صنعت و بازرگانی ریحانی

fuse, باسمن, فیوز قطع سریع

فیوز و اساس کار آن

فیوز چیست؟

فیوز به رشته سیم های نازک مسی ، سربی و سایر فلزات زود گداخت گفته می شود که به طور سری به مدار حامل جریان متصل می شوند. این رشته سیم ها هرگاه جریان عبوری  از مقدار معینی بیشتر شد ذوب می شوند و در نتیجه مدار قطع می شود.

اساس کار فیوز

فیوز نقش یک محافظ  را در مدار ایفا می کند که  اضافه جریان عبوری از مدار را که برای فیوز تعریف شده تشخیص داده و مدار را قطع می کند.
اضافه جریان سبب تولید مقداری گرما در مدار فیوز می شود در نتیجه سیم حساس به حرارت تعبیه شده در فیوز بر اثر این حرارت اضافه ذوب شده و جریان قطع می شود.

انواع فیوز

اگر بخواهیم فیوزها را از نظر کاربرد و موارد استفاده دسته بندی کنیم به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

  • فیوز ساختمانی و روشنایی : این نوع فیوزها در ساختمان ها و درکنار تاسیسات روشنایی استفاده می شوند ساده ترین آنها فیوز فشنگی است در زیر کنتور برق نصب می شود.

  • فیوز صنعتی و نیروگاهی : این فیوزها به دلیل تنوع فعالیت های صنعتی خود انواع مختلفی دارند که برای ولتاژها و شدت جریان های متفاوت طراحی شده اند  ولتاژ تعریف شده برای این نوع فیوز بین 500 تا 1200 ولت و برای نوع خاصی از آن که برای تجهیزات نیروگاهی کاربرد دارد تا 36000 ولت نیز می باشد.

  • فیوز الکترونیک صنعتی : این فیوزها به فیوزهای تندسوز معروف هستند چرا که نسبت به کوچکترین افزایش شدت جریان حساس هستند و سریع واکنش نشان می دهند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

صنعت و بازرگانی ریحانی

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

fuse، باسمن، فیوز قطع سریع، فست فیوز

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات