تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق بهروز

تجهیزات غیر مخرب NDT, تجهیزات بازرسی , پایش

میکرومتر چیست ؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

میکرومتر چیست ؟
 میکرومتر  

یکی دیگر از ابزار دقیق ها میکرومتر می باشد که درانواع مختلف ساخته می شود، به این شکل که ما میکرومتر خارج سنج داریم که می تواند سطح خارجی اجسام را اندازه بگیرد و میکرومتر داخل منبع که سطح داخلی اجسام را ندازه گیری می کند . میکرومتر نیز از بخشهای مختلفی تشکیل شده است ، که عبارتند از :فک ثابت میکرومتر – فک متحرک میکرومتر- استوانه مدرج و یا همان خط کش میکرومتر، پوسته مدرج یا ورنیه میکرومتر کمانی که برای گرفتن میکرومتر از آن استفاده می شود. در قسمت انتهایی میکرومتر یک جغجغه است و اهرمی که در موقع اندازه گیری، قفل می شود.
طرز کار با میکرومتر:
در میکرومتر هم مانند کولیس اندازه می تواند اینچ یا میلیمتر باشد، اندازه طول خط کش میکرومتر به صورت 25 میلیمتر، 25 میلیمتر می باشد، یعنی اینکه ما یک نوع میکرومتر داریم که از مقدار صفر تا 25 میلیمتر را اندازه می گیرد و باز میکرومتری داریم که از 25 تا 50 میلمتر را اندازه می گیرد و به بالا
 طرز خواندن میکرومتر:
گر به خط کش میکرومتر توجه شود دیده می شود که دارای یک خط افقی است یکسری تقسیم بندی بالای خط افق است ، و یکسری زیر خط افق است.تقسیم بندی که بالای خط افق است فاصله بین آنها یک میلیمتر است، و تقسیم بندی که زیر خط افق است فاصله بین آنها نیم میلیمتر می باشد.استوانه مدرج وجود دارد که روی خط کش اصلی ما حرکت می کند، معمولاً میکرومترها با دقت 01/0 میلیمتری ساخته می شوند. اگر دقت کنیم، می بینیم که روی ورنیه از صفر تا 50 قسمت مساوی تقسیم بندی شده است.حال فرض می کنیم قطعه ای را اندازه گیری کردیم و می خواهیم اندازه آن را بخوانیم، برای خواندن میکرومتر بدین صورت عمل می کنیم که به آخرین خط، خط کش که از زیر ورنیه مشخص است، دقت می کنیم.این اندازه اندازه اصلی ما است. برای بدست آوردن مقدار خورده آن، توجه می کنیم که کدام خط ورنیه رو به روی خط ، خط کش به صورت کامل قرار گرفته است.
نکته:
 در حین استفاده از میکرومتر به نکاتی می بایست توجه کرد  :در زمان خواندن میکرومتر می بایست درست مقابل چشمان قرار بدهیم.در زمانیکه ما قطعه ای را در بین دو فک متحرک و ثابت قرار می دهیم، و اندازه می گیریم بوسیله دست استوانه مدرج را می چرخانیم تا با قطعه کار، تماس پیدا بکند، و وقتی تماس پیدا کرد، بقیه کار را با جغجغه انجام می دهیم
 



کولیس

يکي از ابزارهاي دقيق در اندازه گيري کوليس است، کوليس ابزاري است که ما مي توانيم اندازه تا 1 ميليمتر را با آن اندازه گيري کنيم. کوليس تشکيل شده است از يک خط کش اصلي که روي آن تقسيم بندي انجام شده که مي توانند به صورت ميليمتري يا اينچ باشد. دوم، فک ثابت کوليس مي باشد، سوم، فک متحرک کوليس، چهارم، شاخکهاي داخل سنج است، پنجم، شاخک عمق سنج است، ششم يکسري اندازه گيري روي فک متحرک کوليس است که به آن ورنيه مي گويند. اولين تفاوت کوليس ها در طول خط کش آنها مي باشد، دومين تفاوت در دقت اندازه گيري آنها مي باشد که با هم فرق مي کند و از نظر دقت اندازه گيري به سه دسته تقسيم مي شوند:
کوليس 1/0 2 – کوليس 05/0 3 – کوليس 02/0

 کوليس 02/0 دقتش از بقيه بيشتر مي باشد.
در مطالب گذشته گفتيم که روي فک متحرک کوليس اندازه گيري وجود دارد که به آن ورنيه گفته مي شود، زمانيکه ما فک ثابت و متحرک کوليس را کاملاً جمع مي کنيم، .... ورنيه کوليس کاملاً مقابل صفر خط کش کوليس قرار مي گيرد.


 کوليس 1/0
درتقسيم بندي ورنيه به اين شکل است که 9 ميليمتر از تقسيمات خط کش را به ده قسمت مساوي روي ورنيه تقسيم بندي کرده است. در نتيجه فاصله هر يک از تقسيمات ورنيه، 9/0 ميليمتر مي شود و اختلافات اندازه اولين تقسيم ورنيه با خط کش 1/0 ميليمتر مي شود.
در برخي از کوليس هاي 1/0 براي اينکه خواندن آنها راحتتر باشد، بدين صورت عمل مي کند که 19 قسمت از تقسيمات خط کش را به ده قسمت مساوي روي ورنيه تقسيم بندي مي کنند در اين حالت فاصله هر دو خط، خط کش با يک خط ورنيه 1/0 ميليمتر اختلاف پيدا مي کنند.

 کوليس 05/0
تقسيم بندي ورنيه بدين شکل است که 10 ميلمتر از تقسيمات خط کش به 20 قسمت مساوي روي، ورنيه تقسيم بندي مي شود، در نتيجه فاصله هر يک از تقسيمات ورينه 95/0 ميليمتر ميشود و اختلاف اندازه اولين خط، خط کش با اولين خط ورنيه مي شود 05/0 ميليمتر که به آن کوليس 05/0 مي گويند.
حال براي اينکه خواندن اين کوليس راحتتر باشد، 39 قسمت از تقسيمات خط کش را به 20 قسمت مساوي روي ورنيه تقسيم بندي مي کنند، در نتيجه باز هم فاصله هر دو تقسيم از تقسيم خط کش با يک تقسيم ورنيه، اختلافشان برابر 05/0 ميليمتر مي شود.

کوليس 02/0
تقسيم بندي ورنيه بدين شکل است که هر 49 قسمت از تقسيمات خط کش به 50 قسمت مساوي روي ورنيه تقسيم بندي شده است. در نتيجه فاصله هر يک از تقسيمات روي ورنيه مي شود 98/0 ميليمتر و اختلااف اندازه اولين خط ورنيه با اولين خط، خط کش مي شود 02/0 ميليمتر که به آن کوليس 02/0 مي گويند.

کولیس ورنیه
کولیس ورنیه از متداولترین و پرکاربردترین وسایل اندازه گیری است که در صنعت تراشکاری و قالبسازی ، هنگام ساخت قطعات با دقت بالا ، از آن استفاده می شو د.
با توحه به شکل فوق ، می توان قسمتهای مهم یک کولیس را چنین معرفی کرد :
خط کش
ورنیه
پیچ قفل کننده
فک های ثابت ( شاخک های ثابت )
فک های متحرک ( شاخک های متحرک )
زبانه عمق سنج
کاربرد قسمت های مهم کولیس
خط کش :
خط کش کولیس ، معمولاٌ در دو سیستم میلیمتری و ااینچی تقسیم بندی شده است ، که معمولاٌ قسمت پائین آن میلیمتری و قسمت بالایی اینچی می باشد . قسمت میلی متری معمولاٌ دارای دقتی معادل ۱ میلی متر و قسمت اینچی آن اینچ دقت دارند ( منظور از دقت ، کمترین فاصله بین دو تقسیم روی خط کش می باشد ).
 ورنیه :
ورنیه ، در واقع کشویی است که روی خط کش حرکت می کند و مثل خط کش که دارای تقسیمات میلی متری و اینچی می باشد ، دارای تقسیماتی تقریباٌ اینچنین می باشد ؛ معمولاٌ قسمت پائین ورنیه ، میلی متری و بالای آن تقسیمات اینچی وجود دارد . با توجه به تقسیمات ورنیه و خط کش ، می توان دقت کولیس را بدست آورد . البته این دقت ، معمولاٌ روی ورنیه نیز حک شده است و با توجه به آن می توان اندازه های گرفته شده را به سادگی قرائت کرد
میکرومتر، یا ریزسنج، ابزاری برای اندازه گیری طول با دقت زیاد است.
میکرومتر برای اندازه گیری قطعاتی که بایستی دقیق تراشیده شوند به کار گرفته می‌شود. دقت میکرومتر به مراتب بیشتر از دقت کولیس‌ها می‌باشد. میکرومترها از نظر سیستم اندازه گیری مانند کولیس دو نوع می‌باشند که آنها را میکرومترهای اینچی و میکرومترهای میلیمتری می‌نامند. میکرومتر از بخشهای مختلفی تشکیل شده‌است، که عبارتند از: فک ثابت، فک متحرک، استوانه مدرج و یا همان خط کش میکرومتر، پوسته مدرج یا ورنیه میکرومتر، و کمانی که برای گرفتن میکرومتر از آن استفاده می‌شود. در قسمت انتهایی میکرومتر یک جغجغه است و اهرمی که در موقع اندازه‌گیری، قفل می‌شود.
روش کار با میکرومتر: همانطور که گفته شد، مقیاس اندازه‌گیری در میکرومتر می‌تواند اینچ یا میلیمتر باشد. اندازهٔ طول خط‌کش میکرومتر به صورت ۲۵ میلیمتر، ۲۵ میلیمتر می‌باشد. این بدان معنی است که این نوع میکرومتر از مقدار صفر تا ۲۵ میلیمتر را اندازه می‌گیرد. نوع دیگر از ۲۵ تا ۵۰ میلیمتر را اندازه می‌گیرد. به همین ترتیب سایر اندازه‌ها با میکرومتر مناسب آن محدوده اندازه‌گیری می شوند.
 خواندن میکرومتر: اگر به خط‌کش میکرومتر توجه شود، دیده می‌شود که دارای یک خط افقی است. یکسری تقسیم بندی بالای خط افق است و یکسری زیر خط افق است. تقسیم بندی که بالای خط افق است فاصله بین آنها یک میلیمتر است، و تقسیم بندی که زیر خط افق است فاصله بین آنها نیم میلیمتر می‌باشد. استوانه مدرج وجود دارد که روی خط کش اصلی ما حرکت می‌کند، معمولاً میکرومترها با دقت ۰/۰۱ میلیمتری ساخته می‌شوند. اگر دقت کنیم، می‌بینیم که روی ورنیه از صفر تا ۵۰ قسمت مساوی تقسیم بندی شده‌است.
حال فرض می‌کنیم قطعه‌ای را اندازه گیری کردیم و می‌خواهیم اندازه آن را بخوانیم، برای خواندن میکرومتر بدین صورت عمل می‌کنیم که به آخرین خط، خط کش که از زیر ورنیه مشخص است، دقت می‌کنیم. این اندازه اندازه اصلی ما است. برای بدست آوردن مقدار خورده آن، توجه می‌کنیم که کدام خط ورنیه رو به روی خط، خط کش به صورت کامل قرار گرفته‌است.
 در حین استفاده از میکرومتر به نکاتی می‌بایست توجه کرد:
در زمان خواندن میکرومتر می‌بایست درست مقابل چشمان قرار بدهیم.
در زمانیکه ما قطعه‌ای را در بین دو فک متحرک و ثابت قرار می‌دهیم، و اندازه می‌گیریم بوسیله دست استوانه مدرج را می‌چرخانیم تا با قطعه کار، تماس پیدا بکند، و وقتی تماس پیدا کرد، بقیه کار را با جغجغه انجام می‌دهیم.

 
اندازه گیری بر حسب میکرو
میکرو متر کارگاهی
میکرومتر با دقت
میکرومتر داخل سنج
میکرومتر قابل حمل
میکرومتر اینچی
میکرومتر آزمایشگاهی
میکرو متر قابل حمل
میکرومتر میلی متری
متر با دقت بسیار بالا
میکرومتر مکانیکی
میکرومتر گیره ای
اندازه گیر قطر اجسام

http://www.btmco.ir/products.aspx?catid=107
******

تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق بهروز
ابزاراندازه گیری برق والكترونیک
تجهیزات آموزشی وآزمایشگاهی
اندازه گیری پارامترهای شیمیایی
تجهيزات وابزارآلات دقیق ابعاد
تجهیزات نقشه برداری وعمران
تجهیزات کشاورزی ودامداری
پارامترهای اندازه گیری فیزیکی
ترمووِیژن و ویدئوبروسکوپ
تجهيزات اندازه گيري تابلوئي
آزمایشات غیرمخرب NDT
تجهیزات بهداشت حرفه ای
تست وكنترل كيفيت مايعات
تجهیزات گروه مکانیک
ديتالاگر، ترموگراف
تجهیزات هواشناسی
ابزاردقیق وكنترل
برق صنعتی
……………………………………

شرکت تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق بهروز
تامین کننده و پخش برندهای :
ADDITEL , APRESYS  , BENTECH , BESTONE , CEM , DAKOTA , DALI , DELTA , DRAMINISKI , EBRO , ELCOMETER , ENGIUS , EXTECH , FARMEX , FLIR , FLUKE , GE , G-SUN , G-WON , HIGH REACH , HIOKI , HONEYWELL , INSIZE , INTERKUS , IRAYTEK , IRTECH , IRTEK , KEHUI , KIMO , KYORITSU , LUTRON , MASTECH , MEGGER , MERIAM , MERLER , METTREL , MICSIG , MITECH , MONARCH , NEC , OLYMPUS , PINTECH , POLYGAN , POLYGON , POPULAR , RAYTEK , RIGOL , SATIR , SBS , SENSE , SIGLENT , SINO , SKC , SKYRAY , STARMETER , TEST , TESTO , T-MEASURMENT , TSI , TWINTEX , UNI-T , ZOGLAB ,KIMO , DALI , METONE , ALPHALAB , ROHDE

برندهای جدید در زمینه تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق:
endress+hauser , abb , Ashcroft , baluff , burkert , danfoss , gedruck , kobold , krohne , omega , EMERSON , rosemount, FISHER  , sick , siemens , wika , yokogawa , tecfluid , vega , novafima , mecon , hontztsch , dwyer , bopp&Reuther , AB ,Az , Aten , shinigava
……………………………………

شرکت بین المللی تجهيزات اندازه گيري و ابزاردقيق بهروز

عرضه کننده انواع تجهیزات فیزیکال شامل :
 دورسنج – تاکومتر – استروب اسکوپ ,ترمومتر – حرارت سنج – پیرومتر ,رطوبت سنج غلات – رطوبت سنج چوب – رطوبت سنج علوفه – رطوبت سنج جامدات و ... ,نیروسنج – لودسل - وزنه کششی – توان سنج ,سختی سنج – زبری سنج – صافی سنج ,ضخامت سنج رنگ و لعاب – ضخامت سنج فلزات ,فلومتر – سرعت سنج باد – بادسنج  ,صوت سنج - نویز دوزیمتر – صداسنج – هات وایر   ,گشتاور سنج – ترک متر ,فشارسنج – خلاء سنج – وکیوم متر ,لوکس متر – یو وی لایت متر – یو وی متر – نورسنج – کندل متر – لومیانس متر – لومینومتر – ,لایت متر – فلوکس متر ,لرزش سنج – جابجایی سنج – ویبرو متر – ارتعاش سنج  ,آنالایزر رنگ – تست رنگ – تست کشش – تست ضربه – تست فشار ,دوربین حرارتی – ترموویژن – دوربین آتش نشانی – دوربین مادون قرمز- ویدئو بروسکوپ ,هند پمپ – ترانسمیتر – سطح سنج – هیدرولیک و پنوماتیک – مکاترونیک ,کوره کالیبراسیون ,غبارسنج – پارتیکل کانتر ,کالیبراتور صوت ، کالیبراتور فشار ، کالیبراتور دما ,متر لیزری – تراز لیزری ,زاویه سنج ,تراکم سنج آسفالت , دیتالاگر بتن ,کیفیت سنج بتن ,دیتالاگر – ترموگراف ,سنکروسکوپ ,فتوسل , فلوتر , رادیوگرافی صنعتی , عیب یاب التراسونیک , تست ذرات مغناطیسی ,جریان گردابی ,گیج های جوشکاری

عرضه کننده انواع تجهیزات شمیکال شامل :
انواع کدورت سنج – اسپکتروفتومتر – فتومتر  , طیف سنج  , انواع کیت تست محلول , سرنگ بافر و محلول بافر و پاک کننده ها , رفرکتومتر سختی سنج و شوری سنج , کنداکتیویتی متر – PH متر – اسیدسنج, کلر سنج – اکسیژن متر و تجهیزات جانبی , عمق سنج – سطح سنج  , پلاریمتر – قطبش سنج , کنترل و مانیتورینگ گاز ,هشدار و آلارم دهنده نشت گاز ,نشت یاب گاز و آنالایزر گاز ,آنالایزر گازهای خروجی دودکش ,حمام التراسونیک ,آنالایزر شیر ,تست مایعات نافذ

عرضه کننده انواع تجهیزات الکتریکال شامل :
فازمتر القائی  , مولتی متر – اهم متر – آوومتر  ,میگر - تستر عایق  , ارت سنج – ارت تستر  , کلمپ آمپرمتر – مولتی متر کلمپی  , LCR متر  , فرکانس متر , میلی اهم متر – میلی آمپرمتر , تستر کابل و شبکه – فازیاب – فایندر – زوج یاب , وات متر – توان سنج , RST متر – توالی سنج , تستر باتری – ظرفیت سنج , جعبه خازن رومیزی – آداپتور , ردیاب برق – تستر برق , گوس متر – تسلا متر , ترازوي الکترونيکي , کيف ابزار , ژنراتور , خازن سنج , پاورآنالایزر – هارمونیک آنالایزر , تایمر , اسیلوسکوپ , فانکشن ژنراتور - پترن ژنراتور , میکروسکوپ دیجیتال , کالیبراتور ولتاژ – کالیبراتور جریان , میز آزمایشگاه  ,فتوسل , کنتاکتور , اینورتر , فیوز , انواع رله  , حفاظت موتور دیجتالی , کلید محافظ جان و کلید خشک , کسینوس فی متر ها , کانترها و شمارنده ها

……………………………………

در حال حاضر شرکت بهروز بهترین تامین کننده ،عامل خرید و فروش و توزیع کننده دقیق ترین و با کیفیت ترین تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق می باشد که با توجه به سوابق درخشان این شرکت ارزانترین قیمت ها در انحصار این شرکت است .شرکت بهروز در حال حاضر جزو بهترین و برترین مرکز های خرید و فروش ایران و خاور میانه است .همچنین این شرکت برای رضایت بیشتر خریداران محترم نهایت تلاش خود را بکار گرفته تا بهترین و فوق العاده ترین  محصولات را در کمترین زمان ممکن ارائه دهد.همچنین می توانید لیست قیمت در سایت فروشگاهی بهروز www.btmco24.com و ویژگی های انواع محصولات وتجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق را در سایت بهروز www.btmco.ir مشاهده نمایید .

تلفن :                  7-05138487780                           
فكس:                     02189789992                          
موبايل :                  09153213141                       
وب سايت : btmco.ir               www.
www. btmco24.com                      
وبلاگ  :                 btmco.blogfa.com                   
ايميل  :  behrooz_tools@yahoo.com
شماره سامانه پيام كوتاه : 3000990071
آدرس : مشهد – خیابان سنایی – میدان صاحب الزمان (عج) – پلاک 11




فایلهای پیوست

  351٫78 کیلوبایت دانلود
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق بهروز

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تجهیزات غیر مخرب NDT، تجهیزات بازرسی ، پایش ، ابزار دقیق، میگر، دوربین کرونا ، ترموویژن ، ویدئو بروسکوپ ، کالیبراسیون ، ترموگراف ، ترموگرافی ، دوربین حرارتی ، مولتی متر ، کلمپ آمپرمتر ، متر لیزری ، دوربین کرونا

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 2 روز پیش