فن آوران ایماکو (مجری سیستم ها و تجهیزات مبتنی بر بارکد) ...

لیبل, ریبون, بارکد پرینتر

دانشمندان از طریق فن آوری RFID دریافتند :زنبورهای مریض همانند انسان‌ها، کمتر کار می‌کنند و زودتر به خانه بازمی‌گردند

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

 زنبورهای مریض ، کمتر کار می‌کنند و زودتر به خانه بازمی‌گردند| فن آوران ایماکو

همه ما زمانی که بیمار می‌شویم، از نشانه‌های آن متوجه می‌شویم و سعی می‌کنیم با خوردن دارو یا استراحت خود را بهبود دهیم. جالب است بدانید که زنبورها هم دقیقا همین کار را می‌کنند. این حشرات زمانی که حس می‌کنند بیمار شده‌اند، کمتر کار می‌کنند و زودتر به کندو بازمی‌گردند.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از PopScie، تیمی از محققان مدت‌هاست که در مورد مرگ و میر زنبورها و چیزهایی که زنبورها را بیمار می‌کند، تحقیق می‌کنند. آنها برای تحقیقات خود، برچسب‌های RFID (سامانه بازشناسی با امواج رادیویی) را به بدن 960 زنبور نصب کردند.

RFID سامانه شناسایی بی‌سیمی است که قادر به تبادل داده‌ها به‌وسیله برقراری اطلاعات بین یک برچسب که به یک کالا، شیء یا کارت متصل شده ‌است. این سامانه‌های RFID از سیگنال‌های الکترونیکی و الکترومغناطیسی برای خواندن و نوشتن داده‌ها بدون تماس بهره‌گیری می‌کنند.

نیمی از این زنبورها به یک انگل روده غیرکشنده به نام Nosema apis آلوده بودند. رئیس این تیم تحقیقاتی می‌گوید: «مجبور بودیم که برای نصب این FRID‌ها، زنبورها را یکی یکی در دست بگیریم و خیلی سریع برچسب‌ها را روی بدن‌شان نصب کنیم و امیدوار باشیم که چسب آنها خیلی زود روی بدن‌شان خشک شود».

وی می‌افزاید: «در این مرحله که باید سریع انجام می‌شد، مجبور بودیم که زنبورها را به صورت جداگانه تغذیه کنیم و بعد برچسب‌ها را روی بدن‌شان بچسبانیم. سپس آنها را یکی یکی اسکن کنیم تا بدانیم که برچسب‌های روی زنبورها با چه رنگی و چه رفتاری چسبانده شده‌اند. این مرحله حدود 8 ساعت طول کشید».

این محققان دریافتند که زنبورهایی که آلوده به این انگل بودند، به طور میانگین 4/3 بار کمتر از زنبورهای سالم گرده از گل جمع‌آوری کردند. زنبورهای مریض دقیقا همانند شخصی که سرما خورده است، این زنبورها هم در کار کردن به مشکل برخوردند و خیلی زودتر از زنبورهای سالم به کندو برگشتند و کارآیی آنها بسیار پایین آمد و خیلی زود هم مردند

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فن آوران ایماکو (مجری سیستم ها و تجهیزات مبتنی بر بارکد) ...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، خدمات

خدمات/محصولات

لیبل، ریبون، بارکد پرینتر، تجهیزات بارکد، تگ ، بارکد اسکنر، گیت ورود و خروج، برچسب، لیبل پرینتر، بارکد اسکنر، هند هلد، صندوق فروشگاهی، نرم افزار های اتوماسیون مبتنی بر بارکد و RFID

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات