ایده برتر پارسیان

پرینتر لیزری, پرینتر جوهر افشان, اسکنر

نکاتی جامع و کاربردی برای خرید تلویزیون - قسمت اول

در حال حاضر مدل های متنوع تلویزیون با پنل های LED، QLED یا OLED در بازار عرضه می شوند که هر یک توسط تولید کنندگان مطرح و نام آشنایی همچون سامسونگ، سونی، ال جی، شارپ و ... تولید شده اند.

نکاتی جامع و کاربردی برای خرید تلویزیون

برای انتخاب بهترین گزینه با قیمت مناسب لازم است نکات مهمی را مد نظر قرار دهیم که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم.

رزولوشن تلویزیون:

مقدار بیان شده برای رزولوشن یک نمایشگر، به پیکسل های نمایش دهنده تصویر اشاره می کند. هر چه تعداد این پیکسل ها بیشتر باشد، کیفیت نمایش تصویر نیز افزایش خواهد یافت.

حداقل رزولوشن موجود برای تلویزیون هایی که اکنون به فروش می رسند، فول اچ دی یا 1920*1080 پیکسل است. در رده های بالاتر تلویزیون های UHD یا وضوح 4K هستند.

رزولوشن تلویزیون و نوع کاربری دستگاه:

یکی از نکات مهمی که لازم است به آن توجه شود، رابطه میان رزولوشن تصویر نمایشگر و کاربری آن است.

طبیعتا افراد دوست دارند در هنگام خرید تلویزیون، دستگاهی را تهیه کنند که دقت تصویر بالایی داشته باشد.

اما نباید فراموش کرد هر چه قدر کیفیت تصویر یک نمایشگر بیشتر باشد، به همان نسبت قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

بنابراین در هنگام انتخاب محصول، توجه کنید که پرداخت مبلغ بیشتر برای دریافت تصاویر با کیفیت بالاتر، با کاربری مورد نظر شما تناسب دارد یا خیر؟!

به عنوان مثال، اگر شما با مانیتور خود فقط برنامه های عادی تلویزیون را که با کیفیت HD پخش می شوند تماشا می کنید، نیازی صرف هزینه بالا برای خرید یک تلویزیون UHD یا 4K نخواهید داشت.

ابعاد مانیتور:

این روزها، بیشتر مردم تمایل دارند نمایشگرهایی با ابعاد بزرگ تهیه کنند تاهنگام تماشای فیلم، فضای مشابه یک سینما را در اختیار داشته باشند.

اما به خاطر داشته باشید که همه ابعاد تلویزیون برای فضای منزل شما مناسب نیستند و برای انتخاب مدل مناسب باید به استانداردهایی توجه نمایید.

یک راهکار ساده، در نظر گرفتن فاصله تلویزیون تا محل نشستن شما است. مثلا هنگام تماشای فیلم کمتر از 2 متر با نمایشگر فاصله خواهید داشت، حداکثر سایز مناسب تلویزیون، 48 اینچ خواهد بود. برای فاصه بین 2 تا 3 متر، تلویزیون های 48 تا 55 اینچی و برای فاصله بیش از 3 متر، مونیتورهای بزرگتر از 55 اینچ پیشنهاد می گردد.

رابطه میان ابعاد و رزولوشن تلویزیون:

همان طور که گفته شد، رزولوشن یک تلویزیون، نشان دهنده تراکم پیکسلی در صفحه نمایش می باشد.

چنانچه در میان گزینه هایی که برای خرید پیش رو دارید، دو تلویزیون با رزولوشن یکسان FHD و ابعاد متفاوت 32 و 65 اینچ وجود دارد، باید بدانید که کیفیت تصویر هر دو کاملا یکسان خواهد بود.

اما با توجه به بزرگتر بودن صفحه نمایش در نمایشگر بزرگتر، تلویزیون 65 اینچی تراکم پیکسلی کمتری نسبت به مانیتور 32 اینچی خواهد داشت.

برای بررسی سایر آیتم های خرید تلویزیون، قسمت بعدی این مقاله را دنبال کنید.

منبع: zoomit

مطالب مرتبط:

بهترین تلویزیون های هوشمند 4K HDR در سال 2018 - قسمت اول

بهترین تلویزیون های هوشمند 4K HDR در سال 2018 - قسمت دوم

بهترین تلویزیون های هوشمند 4K HDR در سال 2018 - قسمت سوم

6 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایده برتر پارسیان

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پرینتر لیزری، پرینتر جوهر افشان، اسکنر، پرینتر چاپ کارت، دستگاه فتوکپی، فیش پرینتر، کاغذ خرد کن، کاغذ خردکن، ویدئو پروژکتور، دیتا ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، ویدیو پروژکتور، صندوق فروشگاهی، بارکد خوان ، دوربین مداربسته، دوربین مدار بسته

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات