مرکز پرورش بلدرچین دادلی

بلدرچین, پرورش بلدرجین, جوجه یکروزه

بلدرچین را بهتر بشناسیم

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

برای پرورش بلدرچین در ابتدا باید از ویژگی ها و خصوصیات این پرنده آشنا شویم.در این مقاله به طور کامل درباره بلدرچین توضیحات داده میشود

چكيده


از اوائل قرن بيستم نگهداري بلدرچين توسط دامپروران ازاهميت خاصي برخوردار شده است.درمرحله نخست،هدف ازنگهداري بلدرچين توليدتخم بود،كه بعدها بعنوان يك منبع توليدگوشت نيزمطرح گرديد.درژاپن ازسال1910به گزيني اين پرونده درجهت توليد تخم مخصوصاً درنواحي آئي چي وشمال توكيو آغاز وبه عنوان يك واحد انتفاعي ازواحدعاي دامپروري جايگاه ويژهاي يافت . جنگ جهاني دوم سبب گرديد كه توليدبلدرچين كلاً كنار گذاشته شود،ولي درهمان15سال اول پس ازجنگ مجدداًنگهداري بلدرچين رونق گرفت،بطوريكه توليدبلدرچين ازلحاظ كيفيت درژاپن دومين مقام رادربين طيور اهلي كسب نمود .دربسياري ازكشورها پرورش بلدرچين هنوز ناشناخته است . درممالكي نيز مانند فرانسه ايتاليا وحتي امريكا پرورش بلدرچين از سال 1950 رونق يافت .

اين پرنده به دليل ، جثه كوچك ، مصرف غذاي ناچيز ، نياز به جاي كم ، رشد سريع، بلوغ جنسي زودرس ونتيجتاً توليد نسل جديددرمدتي كوتاه ، نه تنها درزمينه نگهداري عادات ورفتار ، تغذيه واصلاح ، بلكه درزينه فيزيولوژي ، پاتولوژي وتوكسي كولوژي مورد برسي قرار گرفته است .


مقدمه
بلدرچین پرنده ای پرجنب و جوش و گوشت آن بسیار لذیذ میباشد ، از لحاظ علمی ماده ای به نام "گلیکوژن"در سلولهای ماهیچه این پرنده وجود دارد و هرچقدر ماهیچه در طول زندگی این پرنده فعال باشد گوشت آن لذیذتر است. به همین دلیل گوشت بلدرچین از گوشت مرغ و دیگر ماکیان برتری دارد.

از دیگر مزایای این پرنده این است که بعد از طبخ به دلیل وجود سلولهای پیچیده پیوندی در اثر پخته یا بریان شدن به هیچ وجه متلاشی نمیشود و پرنده ترکیب خود را کاملاً حفظ کرده و در پذیراییها ، زیبایی و آرامش فراوانی به سفره میدهد.ارزش پروتئین موجود در گوشت این پرنده 913/24 درصد است و این در حالیست که انواع اسیدهای آمینه کمیاب که در سایر پروتئینها یافت نمیشود ، در گوشت این پرنده به وفور وجود داشته باشد. به همین دلیل در اغلب نقاط دنیا پزشکان برای افراد مسن و از کار افتاده که احتیاج مبرمی به ترمیم سلولهای از دست رفته بافتهای خود را برای حفظ و بازیابی سلامت و شادابی خود دارند،مصـرف گوشت بلدچین را تجویــز مینمایند.ازطرف دیگر وجود عناصر معدنی کمیاب و ویتامینهای عدیده درگوشت این پرنده آنرا برای امراض صعب العلاج همچون « آسم ، تشنج،فشار خون،ضعف اعصاب و یادرمواردی ناراحتی های روانی و عقب افتادگیهای جسمی و روانی و همچنین بیخوابی همچون داروی معجزه آسا میباشد» .

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

مرکز پرورش بلدرچین دادلی

تبریز

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

بلدرچین، پرورش بلدرجین، جوجه یکروزه، تخم بلدرچین

نوع مالکیت:

تعاونی

دسته‌بندی محصولات و خدمات