فن آوران ایماکو (مجری سیستم ها و تجهیزات مبتنی بر بارکد) ...

لیبل, ریبون, بارکد پرینتر

سنسورهایی در داخل بدن انسان جهت ارسال اطلاعات بیومتریک ...

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

اخیرا یک کامپیوتر قابل چسباندن روی پوست بدن توسط دانشگاه ایلینویز آزمایش شد. این کامپیوتر دارای سیستم بی‌سیم و شامل باتری و چند سنسور نه چندان گران بود که به علت نزدیکی بیش از حد به بدن و حتی گاه قابلیت تعبیه در زیر پوست، اطلاعات دقیق بیومتریک و کل داده‌های حرکتی را به مراکز نظارت و کنترل می‌رساند.
این سنسورها حتی قادرند که دئودورانت‌ها و بوهای مناسب برای بدن را تشخیص دهند و از این طریق عطرهای مناسب را انتخاب و ایمیل کنند. نگهداری از نوزاد و کنترل وضعیت تنفس او در گهواره نیز با این سنسورها که به سینه نوزاد چسبانده می‌شوند؛ امکان‌پذیر است. در حال حاضر حرکات بیماران دارای پارکینسون و بیماران پوستی با این سنسورها تحت نظارت و توانبخشی قرار می‌گیرد .
پیشرفته تر شدن این نوع از فناوری‌ها موجب شده تا علم الکترونیک و بیولوژی در یک همخوانی شدید با یکدیگر همراه شوند. حتی دنیای مد نیز در این ماجرا عقب نمانده است. ساخت سنسورهای زیبا و خوش ترکیب می‌تواند موجب اشتیاق استفاده‌کننده برای به‌کارگیری دائمی آنها شود. اخیرا ساخت گوشواره، انگشتر و گل سینه از سنسورهای پوشیدنی به عنوان یکی از اهداف یک شرکت مد تعیین شده و شرکت زیبایی ال اورئال در تدارک ساخت چسب‌های دیجیتال برای کنترل هیدراتاسیون پوست است.
این در حالی است که پژوهشگران دانشگاه توکیو در تلاش برای ساخت e- skin یا پوست الکترونیکی هستند که روی پوست بدن می‌نشیند و بدون هرگونه جلب توجه تعدادی سنسور و کامپیوتر را روی بدن نگه می‌دارد.
در پژوهشی دیگر سیستم OLED  یا LED روی پوست الکترونیکی نصب می‌شود به نحوی که وضعیت حیاتی فرد و مشخصه‌های وضعیت وی می‌توانند به صورت روشنایی چراغ‌های LED پدیدار شوند و حتی این تکنولوژی روی پروتزهای مصنوعی تعبیه می‌شوند تا به شکل یک واحد زنده هوشمند درآیند. 
 سمت گیری انقلاب دیجیتال و انقلاب الکترونیک نشان‌دهنده دیدگاه‌های جدید در صنعت بهداشت و درمان است به نحوی که موسسه FDA در ایالات‌متحده نسبت به کاربری این تجهیزات اقدام کرده است.
شاید انحصار تکنولوژیک امروزه در دنیای علم همچنان وجود داشته باشد اما دنیای اقتصاد چندان به این انحصارها توجه نمی‌کند. با این چشم‌انداز می‌توان با دیدگاه روشن‌تری به استفاده از این صنعت در کشور نیز نیم نگاهی انداخت.

10 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فن آوران ایماکو (مجری سیستم ها و تجهیزات مبتنی بر بارکد) ...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، خدمات

خدمات/محصولات

لیبل، ریبون، بارکد پرینتر، تجهیزات بارکد، تگ ، بارکد اسکنر، گیت ورود و خروج، برچسب، لیبل پرینتر، بارکد اسکنر، هند هلد، صندوق فروشگاهی، نرم افزار های اتوماسیون مبتنی بر بارکد و RFID

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات