ایده برتر پارسیان

پرینتر لیزری, پرینتر جوهر افشان, اسکنر

کارتریج چیست ؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

تعریف کارتریج چیست ؟ رنگ های اصلی کارتریج چیست ؟ کارتریج پرینتر چگونه کار می کند؟تمامی این موارد سوال هایی است قبل از خرید پرینتر مورد نظر خود حال چه پرینتر لیزری و چه پرینتر جوهرافشان باید به آن توجه کنید و در ادامه قصد داریم که به این سوال ها پاسخ دهیم.

کارتریج چیست؟

کارتریج، مخزن رنگ در پرینترها است که بستگی به نوع پرینتر دارد. نام این مخزن علاوه بر کارتریج، تونر هم نامیده می‌شود .برای خرید پرینتر قبل از اینکه شروع به جست وجوی مدل مورد نظر خود کنید ابتدا به کارتریج آن توجه کنید که بخش مهمی از موادمصرفی ماشین های اداری به شمار می رود.

کارتریج پرینتر چگونه کار می کند؟

کارتریج پرینتر مخصوصا کارتریج پرینترهای جوهرافشان از طریق پاشیدن قطره های کوچک جوهر روی صفحه کاغذ کار می کند و به وسیله منافذ ریزی که در هد کارتریج وجود دارد تصاویر رنگی و یا سیاه سفید با کیفیت مناسب می‌شود.

رنگ های اصلی کارتریج چیست؟

رنگ‌های اصلی کارتریج در چاپگرهای جوهر افشان به سه گروه تقسیم می‌شوند : cyan(آبی)، magenta (قرمز) و‌ (yellow) زرد. علاوه بر این سه رنگ یک رنگ سیاه هم وجود دارد که برای چاپ تصویر با رنگ مشکی به کار می رود. بعضی از پرینترهای جوهرافشان این سه رنگ اصلی کارتریج را ترکیب می کنند و رنگ مشکیِ مرکبی را ایجاد می کنند که باید گفت برای نوشتن متن چندان مناسب نیست . به دلیل اینکه این رنگ مشکی به صورت مشکی مایل به آبی یا سبز می‌باشد. در نوع قدیمی پرینترهای جوهرافشان، سه رنگ اصلی کارتریج ها به هم وصل بودند و در صورتی که یکی از رنگ‌ها تمام می شد مجبور به عوض کردن هر سه کارتریج می شدیم. اما امروزه در پرینترهای جوهرافشان، این سه کارتریج از یکدیگر جدا هستند . معمولا کارتریج های اغلب پرینترهای جوهر افشان از چهار رنگ اصلی تشکیل شده است ولی برای چاپ حرفه‌ای عکس، حتما باید شش کارتریج با رنگ های مجزا وجود داشته باشد که علاوه بر سه رنگ اصلی و رنگ مشکی، یک رنگ قرمز روشن و آبی روشن هم داشته باشد .این مورد در پرینت تصاویر با رنگ‌های طبیعی‌تر موثرتر و تأثیرگذار است.

لازم به ذکر است که برای خرید کارتریج می توانید از مقاله چه کارتریجی بخریم؟ استفاه کنید.در صورتیکه کارتریج خود را انتخاب کرده اید مشخصات فنی کارتریج را در داخل سایت مشاهده کنید.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایده برتر پارسیان

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پرینتر لیزری، پرینتر جوهر افشان، اسکنر، پرینتر چاپ کارت، دستگاه فتوکپی، فیش پرینتر، کاغذ خرد کن، کاغذ خردکن، ویدئو پروژکتور، دیتا ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، ویدیو پروژکتور، صندوق فروشگاهی، بارکد خوان ، دوربین مداربسته، دوربین مدار بسته

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات