ایده برتر پارسیان

پرینتر لیزری, پرینتر جوهر افشان, اسکنر

فرق اسکنر لیزری و تصویرساز دیجیتال (بارکدخوان) چیست ؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

همان طور که درمقاله ی (بارکدخوان یا بارکد اسکنر چیست ؟) گفته شد، تکنولوژی اسکن بارکدخوان ها به طور مداوم در حال تغییر و پیشرفت است. حال در این مقاله قصد داریم به اینکه فرق اسکنر لیزری و تصویرساز دیجیتال (بارکدخوان) چیست ؟ بپردازیم.

تفاوت بارکد خوان لیزری و تصویرساز دیجیتال

رقیب های اصلی بارکدخوان ها در زمینه ی اسکن، اسکنرهای لیزری و تصویرسازهای دیجیتال می باشند. بر همین اساس تصمیم گیری درباره اینکه کدام نوع بارکد اسکنر مناسب تر است کار را کمی دشوار کرده است و تنها راهی که به ما کمک می کند این است که بدانیم کدام یک با بودجه و نیازهای کسب وکار تناسب بیشتری دارد.
این مسئله را هم در نظر بگیرید تفاوت بارکد خوان لیزری و تصویرساز دیجیتال در این است که جهت استفاده از سیمبولوژی های دو بعدی که رشد ورود آن در بسیاری از بازارها رو به افزایش است تصویرساز دیجیتال انتخاب مناسب تری است و برای برنامه هایی که به خواندن بارکدهای دو بعدی نیازی ندارد اسکنرهای لیزری یک گزینه مقرون به صرفه است.

اسکنرهای لیزری

 اسکنرهای لیزری به طور عالی و دقیق عملیات اسکن را انجام می دهند. این اسکنرها ارزان تر از تصویرسارهای دیجیتال است و قادر به رمزگشایی بارکدها در محدوده گسترده ای می باشد. اگرچه اسکنر لیزری یا بارکد اسکنر لیزری قادر به خواندن سیمبولوژی های دوبعدی نیست اما  می توانند برخی از مدل های آن مانند PDF 417 را بخواند. اسکنرهای لیزری مزایایی را برای بیشتر برنامه های کاربردی ارائه می دهند و باید گفت که یک گزینه بسیار مناسب برای موارد زیر می باشد:

  •     رمزگشایی با فاصله های طولانی
  •     رمزگشایی UPC/EAN و دیگر بارکدهای یک بعدی که در خرده فروشی ها استفاده می شود.
  •     استفاده در محیط های پویا و فعال
  •     مراکز خرید که به صورت سلف سرویس است.

 با وجود اینکه تمام اسکنرهای لیزری، کارایی خودشان را برای اکثر برنامه های کاربردی به اثبات رسانده اند اما بهتر است که برای امور دیگر از تصویرسازهای دیجیتال یا ترکیبی از هر دوتکنولوژی استفاده شود.

تصویرساز دیجیتال

 علاوه بر بارکدهای تک بعدی تصویرساز های دیجیتال می توانند بارکدهای دوبعدی  را رمزگشایی کنند. این بارکدهای دو بعدی در مقایسه با بارکدهای یک بعدی ،تقریبا با اطلاعات بیشتری کدگذاری می شوند. دستگاه های تصویرساز دیجیتال برای برنامه هایی مانند حمل و نقل ، لجستیک و ردیابی بسیار مناسب است و قادر به خواندن بارکدها از تمامی جهت ها می باشند.

 علاوه بر قرائت بارکد یک بعدی و دو بعدی تصویرساز دیجیتال می توانند تصاویر و امضا را نیز ثبت و اسناد را هم اسکن کنند. علاوه براین قادر به خواندن DPM را هم دارد. DPM یک روش علامت گذاری دائم برای محصول است و به محصول این امکان را می دهد تا درتمام عمرش ردیابی شود. تصویرساز دیجیتال مزایای زیادی دارد اما نباید با تصویرساز خطی اشتباه گرفته شود چون داده ها با یک روش مشابه ثبت می شوند. تصویرسازهای خطی قادر به رمز گشایی کل تصویر یا بارکد دوبعدی نمی باشد در مقابل تصویرسازهای دیجیتال انتخاب مناسب برای بارکدهای دو بعدی است و در زمینه های زیر مفید است:

  •     رمز گشایی بارکدهای یک بعدی و دو بعدی
  •     رمزگشایی DPM
  •     رمزگشایی برای ردیابی اطلاعات مهم
  •     ثبت تصاویر برای مدیریت موجودی
  •     ترکیب رمزگشایی بارکد، ثبت تصاویر  و ثبت امضا در یک دستگاه

در پایان باید گفت که هردو فناوری قدرتمند هستند و مزایایی دارند که اگر باهم ترکیب شوند نتیجه بهتری را به همراه دارند.هر کدام ازاین دستگاه ها بهره وری را افزایش می دهند، کارایی را بهبود می بخشند و هزینه های عملیاتی را کم می کنند. فراموش نکنید در صورتیکه تنها یکی از این دو را انتخاب می کنید باید تجزیه تحلیل دقیقی از قابلیت های آنها داشته باشید تا پس از انتخاب دچار مشکل نشوید.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایده برتر پارسیان

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پرینتر لیزری، پرینتر جوهر افشان، اسکنر، پرینتر چاپ کارت، دستگاه فتوکپی، فیش پرینتر، کاغذ خرد کن، کاغذ خردکن، ویدئو پروژکتور، دیتا ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، ویدیو پروژکتور، صندوق فروشگاهی، بارکد خوان ، دوربین مداربسته، دوربین مدار بسته

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات