فن آوران ایماکو (مجری سیستم ها و تجهیزات مبتنی بر بارکد) ...

لیبل, ریبون, بارکد پرینتر

شصتمین سال تولد بارکد

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

تاریخچه بارکد:

زندگی بارکد ها از سال ۱۹۴۸ میلادی آغاز شد، یعنی زمانی که یک دانشجوی کارشناسی ارشد شنید که رئیس یک سوپر مارکت محلی به دنبال راهی می گردد که بتواند در زمان تصفیه حساب با مشتری، به وسیله یک تکنولوژی تمام اطلاعات محصولات خریداری شده توسط مشتری را ثبت کند.

این دانشجو شروع به امتحان راه های بسیاری کرد، اولین ایده او استفاده از جوهر ماوراء بنفش بود که هم خیلی پرهزینه بود و هم اینکه خیلی زود از بین می رفت.

بر اساس این ایده هر چند عملی اما نه چندان مفید، نسخه بعدی شامل استفاده از خطوط و نقاط تیره مورد استفاده در پیام های مورس و گسترش داده آنها به سمت پایین می شد. سپس از یک نور روشن برای پردازش اطلاعات بر روی فوتومولتیپلر تیوب ( Photomultipler Tube ) که نور را تقویت می کند استفاده می شد.

در کمال تعجب، گروهی که روی این اختراع کار می کرد در قدم بعدی ترجیح داد تا بارکد ها به شکل دایره طراحی شوند. در سال ۱۹۵۱ یکی از افرادی که در اختراع بارکد دست داشت پس از اینکه به شرکت IBM پیوست تصمیم گرفت این اختراع را گسترش دهد، اما IBM در آن زمان معتقد بود که این اختراع به دانشی نیاز دارد که بشر هنوز به آن دست نیافته. این اختراع در سال ۱۹۶۲ توسط Philco خریداری شد و سپس به شرکت رادیویی آمریکا یا RCA فروخته شد.

در همین اثنی، در سال ۱۹۵۹ یک سیستم بارکد مانند دیگر برای شناسایی واگن های قطار در حال توسعه بود که در این سیستم بارکد از خطوط یا Bar های بازتابنده آبی و زرد استفاده می شد.

اما با وجود شرایط بد اقتصادی، تا سال ۱۹۷۴ اکثر ناوگان های راه آهن نشان دار شده بودند و این سیستم بارکد به دلیل مشکلات فنی در اواسط دهه ۷۰ کاملا به فراموشی سپرده شد. اما در سال ۱۹۶۷ یک مهندس ارشد راه آهن شرکت کامپیوتری Identics را برپا کرد که این شرکت با استفاده از لیزر و آینه بارکد ها را شناسایی می کرد.

بارکد به شکلی که ما امروز آن را می شناسیم در واقع نتیجه چندین سیستم پیچیده است. در سال ۱۹۶۶ انجمن زنجیره های غذایی به صورت جدی ایده بارکد ها را دنبال کرد. این انجمن تا اوساط دهه ۷۰ میلادی اقدامات زیادی انجام داد و طرح های بسیاری را در اختیار شرکت های توسعه دهنده بارکد ها قرار داد، اما هر کدام به دلیل مشکلات فنی با شکست رو به رو شدند تا این که دست آخر استاندارد شرکت IBM مورد تایید قرار گرفت و بارکد به آن شکلی که این روز ها هنوز هم آن را به همان شکل می بینیم به وجود آمد.

اولین محصولی که بارکد آن اسکن شد یک بسته آدامس میوه ای بود که در ۲۶ ژوئن سال ۱۹۷۴ این افتخار را به نام خود ثبت کرد



11 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فن آوران ایماکو (مجری سیستم ها و تجهیزات مبتنی بر بارکد) ...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، خدمات

خدمات/محصولات

لیبل، ریبون، بارکد پرینتر، تجهیزات بارکد، تگ ، بارکد اسکنر، گیت ورود و خروج، برچسب، لیبل پرینتر، بارکد اسکنر، هند هلد، صندوق فروشگاهی، نرم افزار های اتوماسیون مبتنی بر بارکد و RFID

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات