ایده برتر پارسیان

پرینتر لیزری, پرینتر جوهر افشان, اسکنر

ورزش با پرینتر سه بعدی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

پس از صنعت جواهرسازی، خودروسازی، طراحی مد و هم چنین پزشکی، پرینترهای سه بعدی این بار با استفاده از تجربیاتی که در صنایع مختلف به دست آورده اند، قدم به صنعت ورزش گذاشته اند.

 

حتما بخوانید: دوچرخه فیبر کربن با پرینتر سه بعدی ساخته شد

ورزش با پرینتر سه بعدی

در ورزش از پرینتر سه بعدی برای ساخت وسایل ورزشی و ابزار سرگرم کننده بسیاری استفاده می شود. علت ورود آن به ورزش، دقت بالا و صرفه جویی چشم گیری است که در هزینه و زمان ایجاد می کند.

از اولین شرکت هایی که با بهره گیری از تکنولوژی چاپ سه بعدی  اقدام به تولید وسیله ورزشی نموده، سیمون فونتانا است که توانسته است که اسکیت بورد زیبایی را با این روش طراحی و تولید کند.

 

 

این اسکیت تنها با اتصال 5 قطعه به هم ساخته شده است. مواد مصرفی ای که برای تولید این محصول استفاده شده فیلامت PLA  است که صفحه روی اسکیت را با آن پرینت گرفته و به دو چرخ و یک شفت وصل میکنیم.

حتما بخوانید: فیلامنت PLA در پرینترهای سه بعدی

همان طور که در عکس دیده می شود صفحه روی چرخ ها و شفت در وسط آن قرار می گیرد. برای افزایش استحکام و مقاومت اسکیت، سیمون فونتانا سطح روی آن را با صد در صد توپری پرینت گرفته است.

 

 

شواهد گویاست که تکنولوژی ساخت سه بعدی توانسته است موقعیت بسیار خوبی را در دنیای ورزش به خود اختصاص بدهد. به گونه ای که در حال حاضر بیشتر شرکت های بزرگی که در زمینه تولید لوازم ورزشی فعالیت دارند، از این تکنولوژی در طراحی و تولید محصولات خود استفاده می کنند.

 

 

پرینتر سه بعدی مخصوص ورزش توانسته است پس از بررسی های بسیار از یک ابزار برای نمونه سازی به یک برای تولید تبدیل شود و این امر با در نظر گرفتن سرعت چشمگیر تکنولوژی دور از ذهن نبوده است وانتظار می رود که در سایر موارد هم بتواند جایگاه بسیار خوبی کسب کند.

حتما بخوانید: ساخت پیشرفته ترین کفش ورزشی دنیا با پرینتر سه بعدی

6 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایده برتر پارسیان

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پرینتر لیزری، پرینتر جوهر افشان، اسکنر، پرینتر چاپ کارت، دستگاه فتوکپی، فیش پرینتر، کاغذ خرد کن، کاغذ خردکن، ویدئو پروژکتور، دیتا ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، ویدیو پروژکتور، صندوق فروشگاهی، بارکد خوان ، دوربین مداربسته، دوربین مدار بسته

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات