ایده برتر پارسیان

پرینتر لیزری, پرینتر جوهر افشان, اسکنر

انواع مواد مصرفی پرینترهای سه بعدی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

پرینترهای سه بعدی ابزاری هستند که شما به راحتی هر چه تمام می توانید از طرح های سه بعدی در کامپیوتر خود نمونه سه بعدی بسازید.  

همان گونه که پرینترهای دوبعدی معمولی نیاز به موادمصرفی مانند کارتریج هستند در پرینترهای سه بعدی هم برای چاپ مواد مصرفی گوناگونی در اشکال مختلف وجود دارد.

حتما بخوانید: آینده چاپ و پرینتر سه بعدی در بازار ایران

انواع مواد مصرفی پرینترهای سه بعدی

پرینترهای سه بعدی در تکنولوژی های مختلفی وجود دارند که متداول ترین آنها FDM وFFF  هستند. نام دیگر این مواد مصرفی فیلامنت است. مواد مصرفی در چاپگر سه بعدی بر اساس دمای در نظر گرفته شده برای ذوب، تغییر حالت می دهد و پس از آن نازل می تواند لایه ها را روی هم قرار بدهد تا قطعه ی موردنظر ساخته شود.

فیلامت ها بسیار مقاوم هستند و از ویژگی های بارز آنها می توان به سختی که دارند اشاره کرد. بیشتر هم به صورت رشته باریک و رول هایی به شکل کلاف های نیم کیلویی، یک کیلویی و دو کیلویی در بازار موجود هستند.

معمولا در تمامی انها یا به طور کامل و یا با درصد بالایی از پلاستیک ساخته شده اند. از جنس های دیگری که می توان نام برد فیلامنت چوب یا فیلامنت فلز هستند البته در این دو مورد هم پلاستیک در ساختار مواد وجود دارد.

از نظر کاربردی اگر بخواهیم انواع مواد مصرفی پرینترهای سه بعدی را توضیح بدهیم باید بگوییم که در چاپگرهای سه بعدی خانگی از پلاستیک برای تولید محصولات استفاده می شود و برای چاپگرهای سه بعدی صنعتی هم از فلزات، خمیر سرامیک، رزین مایع و مواد خوراکی .

از محبوب ترین مواد مصرفی پرینترهای سه بعدی نوع PLA است که از ریشه گیاهان استوایی در آسیا ساخته می شود  و به راحتی هم در طبیعت پیدا می شود.

گفتنی است که تمام این مواد مصرفی در سایزها و رنگ های گوناگونی موجود هستند. در دنیای پرینترهای سه بعدی همواره مواد مصرفی در حال تنوع پیدا کردن هستند و هر کدام مصرف و کارایی خاص خود را دارند. برای اطلاعات بیشتر درباره پرینتر سه بعدی به بخش اخبار و آموزش سایت ایده برتر مراجعه کنید.

حتما بخوانید: پرینتر سه بعدی چه طوری کار میکنه ؟

6 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایده برتر پارسیان

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پرینتر لیزری، پرینتر جوهر افشان، اسکنر، پرینتر چاپ کارت، دستگاه فتوکپی، فیش پرینتر، کاغذ خرد کن، کاغذ خردکن، ویدئو پروژکتور، دیتا ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، ویدیو پروژکتور، صندوق فروشگاهی، بارکد خوان ، دوربین مداربسته، دوربین مدار بسته

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات