ایده برتر پارسیان

پرینتر لیزری, پرینتر جوهر افشان, اسکنر

آشنایی با اصول ارگونومی در محیط کار (2)

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

همان طور که در بخش قبل گفته شد، رعایت اصول آرگونومی یکی از اصول مهم و اساسی در حین کار است. یکی از ارکان علم ارگونومی، فیزیولوژی نشستن می باشد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

حتما بخوانید: آشنایی با اصول ارگونومی در محیط کار (1)

ستون فقرات انسان در حالت ایستاده به طور طبیعی در سه ناحیه گردن، پشت و کمر دارای انحنا است. اما در حالت نشسته، مهره ها در حالت متفاوتی قرار می گیرند.

زمانی که بدن از حالت ایستاده به حالت نشسته تغییر وضعیت می دهد، چرخش لگن باعث کشیدگی در ناحیه کمر شده و به این دلیل انحنای کمر کمتر می شود.

 

 

با مقایسه حالت قرارگیری ستون مهره ها در وضعیت های مختلف، مشخص می شود که در بیشتر اوقات انحنای مهره ها در حالت نشسته نسبت به حالت ایستاده، در وضعیت نامناسبی قرار می گیرد.

بنابراین در صورت بی توجهی به شرایط ارگونومیک و آناتومی درست بدن خصوصا در ایستگاه های کاری نشسته، بدن دچار صدمات فیزیکی جدی خواهد شد.  

آشنایی با اصول ارگونومی در محیط کار

لازم به ذکر است که در بسیاری موارد، هنگام انجام فعالیت های حرفه ای در حین کار فرد دچار آسیب های شغلی مختلفی می شود. 

بروز این آسیب ها و صدمات ممکن است به دلیل وجود عامل خطرناک در محیط کار و یا تماس مداوم با آن باشد. وجود این دو فاکتور با هم، شرایط به وجود آمدن آسیب های شغلی و صدمات اسکلتی – عضلانی را برای افراد فراهم می سازد.

 

 

صدمات اسکلتی، عضلانی می توانند منشا شغلی و یا غیر شغلی داشته باشند. اما معمولا آسیب هایی مثل درد در ناحیه گردن، کمر، مچ دست و یا گرفتگی عضلات در حین کار در گروه آسیب های شغلی قرار می گیرد.

 

 

بخش عمده ای از این صدمات در ایستگاه های کاری نشسته و در شرایط غیر ارگونومیک اتفاق می افتد. استفاده از صندلی های غیر استاندارد و نامناسب، نقش عمده ای در ایجاد آسیب های فیزیکی خصوصا عوارض ستون فقرات دارند که با تهیه صندلی های ارگونومیک می توان از بروز این بیماری ها و صدمات پیشگیری نمود.

 

 

در بخش بعد، به اهمیت استفاده از صندلی ارگونومی و معیارها و استاندارد های مهم در طراحی آن می پردازیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مبلمان اداری می توانید به سایت ایده برتر مراجعه کنید. 

6 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایده برتر پارسیان

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پرینتر لیزری، پرینتر جوهر افشان، اسکنر، پرینتر چاپ کارت، دستگاه فتوکپی، فیش پرینتر، کاغذ خرد کن، کاغذ خردکن، ویدئو پروژکتور، دیتا ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، ویدیو پروژکتور، صندوق فروشگاهی، بارکد خوان ، دوربین مداربسته، دوربین مدار بسته

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات