سرزمین عجایب

وسایل سرگرمی, وسایل شعبده بازی, وسایل تردستی

هنر شعبده بازي چيست؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
هنر شعبده بازي چيست؟
 
تردستي يا شعبده بازي فني ميباشد كه با روش هاي خاص عوامل اصلي ، قانون طبيعت را بصورت وارونه جلوه ميدهد . در واقع هيچ عمل غير ممكني انجام نمي شود بلكه فقط با انجام يكسري حركات خاص قوانين طبيعت را كه غير ممكن هست بصورت ممكن نمايش ميدهند .
تاريخچه شعبده بازي و تردستي بر ميگرده به دوره گردهاي خياباني كه در اروپا آنرا به نمايش ميگذاشتند . البته قدمت اين هنر خيلي ماقبل تر از اين سالها در كشورهاي هند و چين و ايران و مصر بوده است اما در آن موقع بيشتر از اين علم در جنبه علوم جادوگري نام برده ميشده است در صورتي كه شعبده بازي هيچ ارتباطي به رمال گري و جادوگري نداشته و كلا هيچ نوع حقه بازي در كار نبوده و درواقع يك هنر نمايشي زيبا با علم و تكنيك بسيار بالا ميباشد .

چون در قديم جادوگرها و افسون گرها دست به كارهاي عجيب و غريب ميزدند بعدها در اذهان عمومي اينطور گماشته شد كه شعبده بازان همان جادوگرهاي قديمي بوده و كارهاي آنها افسونگري ميباشد و با خواندن ورد و جادو دست به اين كارها ميزنند . اما حقيقت امر اينطور نبوده و به اشتباه در ذهن مردم برداشت شده است .

بحث شعبده بازي كاملا از مبحث جادوگري جدا بوده و ما هيچ بحث و صحبتي در اين زمينه در هنر شعبده بازي نخواهيم داشت. در حقيقت هنر شعبده بازي تشكيل شده از علوم فيزيك ، شيمي ، رياضي ، روانشانسي و سرعت عمل دست كه تركيب تكنيك هاي اين علوم ، هنر بزرگ شعبده بازي را به نمايش ميگذارد . پس ابتدا بايد بدانيد شعبده بازي هيچ گونه جادوگري يا افسونگري نبوده و با استفاده از تكنيك هاي نهفته و ريز در عومل طبيعي زندگي دست به اجرا كارهاي عجيب ميزند .

بطور مثال وقتي شعبده بازي دستمالي را در دست هاي خود غيب ميكند شما بايد اين مسئله را قبول كنيد كه به هيچ وجه هيچ جسم خارجي مانند دستمال در دنياي واقعي امكان غيب شدن نداشته بلكه دستمال فقط از ديد شما پنهان شده است . حال اين پنهان كاري ميتواند توسط تكنيك هاي خاصي انجام پذيرد .

بطور كلي شعبده باز از بخش هاي زير در انجام نمايش هاي خود بهره ميبرد :

1- حركات سريع
2- خطاي ديد بيننده
3- پنهان كاري توسط ابزارها

هنر شعبده بازي عموما توسط ابزارها و وسايل خاص انجام ميپذيرد و هنر تردستي عموما با وسايل ساده و ابزارهاي كوچك به علاوه سرعت عمل بالا و مهارت زياد انجام ميپذيرد .

شعبده بازی مانند تمام هنرها مثل سينما و موسيقي يک هنر ظريف و پيچيده است که علاوه بر هنری بودن آن يک حرفه نيز مي باشد که با آميخته شدن اين دو بسيار زيبا و جذابتر خواهد شد . هم اكنون ميليون ها نفر در دنيا به اجراي اين هنر زيبا مشغول ميباشند و هزاران نفر نيز در سطوح حرفه اي به اجرا ميپردازند .
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

سرزمین عجایب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

وسایل سرگرمی، وسایل شعبده بازی، وسایل تردستی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات