ایده برتر پارسیان

پرینتر لیزری, پرینتر جوهر افشان, اسکنر

فاکتورهای مهم در خرید کول پد

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

یکی از دغدغه های همیشه ثابت و مهم برای کاربران لپ تاپ ها مقوله خنک سازی فن کامپیوتر یا لپ تاپ می باشد و شیوه تولید گرما به این صورت است که هنگام عبور جريان برق از قطعات الكترونيكی لپ تاپ گرما توليد می شود. حال برای خنک گردن آن قطعات الکترونیکی باید از خنک کننده ها یا کول پد استفاده کنیم. در ادامه به این بحث که چگونه سی پی یو را خنک کنیم و فاکتورهای مهم در خرید کول پد می پردازیم.

چگونه CPU (سی پی یو) را خنک کنیم؟

اگر از لپتاپ خود برای بازی های حرفه ای و یا برنامه های گرافیکی سنگین استفاده می کنید بهتر است برای پایین آوردن دمای سی پی یو و محافظت از آن در مقابل آسیب، به فکر سیستم cooling مناسب برای آن باشید. سیستم های خنک کننده موجود در بازار متفاوت بوده و بر اساس سلایق مختلف طراحی شده اند.

ولی برای انتخاب یک کول پد مناسب با لپتاپ شما در نظر گرفتن چند ویژگی مهم است:

1.قیمت کول پد :

مطمئناَ در انتخاب یک کول پد قیمت آن نقش مهمی بازی می کند ولی باید در نظر داشته باشید، نگهداری مناسب لب تاپ نیز برای شما بسیار مهم است. به طور معمول قیمت کول پد در ایران چیزی در حدود 15000 الی 80000 تومان می باشد.

2 . ماندگاری کول پد:

اين مورد به جنس فن بكار رفته و کلا مواد خنک کننده آن بستگی دارد. آهن، پلاستیک و یا آلمینیوم معمولا جنس تشکیل دهنده خنک کننده های لپ تاپ ها هستند. معمولا فن هايي كه جنس خوبی ندارند بعد از گذشت مدت کوتاهی كارايي خود را از دست مي دهند و باد مناسبي توليد نخواهند كرد. پس جنس بدنه تاثیر بسیاری در ماندگاری کول پد دارد.

3. بی صدا بودن فن :

سر و صدای فن نه تنها مانع از تمرکز موقع کار می شود بلکه بعد از مدتی غیرقابل تحمل می شود. حتما فن را قبل از خرید تست کنید و یا مشخصات فنی آن را مطالعه کنید تا از بی صدا بودن فن مطمئن شوید.

4. قابل حمل بودن کول پد:

از آن جایی که خود لب تاپ قابل حمل است، لازم است تا کول پد به عنوان یک ابزار جانبی آن نیز قابل حمل باشد. اکثر کول پد ها از برق خود لپ تاپ برای تامین انرژی خود استفاده می کنند، پس تاجایی که ممکن است کول پد آن نیز برای قرار گرفتن در کنار لپ تاپ باید جمع و جور و قابل حمل باشد. قابل حمل بودن کول پدها از موارد مهم در انتخاب آنها برای خرید است.

5. قدرت خنك سازي لپ تاپ :

مهم ترین عاملی که باید در نظر گرفت قدرت خنک سازی لپ تاپ است. در این رابطه مطالعه بروشور و کاتالوگ و آگاهی از تعداد فن ها، نحوه قرار گیری آن ها و همی نطور تجربیات دیگران در استفاده از برند و یا مدل خاصی می تواند به شما کمک کند.

6. طراحي کول پد :

اين مورد از دو دیدگاه قابل بررسی است. يكي سليقه و دیگری کاربرد . بعضي از شركت ها به زيبايي آن بيشتر اهميت داده اند تا در لحظه، مشتري را جذب نمايند و بعضي نیز بیشتر به جنبه کاربردی آن توجه کرده اند و اینکه طراحي نادرست باعث بروز عوارض براي لپ تاپ و همچنين  استفاده كننده آن نشود، در واقع طراحی کول پد انجام می دهند.

زاويه خنك كننده با لپ تاپ و مواد سازنده آن هر دو عواملی هستند که در این زمینه اهمیت دارند. هر كدام از اين دو عامل اگر به درستي رعايت نشود کول پد طراحی شده معيارهاي صحيح را نخواهد داشت.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایده برتر پارسیان

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پرینتر لیزری، پرینتر جوهر افشان، اسکنر، پرینتر چاپ کارت، دستگاه فتوکپی، فیش پرینتر، کاغذ خرد کن، کاغذ خردکن، ویدئو پروژکتور، دیتا ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، ویدیو پروژکتور، صندوق فروشگاهی، بارکد خوان ، دوربین مداربسته، دوربین مدار بسته

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات