شرکت بازرگانی آرمان

محصولات آرایشی بهداشتی, مواد اولیه آرایشی بهداشتی, اسانس

راهنمای انتخاب عطر مناسب

بخش اول

1. در نظر گرفتن قیمت

خریدن عطر، یک خرید لوکس بشمار می رود، بنابراین با توجه به اینکه این عطر را برای چه کسی می خرید، می‌توانید هزینه لازم را پیش بینی کنید.

2. انتخاب غلظت عطر

عطرها از لحاظ مدت ماندگاری باهم فرق می‌کنند. به طورکل عطر های گران از ماندگاری بیشتری برخوردارند. برای تشخیص میزان غلظت عطر لطفا به لینک زیر مراجعه کنید:

انتخاب غلظت عطر

3. محدود کردن انتخاب بوی عطر

اگر برای دیگران می‌خواهید عطر بخرید باید سلیقه اورا بدانید. اگر می‌خواهید برای خودتان بخرید ولی نمی‌دانید به چه بویی علاقه دارید کافیست یکی از خانواده عطر ها را در نظر بگیرید و از میان آنها یکی را انتخاب کنید. به طور کلی عطر ها به چهار دسته تقسیم می‌شوند.

1. floral/sweet perfume عطر شیرین: بویی مثل گل تازه چیده شده. معمولا شامل بوی گل رز، اسطوخودوس، میخک و شکوفه پرتقال است و عطری است بیشتر مناسب بانوان.

2. citrus/fruity perfume عطر میوه ایی: بوی میوه می‌دهد مخصوصا مرکبات، مثل پرتقال، گریپ فروت و لیمو ترش و همچنین میوه های دیگری مانند: اپریکات، سیب و هلو.

3. oriental/spicy perfume عطر های شرقی یا تند: بیشتر آنها یک تن تند دارند مثل وانیل، دارچین و بادیان رومی.

4. woody perfume عطر جنگلی: بسیاری از آنها شامل گلسنگ، ترنج و نعنای هندی می‌شوند.

 

4. از دیگران بپرسید که چه عطری می‌زنند؟

به بوی عطر افراد توجه کنید. فرقی ندارد که در محل کار باشید یا مترو یا مهمانی. اگر بوی عطری توجه شما را جلب کرد و حس کردید مورد علاقه شماست حتما از آن شخص بپرسید و یا حتی اگر از بوی عطری خوشتان نیامد هم بپرسید تا بهتر با سلیقه خود آشنا شوید.

 

بخش دوم

بیشتر کردن زمان خرید عطر

1. خرید عطر در طی یک روز نمی‌تواند مفید باشد چرا که شما مجبور می‌شوید تمام عطر ها را پی در پی بو کنید و این کار باعث می‌شود بینی شما حساسیت خود را از دست بدهد. پس بهتر این است که چند روز برای خرید عطر وقت صرف کنید. 

2. قبل از خرید به خود عطر نزنید. استفاده از هرگونه عطر، اسپری و یا لوسیون ممکن است باعث شود شما به خوبی بوی عطر را هنگام خرید متوجه نشوید.

3. بهتر است به تنهایی عطر نخرید. از کسانیکه سلیقه آنها را قبول دارید و فکر می‌کنید که می‌توانند بهتان در انتخاب عطر کمک کنند، بخواهید تا شما را همراهی کنند.

4. در انتخاب مغازه دقت کنید و مغازه هایی را انتخاب کنید که هم مناسب بودجه شما باشند و هم کارمندانش بتوانند اطلاعات کافی برای انتخاب عطر در اختیارتان قرار دهند.

5. از فروشنده بخواهید تا کمکتان کند. اطلاعات آنها می‌تواند خیلی در انتخاب عطر دلخواهتان موثر باشد. حتما نوع عطر و مبلغ مورد نظرتان را به فروشنده بگویید. اگر باز هم نمی‌دانید که چه عطری بخرید از او تقاضا کنید تا پرفروش ترین عطر هر یک از گروه های عطری (تند، شیرین و...) را برایتان بیاورد.

 

بخش سوم

تست و انتخاب عطر

1. اکنون که می‌توانید تا حدی سلیقه خود را درانتخاب عطر، حدس بزنید پس وقت خود را با بو کردن عطر های زیاد هدر ندهید. شما باید حداکثر 6 عطر را هنگام خرید، بو کنید نه بیشتر.

2. ابتدا عطر را از شیشه آن بو کنید و از اسپری کردن آن بپرهیزید چون ممکن است اصلا بوی آن را دوست نداشته باشید.

3. بعد از اینکه عطر درون شیشه را بو کردید و خوشتان آمد، حالا می‌توانید آن را به روی کاغذ های تست عطر، اسپری کنید و 10 ثانیه صبر کنید و بعد آن را بو کنید. اگر آن را دوست داشتید می‌توانید نامش را روی کاغذ بنویسید و آن را در کیف خود بگذارید تا بعدا هم بتوانید آن را بو کنید.

4. اگر واقعا از بوی عطری خوشتان آمد آن را روی مچ دستتان اسپری کنید و 10 ثانیه بعد آن را بو کنید تا مطمئن شوید که این همان عطر دلخواهتان است ولی بیشتر از یک عطر به هر دست خود نزنید.

5. بین هر بار بو کردن عطر چیزی مثل لباس تنتان یا بدنتان را که بوی خاصی نمی‌دهد را بو کنید. اینکار از ترکیب بوها جلوگیری می‌کند.

6. می‌توانید بعد از گرفتن کاغذ های مخصوص تست عطر، از فروشنده بخواهید نمونه ای از این عطر را که معمولا در شیشه های خیلی کوچکی هستند را به شما بدهد.

7. بعد از این که همه مغازه های مورد نظرتان را رفتید ،وقت آن است که از عطر های محدود کاندید شده را جمع کرده و دوباره آنها را بو کنید تا بتوانید تصمیم نهایی خود را بگیرید و عطر مورد علاقه خود را خریداری کنید.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت بازرگانی آرمان

فرانسه ، پاریس، پاریس

نوع فعالیت

وارد کننده، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

محصولات آرایشی بهداشتی، مواد اولیه آرایشی بهداشتی، اسانس، عطر و ادکلن، محصولات پوست و مو و زیبایی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات