ایده برتر پارسیان

پرینتر لیزری, پرینتر جوهر افشان, اسکنر

سکونت اولین خانواده در خانه ساخته شده با پرینتر سه بعدی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

یک خانواده در فرانسه به عنوان اولین خانواده ای در جهان انتخاب شده اند که به یک خانه ساخته شده توسط پرینتر سه بعدی نقل مکان کرده اند.

هدف کلی پروژه خانه های ساخته شده توسط فناوری سه بعدی این است که نشان دهد، فناوری های پرینت سه بعدی می توانند در ساخت خانه هایی مناسب زندگی و از همه مهمتر با هزینه مقرون به صرفه، دخالت کنند.

 

 

پروژه خانه های ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی که Yhona خوانده می شود، محصول همکاری دانشگاه Nantes با شرکت های Bouygues Construction, Lafarge Holcim, the Nantes Métropole Habitat organization, and TICA architectes & urbanistes است. این شرکت ها با همکاری یکدیگر این خانه 95 متری را طراحی و اجرا کردند.

خانواده فرانسوی به اولین خانواده ای تبدیل شدند که به خانه ای ساخته شده توسط پرینتر سه بعدی نقل مکان کردند

از زمانی که در دسامبر گذشته ای پروژه آغاز شد، این خانه پرینت شده در این ماه میزبان اولین ساکنین خود شد و خانواده فرانسوی به اولین خانواده ای تبدیل شدند که به خانه ای ساخته شده توسط پرینتر سه بعدی نقل مکان کردند.

این خانه چهارخوابه با استفاده از روش چاپ سه بعدی با نام BatiPrint3D ساخته شد که این روش توسط محققان دانشگاه Nantes توسعه یافته بود.

فرایند ساخت آن با استفاده از لیزر، بازوی چهار متری رباتی انجام شد که مواد مختلف را در شکل های متفاوت روی هم قرار دادند.

 

 

این مطلب را از دست ندهید: ساخت مجسمه اسکار با پرینتر سه بعدی

 

چاپگر سه بعدی با چاپ لایه هایی مختلف، از پی تا بام ساختمان را ساخت. برخلاف دیگر چاپ های سه بعدی که فرایند اختصاصی و منحصر به فردی برای استفاده از ترکیب سیمان برای ساخت دیوار استفاده می کنند، پرینتر رباتیک BatiPrint3D سه لایه مختلف را می سازد:

 

 

یک لایه که همانند فوم است، یک لایه عایق بندی و لایه ساختمانی که از مواد سیمانی ساخته می شوند و با استفاده از پرینت سه بعدی روی هم قرار می گیرند. این فرایند دیواری ضخیم، عایق و با دوام می سازد.

 

 

مدت زمان ساخت این ساختمان 54 ساعت به طول انجامید تا بصورت سه بعدی پرینت شود که با بیش از 4 ماه  زمان برای اضافه کردن درب و پنجره ها و سایر تجهیزات، هزینه ها در حدود £1,76,000 شد که حدود 20 درصد ارزان تر از حالتی است که بصورت معمول ساخته می شود. البته این تیم معتقدند که خانه بعدی را می توانند در 33 ساعت تمام کنند.

 

 

این مطلب را از دست ندهید: رژیم غذایی سالم کودکان با چاپ سه بعدی سبزیجات

 

این خانه به عنوان تجربه اول، به تمام تجهیزات مانیتورینگ و سنسورهای مخصوص مجهز می گردد تا تمامی اطلاعات مربوط به کیفیت هوای خانه، رطوبت، دما و مواد بکار رفته کنترل شوند.

این سنسورهای خانه هوشمند به ساکنان آن کمک می کند تا هزینه های مربوط به انرژی را کنترل کنند. علاوه بر این، این خانه به گونه ای طراحی شده است که برای افراد ناتوان و معلول هم مناسب باشد.

 

 

شما می توانید برای اطلاع از اخبار روز تکنولوژی به سایت ایده برتر مراجعه نمایید. 

منبع: 3ders

6 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایده برتر پارسیان

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پرینتر لیزری، پرینتر جوهر افشان، اسکنر، پرینتر چاپ کارت، دستگاه فتوکپی، فیش پرینتر، کاغذ خرد کن، کاغذ خردکن، ویدئو پروژکتور، دیتا ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، ویدیو پروژکتور، صندوق فروشگاهی، بارکد خوان ، دوربین مداربسته، دوربین مدار بسته

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات