شرکت آذر پرتو گرما

تولید رادیاتور مسی

اختراع رادیاتور مسی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

یک مخترع ایرانی موفق شد تا رادیاتورهایی با لوله هایی از جنس مس بسازد و از این طریق در مصرف آب و گاز صرفه جویی شود.

 

به گزارش راسخون ، سیروس جعفری مخترع «رادیاتور مسی با راندمان حرارتی بالا» در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه رادیاتورهای کنونی آب، گاز و فضای زیادی را برای تولید حرارت مصرف می کنند به فکر  تولید رادیاتور هایی با کمترین مصرف افتادیم.

 

وی گفت: در ساخت این رادیاتورهای راندمان بالا از مس استفاده کردیم که این کار برای اولین بار در ایران انجام گرفته است.

 

جعفری با بیان اینکه  این رادیاتور مسی کاملا بدون فن و فن دار با توان حرارتی بالا است، اظهار داشت: به عنوان مثال رادیارتور های یک متری رایج به ۶ لیتر آب برای گرم کردن نیاز دارند در صورتیکه رادیاتور های مسی می تواند با کمتر از دو لیتر آب حرارت بیشتری را تولید کنند. همچنین در رادیاتور های مسی، آب از طریق لوله مسی حرکت می کند و می تواند با کمترین مصرف گاز، نیز بیشترین حرارت را تولید کند.

 

به گفته وی، به دلیل اینکه رادیاتور های کنونی در عین آشغال فضای بیشتر، گرمای کمتری تولید می کنند عنوان کرد: اگر در یک واحد صدمتری از چهار رادیاتور معمولی استفاده شود، می توان از نصف تعداد آنها از رادیاتورهای مسی در واحد صدمتری به کاربرد در عین حالیکه بیشترین حرارت را ایجاد می کند. هر یک متر رادیاتور مسی، ۳۳۴۵ کیلوکالری گرمایش دارد.

 

جعفری افزود: در شوفاژ مسی فن دار و بدون فن با توان حرارتی بالا، تمامی مشکلات پوسته، رنگ، زنگ به طور کامل حل شده  و علاوه بر این، ماندگاری رادیاتور نیز بالا می رود.

 

وی خاطرنشان کرد: رادیاتور های مسی ظرفیت حرارتی بالایی دارند که برای متراژهای بزرگ مناسب است و کمترین حجم آب گیری را دارد.

 

به گزارش مهر، رادیاتور مسی بدون فن با توان حرارتی و ماندگاری بالا در اداره ثبت اختراعات به ثبت رسیده و با همکاری سیامک مرادی انجام گرفته است.

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت آذر پرتو گرما

تبریز

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

تولید رادیاتور مسی

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات