ایده برتر پارسیان

پرینتر لیزری, پرینتر جوهر افشان, اسکنر

فیلامنت PLA در پرینترهای سه بعدی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

همان طور که می دانید تکنولوژی چاپ سه بعدی، مدتی است در حوزه های مختلف صنعتی، هنری و حتی پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. مدل های مختلف پرینتر سه بعدی طراحی و ساخته شده اند و برای اهداف مختلف مثل ساخت کفش های ورزشی، دکوراسیون منزل و حتی تشخیص و درمان بیماری ها به کار می روند.

نکته مهم و قابل توجه در مورد این چاپگرها، نوع مواد مصرفی است که در آن ها به کار می رود. در اینجا می خواهیم انواع مواد مصرفی مورد استفاده در پرینترهای سه بعدی را معرفی کرده و برخی ویژگیهای آن ها را بررسی نماییم.

معرفی فیلامنت pla در پرینترهای سه بعدی

در ادامه به معرفی فیلامنت pla در پرینترهای سه بعدی می پردازیم.

PLA (Polylactic Acid) نوعی ماده نرم و قابل ارتجاع است که در اثر حرارت به راحتی تغییر شکل می دهد. ترکیبات این pla را موادی همچون آرد ذرت، نیشکر، ریشه نشاسته مانیوک و یا نشاسته سیب زمینی تشکیل می دهند. به همین علت کاملا با محیط زیست سازگار است.

جالب است بدانید که pla مصارف متنوعی همچون نخ بخیه در پزشکی و ایمپلنت دارد و می تواند اسید لاکتیک بی آزار بدن را کاهش دهد.

از دیگر موارد استفاده pla می توان به ظروف یک بار مصرف، پوشاک معمولی، پوشاک یکبارمصرف، محصولات بهداشتی و نیز بسته بندی مواد غذایی اشاره کرد. به این ترتیب می توانpla  را به عنوان یک نوع پلاستیک امن و بی خطر در نظر گرفت.

حتما بخوانید: آینده چاپ و پرینتر سه بعدی در بازار ایران

از دیگر ویژگی های این ماده سخت و شکننده بودن آن است. این ماده در دمای 160 تا 220 درجه سانتیگراد اکسترود شده و به آهستگی سرد می شود. 

به توصیه کارشناسان بهتر است در ساختار پرینتر سه بعدی، یک فن نیز نصب شود تا به سریعتر خنک شدن محصول کمک نماید.

همچنین به هنگام چاپ مدل سه بعدی با این ماده اثر از دود نخواهید دید. بنابراین می توانید با خیال آسوده حتی در منزل نیز از آن استفاده نمایید.

Pla به دلیل نداشتن ترکیبات سمی و سازگاری با محیط زیست، در مقایسه با سایر ترکیبات پلاستیکی مثل abs محبوبیت بیشتری برای چاپ سه بعدی دار د.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ایده برتر مراجعه نمایید

6 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایده برتر پارسیان

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پرینتر لیزری، پرینتر جوهر افشان، اسکنر، پرینتر چاپ کارت، دستگاه فتوکپی، فیش پرینتر، کاغذ خرد کن، کاغذ خردکن، ویدئو پروژکتور، دیتا ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، ویدیو پروژکتور، صندوق فروشگاهی، بارکد خوان ، دوربین مداربسته، دوربین مدار بسته

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات