ایده برتر پارسیان

پرینتر لیزری, پرینتر جوهر افشان, اسکنر

رزولوشن dpi چیست؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

Dpi به معنای تعداد نقاط در اینچ مخفف عبارت Dot Per Inch است. از این واژه تخصصی زمانی استفاده می شود که قصد چاپ فایل چه از نوع متنی و چه از نوع تصویر بر روی کاغذ را داریم. در این صورت هر چه قدر تعداد dpi بیشتر باشد وضوح بیشتری از از فایل چاپ شده را می توانیم به راحتی مشاهده کنیم.

حتما بخوانید: رزولوشن 8k چیست؟

رزولوشن dpi چیست؟
از dpi در چاپگرها به عنوان واحد اندازه‌گیری رزولوشن یاد می شود و اشاره به این دارد که نقاط تا چه میزان ریز و تا چه میزان قابل مشاهده هست. واحد dpi که ماهیت محاسباتی دارد بستگی به نوع چاپگر و تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن را دارد. به همین خاطر در پرینترهای جوهرافشان دقت یا رزولوشن چاپ حداکثر 48۰۰ در ۱۲۰۰ نقطه در اینچ و در پرینترهای لیزری بین ۶۰۰ در ۶۰۰، ۱۲۰۰ در ۱۲۰۰و ۲۴۰۰ در ۲۴۰۰ حساب می شود. در بیشتر پرینترهای لیزری و جوهر افشان کیفیت چاپ متفاوت بوده و حتی تشخیص متن یا عکس با جزئیات واضح هم در برخی موارد دشوار می باشد. تفاوت رزولیشن چاپ در این دستگاه ها به این صورت است که تمامی چاپگرهای لیزری چه از نوع رنگی و چه از نوع سیاه و سفید متن بالا و مواردی از قبیل تصاویر و نمودار رنگی را با سرعت و کیفیت بالا چاپ میکنند اما کیفیت چاپی که در عکس های چاپ شده توسط چاپگرهای جوهر افشان وجود دارد به مراتب مطلوب تر از لیزری است و تقریبا قابل مقایسه با آن نیست.

حتما بخوانید: رزولوشن یا وضوح تصویر ویدئو پروژکتور

لازم به ذکر است که رزولوشن دی پی آی به صورت اندازه ی طول و عرض نوشته می شود به عنوان مثال رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ بیان کننده 1920 پیکسل در اندازه ی طول و 1080 پیکسل در اندازه ی عرض است. منظور از پیکسل کوچکترین بخش از ساختار یک تصویر است که اغلب موارد در مباحث گرافیکی و چاپ از آن با نام نقطه هم یاد می کنند. به خاطر داشته باشید که وضوح یک تصویر دیجیتال به تعداد پیکسل های آن بستگی دارد.

6 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایده برتر پارسیان

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پرینتر لیزری، پرینتر جوهر افشان، اسکنر، پرینتر چاپ کارت، دستگاه فتوکپی، فیش پرینتر، کاغذ خرد کن، کاغذ خردکن، ویدئو پروژکتور، دیتا ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، ویدیو پروژکتور، صندوق فروشگاهی، بارکد خوان ، دوربین مداربسته، دوربین مدار بسته

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات