تجهیزات مدرن آشپزخانه صنعتی بروج

خط پخت اتوماتیک برنج, فر همه کاره بروج, فر کافی شاپی بروج

خط پخت اتوماتیک برنج، انقلابی در صنعت پخت برنج

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

تصور کردن غذای ایرانی بدون برنج بسیار مشکل اس ت. طعم کباب ها و خورش های کم نظیر ایرانی در کنار پلو کامل می شود. پخت مطلوب برنج آن هم در مقیاس زیا د یکی از دغدغه های مهم آشپزان ایرانی است. همه آنچه که درباره پخت سنتی برنج در ذهنتان دارید کنار بگذارید تا با خط پخت اتوماتیک برنج بروج آشنا شوید . این دستگاه برنج را در زیر دمای جوش، با آبکشی روی کانوایر و مهم تر از همه بدون دورریز آب پخت می کند. با اطمینان می توان گفت این محصول انقلابی در صنعت پخت غذای ایرانی به پا کرده است.


چرا روش سنتی پخت برنج را کنار بگذاریم ؟
همانطور که می دانید در پخت سنتی برنج میزان زیادی آب مصرف می شود. در هر بار پخت برنج مقدار زیادی آب به جوش آمده و سپس دور ریخته می شود. فکر کردن به اینکه روزانه چه تعداد آشپزخانه در سطح کشور چه میزان آب برنج را دور می ریزند تکان دهنده است !
نکته مهم دیگر این است که در مرحله آبکشی، مواد مغذی و ویتامین ه ا ی برنج دور ریخته می شود. آب برنج حاوی مواد مغذی، پروتئین، مواد معدنی، ویتامین ها به ویژه ویتامین های گروه B است که وظیفه سلامت اعصاب، پوست، قلب و عروق و مفاصل بدن را بر عهده دارد. کشورهای پیشرفته آسیای شرقی نظیر ژاپن و کره جنوبی از آب برنج در صنایع پزشکی و غذایی جهت تولید انواع محصولات بهداشتی و نوشیدنی استفاده می کنند.
تعداد زیادی دیگ لازم است تا سازمان ها و کترینگ های بزرگ بتوانند برنج مورد نیاز برای وعده های غذایی را آماده کنن د. این دیگ ها نیاز به فضای بزرگ با تهویه هوای مناسب دارند که هزینه های گزافی را به صاحبان سرمایه تحمیل می کند. از آنجا که حفظ محیط زیست برای متخصصان بروج همواره در اولویت قرار دارد، تلاش کردند با تولید خط پخت اتوماتیک برنج از هدر رفتن منابع آب و گاز برای پخت برنج جلوگیری کنند.
گرچه سال هاست پخت برنج در آشپزخانه های صنعتی دگرگون شده و زحمت آشپزها را کمتر کرده است و همچنین از نمونه های خارجی تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای پخت غذاهای مختل ف در کشور استفاده می شو د ام ا خط پخت اتوماتیک برنج بروج مزیت های بیشماری به ارمغان آورده است.

مراحل پخت برنج در خط پخت اتوماتیک

1 . خیساندن برنج در محلول آب نمک با غلظت 15 درصد

2 . نیم پخت کردن دانه برنج در دمای زیر نقطه جوش : در این مرحله مولکول های نشاسته برنج آب را جذب کرده و به اصطلاح ری می کنند. وجود دستگاه حباب ساز باعث ایجاد تلاطم در آب و زیر و رو شدن برنج ها می شود تا در طول فرآیند پخت از خمیر شدن برنج و کاهش کیفیت آن جلوگیری شود.

3 . آبکشی برنج در سبد آبکشی : پس از گذشت زمان لازم، سبد حاوی برنج به وسیله جک هیدرولیکی بالا آمده و برنج روی خط کانوایر تخلیه می شود. با جداسازی برنج از آب فرآیند ژلاتینی شدن متوقف می شود. در این مرحله به نیروی انسانی برای آبکشی برنج نیاز نیست. همچنین آب، داخل پاتیل برای دفعات بعد پخت باقی می ماند.

4 . آبکشی برنج روی کانوایر : پس از تخلیه برنج روی خط کانوایر، شستشو با کمک آب پاش ها انجام می شود تا نمک و نشاسته اضافی برنج خارج شود. این فرآیند با کاهش دما، تخریب دانه های برنج را متوقف می کند. شکستن تپه برنج و مسطح شدن آن روی کانوایر کمک می کند دما در کل سطح برنج یکنواخت شود و از چسبندگی دانه های برنج جلوگیری می کند. آب اضافی برنج در حین حرکت روی کانوایر به سینی زیر نوار نقاله منتقل شده و برنج برای مرحله بعدی پخت آماده می شود. آب اضافی جمع آوری شده و دور ریخته نمی شود.

5 . تخلیه برنج : در این مرحله برنج از روی کانوایر در ظرف های مناسب ریخته می شود تا در فر بخارپز ایستاده قرار بگیرد.

6 . پخت کامل برنج : ظرف های حاوی برنج داخل فر بخارپز ایستاده با دمای 150 درجه قرار می گیرند تا با تبخیر آب مولکول های نشاسته، پخت برنج تکمیل شو د و به اصطلاح قد بکشد. برنجی که از طریق بخارپزی اشباع پخته می شود بسیار خوش طعم و مطبوع است.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

تجهیزات مدرن آشپزخانه صنعتی بروج

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

خط پخت اتوماتیک برنج، فر همه کاره بروج، فر کافی شاپی بروج، فر نان و شیرینی بروج

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات