گروه صنعتی cncbaz

آموزش برنامه نویسی واپراتوری دستگاههای cnc

آموزش کار با دستگاه cnc شرکت زیمنس

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

كدهاي ماشين فرز زيمنس
این کدها پس از رمز گشایی به پالس های الکتریکی جریان تبدیل می شود و از این پالس ها برای روشن و خاموش کردن سیستم محرکه (موتورها) ،کلاچ و تجهیزات استفاده می گردد. به این نوع سیستم ها که از اعداد ، حروف و علایم کدبندی شده استفاده می کنند، کنترل عددی اطلاق می شود.
کنترل عددی کامپیوتری  ( CNC ) یک سیستم کنترل عددی مبتنی بر استفاده از کامپیوتر به عنوان واحد کنترل است. سرعت و انعطاف پذیری بالای ماشین های  CNC  سبب افزایش دقت و کیفیت بالای قطعات ، کاهش زمان ماشین کاری ، کاهش خطای انسانی و توانایی ساخت قطعات پیچیده  می شود.
دستگاه فرز CNC  :
با توجه به مزیت های بسیار کنترل عددی کامپیوتری ،از این کنترلر در ماشین آلات مختلف برای خودکار سازی استفاده می شود. کنترل CNC  در اکثر فرآیند های براده برداری اعم از سنتی  مثل مته کاری و تراشکاری  و غیر سنتی مثل برشکاری و وایر کات ، اندازه گیری و اکثر روش های دیگر تولید همچون لوله خم کنی و پانچ به کار رفته است. در این میان ما به بررسی اجمالی دستگاه فرز  موجود در کارگاه شرکت دهناد فن که کنترلر CNC  آن ساخت شرکت زیمنس آلمان است ، می پردازیم.
نقاط صفر و مرجع:
 
برای کنترل عملیات ماشین کاری در ماشین های CNC  پارامترهای موقعیت ، سرعت و نیرو اندازه گیری می گردد.
در ماشین هایCNC به منظور حرکت های دقیق بین ابزار و قطعه کار نیاز به تعریف نقاط صفر و مرجع داریم که این نقاط به منظور تعریف مبدا سیستم مختصات  شناسایی تست و تنظیم سیستم اندازه گیری و ساده تر شدن برنامه نویسی قرار داده شده اند.
 
 
نقطه صفر ماشین (M)
این نقطه توسط شرکت سازنده بر روی دستگاه تعریف می شود. قابلیت جابجایی نداشته و ثابت می باشد ووقتی که ماشین روشن می شود ماشین موقعیت خود را از این نقطه می شناسد. این نقطه در ماشین های تراش در روی محور Z و در گلویی دستگاه تعریف می شود.
نقطه صفر ماشین در ماشین های فرز معمولاً در گوشه سمت چپ و پایین میز تعریف می شود. این نقطه در ماشین های فرز متفاوت است.
نقطه صفر قطعه کار(W)
این نقطه به منظور سهولت در برنامه نویسی تعریف می شود و توسط بر نامه نویس تعیین می گردد. بدون تعریف این نقطه نوشتن برنامه نسبت به نقطه صفر ماشین صورت می پذیرد. اما زمانی که برنامه را نسبت به نقطه صفر ماشین می نویسیم، سه مشکل وجود خواهد داشت:
1- برنامه نوشته شده گویا نیست(اعداد برنامه مطابق با اندازه های نقشه نمی باشد.)   
2- برنامه نویسی مشکل می شود( محاسبات بیشتری لازم است).
3- چنانچه قطعه یا قطعات بعدی در موقعیت پیش بینی شده قرار نگیرند نیاز به تغییر برنامه خواهیم داشت.
در ماشین های ساخت شرکت زیمنس صفر قطعه کار با 54G تعریف می شود.
 
تعیین دقیق نقطه صفر قطعه کار:
برای تعیین دقیق نقطه صفر قطعه کار از روش های متفاوتی استفاده می شود.
1-استفاده از کاغذ
2- استفاده از تاستر لبه یاب
3- ساعت مرکز یاب

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گروه صنعتی cncbaz

تبریز

نوع فعالیت

خدمات

خدمات/محصولات

آموزش برنامه نویسی واپراتوری دستگاههای cnc

دسته‌بندی خدمات