طور كلي اين موارد گاهی خارج از كنترل هستند.

 شركت‌هايي كه داراي روش‌هاي بهتري برای فرآيند توسعه بسته‌بندي و محصولشان هستند، از يك مزیت اساسي در بازار برخوردارند. توانایی این شرکت‌ها براي پاسخگویي هرچه سريع‌تر، آنها را قادر مي‌سازد تا هزينه سرمايه‌گذاري‌شان را كمتر كرده و سهم بازار بیشتري را از طريق سرعت‌دهي به زمان ورود به بازار براي محصولشان و همچنين نگهداري سرمايه قابل‌ارزش‌شان به‌دست آورند.
از طريق كاهش زمان ورود محصول به بازار،قبل از عرضه يك محصول به بازار، شركت‌ها قادرند تا هزينه سرمايه‌گذاري شان را كاهش داده و تحقق درآمدشان را تسريع کنند. شركت‌هايي كه سرعت بيشتري براي ورود به بازار دارند، قادرند تا سهم خود را در بازار رشد دهند. خواه اينكه رهبر بازار باشند؛ بنابراین دوره كوتاه معرفی محصول جدید در بازار منجر به افزايش فرصت‌هايي در بازار مي‌شود.
با تعريف مجدد روش‌ها در بخش‌های وابسته به شركت‌هاي توليدی، مي‌توان زمان ورود محصول به يك بازار را كاهش داده و سرعت تحقق درآمد و كاهش هزينه‌هاي توسعه محصول و بسته‌بندي را افزايش داد. 
چالش‌هاي تاثيرگذار در زمان ورود محصول به بازار
فشردگي و كوچك‌سازي طول زمان مابين كمپين بازاريابي و ورود محصول به قفسه فروشگاه‌ها يك هدف كليدي استراتژيك است.
سرعت‌دهي زمان ورود محصول در يك مسير قابل‌اعتماد و قابل‌تكرار، اجازه مي‌دهد تا شركت‌ها دستيابي سريع‌تری به درآمد، افزايش سهم بازار و گسترش تصوير برند، داشته باشند. 
اغلب شركت‌هاي توليد كالاهاي مصرفي به‌دنبال مسيرهايي براي فشردگي زمان توسعه محصول هستند؛ آنها فرآيند طراحي بسته‌بندي و مشخصات محصول را يك چالش مي‌دانند؛ بالاخص، فرآيند تهیه برچسب و طراحي بسته‌ها اغلب به عنوان گلوگاه، براي اقدامات بهينه‌سازي مناسب در سرعت‌دهي به توسعه و توزيع محصولات مشاهده مي‌شوند.باید توجه داشت زماني كه هماهنگي‌ها و مديريت به‌طور مناسبي صورت نگيرد، زمان ورود محصول به بازار توسط ورودي‌ها به تاخير مي‌افتد.شکل(1) 
فرآيند توسعه بسته‌بندي و محصول بهينه شده 
فعالیت‌ها برای برنامه‌ريزي كمپين، برچسب محصول، طراحي، تركيبات، مجوزهاي دولتي و باركدگذاری به‌طور معمول خارج از حوزه وظايف واحد طراحي و بسته‌بندي است. از طرفي تعيين و شناسایي فرصت براي كوتاه‌سازي زمان ورود محصول به بازار احتياج به مديريتی با تلاش مضاعف و مناسب براي هماهنگي با واحدهاي درگير دارد. 
موردکاوی شرکت کداک
 به طورکلی يك راه حل مشابه براي فرآيند توسعه بسته‌بندي و محصول در همه صنایع وجود ندارد، اما شركت كداك توانسته با بررسي شركت‌هاي ديگر به يك الگوي چهار مرحله‌ای دست يابد كه چرخه زماني توسعه محصول و بسته‌بندي را كاهش مي‌دهد.
گردش كار به خوبي تعريف شود
شركت‌هايي كه به بهترين روش اجرا در توسعه محصول و بسته‌بندي، دستيابي داشته‌اند گردش كار استانداردي را بنا نهاده‌اند كه هدررفت زمان بين مراحل كاري را كوچك و حذف مي‌سازد. همچنين این سازمان‌ها گردش کار مشخصي را نيز براي كنترل فرآيندهاي استثنایي در مواقع بحرانی تعريف مي‌كنند و در نظر مي‌گيرند.
مسیریابی خودکار و دسترسی آسان به گزارش وضعیت
با در دسترس بودن فناوری‌های جدید و ابزار مدیریت گردش کار، شرکت‌ها کنترل بهتري بر سرعت و ردیابی پروژه از طریق حرکت سيستمي خواهند داشت؛ اما دسترسي به ابزارهای توانمند نيز کافی نيست؛ توجه دقیق باید به متعادل‌سازي قواعد حاکم، فرآیندهای مصوب و اطلاعات مورد نیاز برای مدیریت موثر، صورت پذيرد.
قابلیت ردیابی موثر و مميزي شفاف
مدیریت ریسک و نظارت موثر، فراتر از فرآيند چندين مرحله اي ردیابی و تصويب توسعه بسته‌بندی و محصول (مدل‌هاي معمول و سنتي) است. باتوجه به كم شدن تعدد مراحل و رديابي فرآيند توسعه محصول، اماهمچنان همه سهامداران و مديران واحد‌هاي مختلف بر روند توسعه محصول باید نظارت داشته و نهاده‌هاي نظارتي بيرون از سازمان نيز از نتايج فعاليت حمايت مي‌كنند. 
 
كارآمدی مديريت دارایي‌ها 
فرآيند توسعه محصول بهينه شده، تسريع در هدفگذاري مجدد پروژه‌هاي تبليغاتي شركت‌ها را افزايش مي‌دهد.
 همچنین در این شرایط تيم مديريتي قادر خواهد بود همزمان با اجرا و كنترل يك پروژه بزرگ مديريت پروژه‌ای جدید را نیز در دست بگیرد. به‌علاوه، توانايي مدیریت دارایی‌ها جهت اخذ تاییدات حقوقي و قانوني این پروسه را ساده و كارآمد مي‌سازد.
 
نتايج تجاري به‌دست آمده از بهينه‌سازي چرخه تامين بسته‌بندي 
کاهش زمان ورود محصول به بازار داراي يك اثر مثبت قابل‌توجه در تحقق درآمد است. هنگامي كه اين امر توسط تيم بازاريابي به‌طور كامل مورد بهره‌برداري قرار گيرد، به‌علت ورود سريع‌تر محصول به بازار درآمد حاصل از سهم و حاشیه سود را نيز افزایش می‌دهد.
شرکت‌هایی که روند توسعه محصول و بسته‌بندی را بهينه مي‌سازند، علاوه بر كسب منافع تجاري شان مزاياي دیگری نيز به‌دست خواهند آورد:
1- در صورتي كه محصول در حال عرضه، نياز به اصلاح داشته باشد؛ با توجه به بهينه شدن زمان توسعه محصول، حجم محصولاتي كه داراي نقص در بسته‌بندي يا مشخصات برچسب محصول هستند، به دلیل افزايش سرعت اصلاح و سیستم جديد اصلاح شده، كمتر خواهد بود. 
2- کاهش ریسک مواجه شدن با استناد قانونی و حتی پرونده‌های حقوقی، به دلیل خطاهای موجود در بسته‌بندی.
3- کاهش هزینه‌های توسعه بسته‌بندي از طریق فرآیندهای ساده‌سازي، كارآمد و خودکار.
ترسیم نقشه راه برای تغییر
در تجربه کداک، زماني كه ذی‌نفعان، استراتژي را تشخیص داده و درک مي‌كنند، سفر به سوي بهینه‌سازی فرآيند محصول و بسته‌بندی را می‌توان شروع كرد. اولين مرتبه تجاري براي توسعه نقشه راه شامل يك برنامه يا طرح جهت مديريت خطرات مرتبط با تغييرات 
است.
يك کمیته راهبري در سطوح ارشد سازمان باید برای توسعه و اجرای نقشه راه برگزار شود و مالکیت کمیته تضمین دهد که مسائلي را كه در طول مسیر با آن مواجه می‌شود، حل‌و‌فصل کند و جریان ارتباطات را در وضع پروژه به آرامي انتقال دهد و تاکید مصرانه نيز بر مزایای تغییر داشته باشد.
کداک دروازه ورود به فرآیند نقشه راه خود را برای کاهش اثرات خطر ايجاد كرد. در هر مرحله از اجرای طرح، اعتبار ارزش پروژه به تمام سهامداران گزارش مي‌شود و موضوع تضمین آگاهی از خطرات و ارزش عمل قبل از سرمایه‌گذاری یا تغییرات نيز رخ می‌دهد. 
اين طرح در يك چارچوب توسعه مي‌يابد؛ به‌طوري كه کار در فازهاي بین هر مرحله نباید بیش از قابليت‌هاي سازماني به طول بينجامد. در عوض، کار باید براي جذب منطقي سودهاي مورد انتظار، سازمان یافته شود. در اين طرح بايد پیشامدهایي در نظر گرفته شوند كه حاصل از نتایج احتمالی است و به محافظت پروژه از موضوعات غافلگیرانه اقدام شود. 
این رویکرد همزمان با شتاب دادن به خروجي‌ها، قادر به كنترل فرآيند توسعه محصول و بسته‌بندي جدید نيز است و سازمان نيز قادر به اعتباردهي به ارزش‌ها و اثبات مدل کار‌ها است و به آساني اتمام عمليات را با حداقل اختلال براي پروژه‌هاي جاري اندازه‌گيري مي‌كند. 
برای به دست آوردن مجموعه مهارت‌های مورد نیاز جهت محرك‌هاي تحول، در شركت‌هاي توليد كالاهاي مصرفي به افراد با تجربه اهميت داده مي‌شود. 
يك فرد باتجربه مي‌تواند توسعه منافع كميتي شركت را هدايت كند.اغلب افراد با تجربه در قالب يك مشاور قابل‌اعتماد بوده و به‌عنوان عضوي از تيم هستند كه در كسب موفقيت از ابتدا تا انتهاي پروژه نقش دارند. بنابراین افزايش سرعت ورود محصولات جديد به بازار، يك هدف برجسته براي مديران اجرایي و اعضای هیات‌مديره شركت‌هاي توليد كالاهاي مصرفي است. 
اگرچه بسته‌بندي به‌عنوان يك گلوگاه برای دستيابي به اهداف تدويني ظاهر مي‌شود، اما حل مشكلات، احتياج به تفكر مجدد روش در تنوع فعاليت‌ها طراحي و توسعه بسته‌بندي دارد. 
با تعريف مجدد به اين موضوع دست مي‌يابيم كه چطور با حذف موانع مرتبط با بسته‌بندي شركت‌هاي توليد كالاهاي مصرفي مي‌توان زمان ورود كالا به بازار را كاهش و سرعت تحقق درآمد را افزايش و هزينه‌هاي توسعه محصول و بسته‌بندي را كاهش دهیم.
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فن آوران ایماکو (مجری سیستم ها و تجهیزات مبتنی بر بارکد) ...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، خدمات

خدمات/محصولات

لیبل، ریبون، بارکد پرینتر، تجهیزات بارکد، تگ ، بارکد اسکنر، گیت ورود و خروج، برچسب، لیبل پرینتر، بارکد اسکنر، هند هلد، صندوق فروشگاهی، نرم افزار های اتوماسیون مبتنی بر بارکد و RFID

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات