ایده برتر پارسیان

پرینتر لیزری, پرینتر جوهر افشان, اسکنر

مجهز شدن وای فای به اشعه مادون قرمز در شبکه های اینترنتی

یکی از ویژگی های اصلی و کلیدی گجت های قابل حمل مثل انواع گوشی همراه، ساعت های هوشمند و ...، قابلیت اتصال به وای فای Wifi می باشد.

همان طور که می دانید شبکه های وای فای نسبت به شبکه های مخابراتی بسیار سریع تر عمل می کنند. همچنین اتصال به شبکه از طریق وای فای بسیار ساده تر است.


مجهز شدن وای فای wifi به اشعه مادون قرمز در شبکه های اینترنتی

با توجه به مزایای وای فای و اینکه بیشتر کاربران ترجیح می دهند گوشی هوشمند خود را از این طریق به شبکه یا اینترنت وصل کنند، اما باز هم نمی توان از مشکلات و کاستی هایی که در تکنولوژی فعلی وای فای وجود دارد چشم پوشی کرد.

یکی از مشکلاتی که به طور حتم هر کاربر حداقل یک بار آن را تجربه کرده، کاهش سرعت wifi در زمان اتصال چندین دستگاه به شبکه است.

به همین دلیل محققان تصمیم گرفته اند که تکنولوژی وای فای را به مادون قرمز مجهز کنند. این موضوع برای نخستین بار توسط یکی از دانشجویات مقطع دکترا در داشکده فناوری آیندهوون در هلند مطرح است. Joanne Oh معتقد است می توان اشعه مادون قرمز را برای تبادل دیتا به صورت بیسیم به کار برد.

به صورت تئوری، مادون قرمز این قابلیت را دارد که با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه اطلاعات را انتقال دهد. جالب تر این که برای انتقال دیتا با این سرعت تنها یک اشعه مادون قرمز کفایت می کند.

این در حالی است که هر خط آنتن، چندین اشعه مادون قرمز از خود ساطع می کند. حال تصور کنید با ساطع شدن چند اشعه به صورت همزمان سرعت دریافت یا ارسال اطلاعات از طریق یک تبلت یا گوشی هوشمند تا چه حد خواهد بود.

محققان بر این باورند که این ایده، از لحاظ عملی نیز کاملا منطقی به نظر می رسد و پتانسیل بالایی برای اجرا شدن دارد.

با افزوده شدن فناوری مادون قرمز به تجهیزات وای فای، نیازی به وجود سیگنال های رادیویی نیست و کاربران هنگام متصل شدن چند دستگاه به یک شبکه، به هیچ عنوان با کاهش سرعت مواجه نخواهند شد.

متاسفانه مادون قرمز نیز مانند هر فناوری دیگر، نقاط ضعفی دارد که مزایای آن را تحت الشعاع قرار می دهند. به عنوان مثال این اشعه نمی تواند مانند سیگنال های وای فای از دیوارها عبور کند.

بنابراین اگر بخواهید یک مودم وای فای مجهز به مادون قرمز را در یک خانه نصب کنید، باید در هر اتاق یک فرستنده مادون قرمز داشته باشید!

با وجود این مشکلات، جدید وای فای برای فضاهای کوچکی مثل منازل مسکونی یا شرکت های تجاری محدود مناسب تر است تا مکان های وسیعتری همچون ارگان و سازمان های دولتی.

با این که تست این تکنولوژی جدید فعلا تنها برای سرعت دانلود انجام شده اما قطعا با برطرف شدن نقاط ضعف موجود، شاهد تغییر چشمگیر فناوری wifi در سراسر جهان خواهیم بود.  

برای دستیابی به اخبار روز تکنولوژی می توانید به سایت ایده برتر مراجعه نمایید.

منبع: sakhtafzarmag

مطالب مرتبط:

برقراری و کنترل امنیت با امواج وای فای

آینده آفیس Office سازگار با محیط لمسی

همکاری سامسونگ و گوگل در توسعه پیام‌ رسان‌ها

6 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایده برتر پارسیان

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پرینتر لیزری، پرینتر جوهر افشان، اسکنر، پرینتر چاپ کارت، دستگاه فتوکپی، فیش پرینتر، کاغذ خرد کن، کاغذ خردکن، ویدئو پروژکتور، دیتا ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، ویدیو پروژکتور، صندوق فروشگاهی، بارکد خوان ، دوربین مداربسته، دوربین مدار بسته

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات