شرکت کالا کیفیت ستاک CALTESCO

تامین تجهیزات اندازه گیری,آزمون و کالیبراسیون, ارایه خدمات پس از فروش

تکنولوژیChilled Mirror Hygrometerآینه سرد در ساخت Dew Point Sensor

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

ترجمه و تالیف و تایپ: احمد سهرابی

منبع: اینترنت

تکنولوژی (Chilled Mirror Hygrometer (CMH حدود 4 دهه است که بعنوان استاندارد مرجع انتقالی در NIST در آزمایشگاههای مترولوژی - NIST referenced humidity transfer standard in metrology laboratories - جهت مرجعی برای اندازه گیری دمای نقطه شبنم Dew Point Temperature مورد استفاده قرار گرفته است. اصول عملکرد آن هم خیلی ساده و ظریف است. با عبور دادن یک نمونه از گاز بخار آب به سطح یک فلز سرد و جلا داده شده mirror-polished metal surface  اندازه گیری دمای نقطه شبنم یک گاز انجام می شود. در این سیستم ماژول های ترموالکتریک معمولا برای خنک کردن سطح استفاده می شود.

یک پرتو نور- معمولا از یک LED - ارسال می گردد به سطح یک فلز سرد و جلا داده شده mirror-polished metal surface  و بازتابش منعکس میشود به یک سنسور آشکارکننده photodetector (نگاه کنید به شکل 1). 

با یک سیستم بازخورد به درستی طراحی شده، آینه در دمایی نگهداری می شود که در آن میزان تراکم شبنم بر سطح آینه دقیقا برابر باشد با میزان تبخیر لایه ی شبنم از روی سطح آینه.

در این حالت، جرم لایه روان بخار بر سطح آینه ، نه افزایش و نه کاهش می یابد، و در تعادل دینامیکی با فشار بخار آب نمونه ی اطراف آن می باشد، در چنین شرایطی، دمای سطح آینه نشان دهنده دمای اشباع بخار آب گاز مورد آزمایش است.

مزایای سنسور CMH معمولی، در مقایسه با بسیاری از سنسورهای رطوبت دیگر این است که  تقریبا غیر قابل خراب شدن هستند  و حداقل نیاز به کالیبراسیون دوباره را دارند. گستره اندازه گیری CMH از 80- درجه سانتیگراد الی 100 درجه سانتیگراد میتواند باشد. یکی دیگر از مزیت های CMH این است که سطح حساس آینه را می توان تمیز کرد که باعث حفظ دقت دستگاه میگردد.

ادامه دارد ...

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت کالا کیفیت ستاک CALTESCO

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

تامین تجهیزات اندازه گیری،آزمون و کالیبراسیون، ارایه خدمات پس از فروش، برگزاری آموزشهای تخصصی مترولوژی و کالیبراسیون، انجام خدمات کالیبراسیون، تعمیر و بازسازی تجهیزات کالیبراسیون، مشاوره جهت استقرار سیستمهای مدیریت کیفیت، مشاوره رایگان جهت ساخت و تجهیز آزمایشگاه، اخذ نشان CE ، تامین استانداردهای بین المللی، مشاوره جهت اخذ علامت استاندارد ایران جهت محصولات، مشاوره جهت تدوین استاندارد کارخانه ای، ممیزی وصدورگواهینامه سیستمهای کیفیت ، مشاوره جهت استاندارد کارخانه ای، ثبت برند و علامت تجاری، برگزاری سمینارهای علمی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات