مرکز پرورش بلدرچین دادلی

بلدرچین, پرورش بلدرجین, جوجه یکروزه

مشخصات وخصوصیات تخم بلدرچین

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

اندازه تخم بلدرچین حدوداً یک پنجم مرغ می باشد و نحوه ی توزیع رنگ در پوست آن منحصر به فرد است . دامنه تغییرات رنگ پوسته بلدرچین از قهوه ای تیره تا آبی ، سفید و خال خالی بوده و رنگ آنها اکثراً سیاه یا آبی می شود. رنگ دانه های بیلی وردین واهی فیرین از عوامل تولید پوسته ی رنگی در تخم بلدرچین می باشند . در یک تحیق مشخص شد که ترشح این رنگدانه ها توسط جنس ماده در حدود سه و نیم ساعت قبل از تخم گذاری سبب رنگی بودن پوست تخم می شود . بلدرچین ژاپنی هر 25 ساعت یک تخم می گذارد . وزن تخم ها نیز از 6 تا 16 گرم متفاوت می باشد که میانگین آن حدوداً ده گرم است . این وزن حدود 5 درصد وزن پرنده ماده است ، ولی در مرغ و بوقلمون وزن تخم به ترتیب حدود 3.5 و یک درصد وزن جنس ماده است . هر پرنده ماده تخم هایی با توزیع رنگ ، اندازه و شکل منحصربه فرد و بخصوص تولید می نماید .مقالات بلدرچينمقالات پرندگانتولید تخم در چند نژاد بلدرچین به شرح زیر است :

بلدرچین ژاپنی : در طبیعت پرنده ماده در هر کلاس ( Clutch در حدود 12 عدد تخم تولید می کند و هر پرنده ماده دو یا سه Clutch در فصل دارد . بنابرین هر پرنده ماده در حیات وحش حدود 24 تا 36 عدد تخم تولید می کند . سویه های اصلاح شئده بلدرچین ژاپنی 150 تا 200 تخم در سال تولید می کنند. که البته تحت شرایط خوب مدیریتی و تغذیه ای این تعداد به 200 تا 300 عدد تخم نیز می رسد .
نژاد باب وایت : تخم ها در نژاد باب وایت بزرگتر از نژاد های کترنیکس ( مثل بلدرچین ژاپنی ) بوده و رنگ آن نیز تیره تر است . رنگ زمینه تخم سفید مات همراه با لکه های قهوه ای می باشد . بلدرچین باب وایت در طبیعت در حدود 24 عدد تخم در هر فصل تولید می کند و در شرایط پرورش صنعتی و وجود نور و تغزیه مناسب 150 و 200 عدد تخم در سال تولید می کند .
نژاد چینی : تخم ها در این نژاد کوچکتر از بلدرچین ژاپنی است . رنگ تخم خاکستری ابی می باشد . این پرنده در طبیعت 12 عدد تخم در هر فصل تولید می کند . در سیستم صنعتی نیز این پرنده 50 عدد تخ متولید میند .

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

مرکز پرورش بلدرچین دادلی

تبریز

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

بلدرچین، پرورش بلدرجین، جوجه یکروزه، تخم بلدرچین

نوع مالکیت:

تعاونی

دسته‌بندی محصولات و خدمات