ایده برتر پارسیان

پرینتر لیزری, پرینتر جوهر افشان, اسکنر

بارکد خوان یا بارکد اسکنر چیست ؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

بارکد خوان یا بارکد اسکنر چیست ؟ برای تعریف بارکد اسکنر یا بارکدخوان می توان گفت که یک وسیله ای الکترونیکی است و شیوه کار آن هم به این صورت است که با تابش پرتوهای فروسرخ به بارکد کالا، تمامی اطلاعات مربوطه و مشخصات آن کالا اعم از نوع کالا را

تشخیص می دهد. از این بارکدخوان یا همان بارکد اسکنر بیشتر در فروشگاه ها، انبارها و... استفاده می شود.

تاریخچه بارکد خوان یا بارکد اسکنر

بارکد خوان یا بارکد اسکنر در سال 1948 توسط نظریه برناد سیلور و نرمال جوزف وودلند ایجاد شد، این دو نظریه پرداز در دانشگاه درکسل تحصیل کرده اند و طبق درخواستی که یک شرکت مواد غذایی برای روند فروش کالاهای خود به صورت خودکار را داشت به فکر اختراع بارکدخوان افتادند . اولین بارکد اسکنر توسط وودلند یک سال بعد از آنها در سال 1949 طراحی شد . این بارکد خوان که یک لامپ و یک لوله داشت و خود این لوله نور لامپ را تشدید می کرد هزینه بالایی داشت که بعد ها با پیشرفت لیزر هزینه ی تولید بارکد خوان کمتر شد .سپس با تولید بارکد های دایره ای مرکز بارکد خوان لیزری بیشتر مورد استفاده قرار گرفت اما به خاطر دشوار بودن استفاده از بارکد دایره ای، وودلن بارکد خطی را در زمینه بارکد در سال 1973 اختراع کرد. این بارکد اسکنر به دلیل اینکه کاربری آسان تر و بهتری داشت به عنوان کد محصول در تمام دنیا معرفی گردید.

کارایی بارکد خوان یا بارکد اسکنر

اساس کار بارکد خوان این است که با رمز گشایی از بارکد کالا (حاوی مشخصات است) اطلاعات را به سیستم انتقال می دهد. امروزه بارکد خوان ها در مدل های متنوع و گوناگونی در حال تولید هستند. از جمله مکان هایی که استفاده از بارکد خوان در آن رایج می باشد همان طور هم که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، انبار ها می باشد که در این مورد بیشتر از بارکد خوان بی سیم استفاده می کنند. در بارکدخوان بی سیم، متراژ محیط بارکدخوان های بیسیم را بر اساس برد و جواب دهی بارکد اسکنر  تعیین می کنند.

تکنولوژی بارکد خوان ها گسترده تر از این ها ست و شرکت های گوناگونی وجود دارند که به طور مستمر و با جدیدیت فراوان برای بهتر کردن و بالا بردن تکنولوژی بارکدخوان یا بارکد اسکنر در تکاپو هستند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایده برتر پارسیان

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پرینتر لیزری، پرینتر جوهر افشان، اسکنر، پرینتر چاپ کارت، دستگاه فتوکپی، فیش پرینتر، کاغذ خرد کن، کاغذ خردکن، ویدئو پروژکتور، دیتا ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، ویدیو پروژکتور، صندوق فروشگاهی، بارکد خوان ، دوربین مداربسته، دوربین مدار بسته

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات