ایده برتر پارسیان

پرینتر لیزری, پرینتر جوهر افشان, اسکنر

ویژگی های یک مانیتور خوب برای خرید

آخرین مرحله آماده سازی یک سیستم کامپیوتری مناسب، خرید مانیتور با کیفیت است. در انتخاب یک مانیتور خوب و با کیفیت نکاتی مثل رزولوشن، کارت گرافیک، تکنولوژی صفحه نمایش و پورت های اتصال مانیتور جزو عواملی هستند که باید به آنها دقت شود. در ادامه به راهنمای خرید مانیتور مناسب و توضیح مختصری در ارتباط با هرکدام از این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

فهرست ویژگی های یک مانیتور خوب برای خرید

  • کارت گرافیک، عامل مهم در رزولوشن مانیتور

مانیتور یا همان نمایشگر یک کیس کامپیوتری، به طور مستقیم از کارت گرافیک تاثیر می‌گیرد و به این معناست که اگر کارت‌گرافیک خوبی انتخاب کرده‌ باشید، خروجی خوبی نیز از آن می گیرید. در نتیجه با انتخاب مانیتور مناسب، تصویر خوبی خواهید دید ولی اگر کارت‌ گرافیک کامپیوتر شما معمولی یا ضعیف باشد، حتی بهترین نمایشگر نیز در شرایط خاصی، تصویری معمولی‌‌ یا حتی تصویری با کیفیت بسیار پایین را به شما ارائه می‌کند؛ اینجاست که باید به مفهوم رزولوشن توجه کرد. یکی تاثیر گذار ترین عوامل روی نمایشگر، کارت گرافیک است به این صورت که اگر کارت‌گرافیک مانیتوری که شما انتخاب کرده اید با کیفیت و قوی باشد، خروجی خوب آن‌ را در یک نمایشگر خوب خواهید دید و اگر کارت‌ گرافیک مانیتوری که شما انتخاب کرده اید معمولی یا ضعیف باشد، حتی بهترین نمایشگر نیز در شرایط خاصی، تصویری معمولی‌‌ یا حتی بد به شما ارائه می‌کند؛ این همان جایی است که باید به مفهوم رزولوشن توجه داشته باشید.

  • رزولوشن بالا، مهم ترین ویژگی یک مانیتور خوب

رزولوشن یا وضوح در نمایش تصاویر به عوامل مختلفی بستگی دارد. رزولوشن مناسب برای مانیتور شامل کارت گرافیکی خوب که بتواند خروجی را با رزولوشن بالا تولید کند، یک واسط و یا کابل رابط مناسب برای اتصال کارت‌گرافیک به نمایشگر و یک مانیتور با رزولوشن بالا خواهند بود. در واقع، تصاویر تنها در صورتی با رزولوشن بالا نمایش داده می شوند که همه این عوامل وجود داشته باشند و تکمیل شده باشند.

امروزه، نمایشگرها از لحاظ رزولوشن به 2 دسته تقسیم می شوند. نمایشگرهایی که تصاویر را به صورت فول اچ دی(Full HD) نمایش می دهند و نمایشگر هایی که تصاویر را به صورت Full HD نمایش نمی دهند. لازم به ذکر است مانیتورهای فول اچ دی این قابلیت را دارند که تصاویر را با حداکثر رزولوشن 1920×1080 پیکسل را نمایش دهد.

  • امکان نمایش تصاویر با کیفیت Full HD

برای داشتن تصویری Full HD، کارت‌گرافیک و نمایشگر باید به ‌طور همزمان قادر به تولید و نمایش تصاویر با کیفیت Full HD باشند، همچنین باید از یک کابل HDMI برای اتصال این 2 به یکدیگر استفاده شود، در غیر این‌صورت، داشتن یک مانیتور با توان رزولوشن بالا، نه تنها باعث افزایش کیفیت نمی‌شود بلکه باعث افت کیفیت تصاویر نمایش داده شده با مانیتور نیز خواهد شد. مانیتور های با رزولوشن بالا، باید دارای قدرت پردازش بالا و هم چنین ابعاد مناسب نیز باشند. تصاویر با کیفیت کم در یک مانیتور17 اینچ فول اچ دی شاید در حد قابل قبولی باشند اما در یک مانیتور 32 اینچ فول اچ دی، بسیار بدتر به ‌نظر می‌رسند. برای مثال این موارد را می توانید در مورد تلویزیون های باریک و مسطح که امروزه به بازار عرضه شده اند نیز پیدا کنید.

  • مانیتور ال سی دی بهتر است یا مانیتور ال ای دی ؟

امروزه بیشتر افراد برای استفاده کاری و یا شخصی خود از مانیتور های LED استفاده می کنند. از ویژگی های مانیتور ال ای دی کامپیوتر می‌توان به مصرف کم و وضوح بالاو نور مناسب در نمایش تصاویر اشاره کرد اخیرا نیز مانیتورهایLED  جدیدی وارد بازار شده‌اند که داری وضوح کیفیت بالایی می‌باشند. به همین دلیل است که برای انتخاب یک مانیتور خوب می‌توان در ابتدا گزینه LED بودن آن را به‌عنوان اولین ویژگی مانیتور مدنظر داشته باشید. از ویژگی های یک مانیتور خوب LED می‌توان به قیمت نسبتا پایین آن اشاره کرد. برای شرکت‌ها و ادارات که مدت‌ زمان کمتری نسبت به سایر افراد با مانیتور سروکار دارند انتخاب یک مانیتور کامپیوتر ال ای دی خوب می‌تواند نامناسب باشد. مانیتوری که مناسب استفاده برای این افراد می باشد، مانیتور ال سی دی است. این دسته از مانیتور ها هیچگونه آلودگی مغناطیسی در محیط ایجاد نمی کنند. هم چنین از برخی فناوری های جدید در نمایش تصاویر نیز بهره مند هستند.

البته لازم به ذکر است مانیتور های ال سی دی دارای معایبی نیز می باشند. یکی از معایبی که ممکن است هنگام کار با مانیتورهای LCD با آنها مواجه شوید، تار شدن و یا سایه دار بودن تصاویر هنگام تماشای صفحه نمایش مانیتور خارج از زاویه دید مناسب است. از دیگر ویژگی های منفی مانیتور های LCD می توان به عدم ترمیم پیکسل ها توسط این مانیتور اشاره کرد به طوری که اگر یک پیکسل در مانیتور LCD از بین برود، کیفیت تصاویر کاملا کاهش پیدا می کند.

  • تکنولوژی صفحه نمایش یک مانیتور 

یکی از مهم ترین موضوعاتی که هنگام خرید صفحه نمایش ها توجه ویژه ای به آنها می شود، تکنولوژی استفاده شده در صفحه نمایش ها هستند. به طور کلی عواملی که از آسیب رساندن به چشم ما جلوگیری می کند، در انتخاب این محصولات بسیار موثر است. برای مثال شاید تا به حال این موضوع را شنیده باشید که برخی مانیتور ها هنگام نمایش تصاویر یک نورLED از خودشان منتشر می کنند که باعث آسیب دیدن چشم ما می شود به همین دلیل پیشنهاد ما به شما تهیه مانیتوری است که یک فیلتر LOW BLUELIGHT در آن تعبیه شده باشد. این فیلتر تعبیه شده در مانیتور می تواند از آسیب رساندن به چشم ما کاملا جلوگیری کند.

مانیتور ها به طور کلی در دو نوع مات و یا براق به بازارعرضه شده اند. اگر شما به دنبال خرید یک لپ تاپ و یا کامپیوتر برای استفاده طولانی مدت در محل کار هستید و یا می خواهید یک کامپیوتر یا لپ تاپ برای کار های تحقیقاتی و یا دانشگاه انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما تهیه یک مانیتور مات است. دلیل این پیشنهاد نیز این است که هنگام استفاده از این مانیتور مقدار قابل توجهی نور به چشم شما منعکس می شود که از آسیب دیدن به چشم جلوگیری می کند.

  • پورت HDMI، اتصال یک مانیتور خوب

 یکی از عواملی که در انتخاب یک مانیتور خوب موثر است، پورت اتصال مانیتور است. به طور کلی مانیتور ها دارای پورت های اتصال متنوعی از جمله پورت HDMI،DVI ،VGA  وUSBC هستند که معروف ترین آنها پورت HDMI خواهد بود. مانیتور های دارای پورت HDMI جزو بهترین مانیتور ها به شمار می آیند به این دلیل که می توان آنها را به راحتی به بسیاری از ابزار ها و وسایل الکتریکی متصل کرد.

مراکز خرید یک مانیتور خوب

اگر شما خواستار خرید مانیتور خوب و با کیفیت هستید، بهتر است به فروشگاه های معتبر تجهیزات و کالاهای دیجیتالی مراجعه کنید. هم چنین در صورت تمایل می توانید محصول مورد نظرتان را از فروشگاه های آنلاین معتبر تهیه کنید که شرکت ایده برتر پارسیان نیز می تواند در این مورد به شما کمک کند. 

به طور کلی شما باید با توجه به نیاز و بودجه مد نظرتان که برای خرید یک مانیتور خوب و با کیفیت کنار گذاشته اید، محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید. بدیهی است هر چقدر مانیتور از کیفیت بهتر و بالاتری برخوردار باشد، به نسبت قیمت آن نیز افزایش خواهد داشت.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایده برتر پارسیان

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پرینتر لیزری، پرینتر جوهر افشان، اسکنر، پرینتر چاپ کارت، دستگاه فتوکپی، فیش پرینتر، کاغذ خرد کن، کاغذ خردکن، ویدئو پروژکتور، دیتا ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، ویدیو پروژکتور، صندوق فروشگاهی، بارکد خوان ، دوربین مداربسته، دوربین مدار بسته

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات