ایده برتر پارسیان

پرینتر لیزری, پرینتر جوهر افشان, اسکنر

پهنای باند در دوربین مداربسته چیست و چه اهمیتی دارد؟

یکی از عوامل مهم در سیستم های نظارت تصویری، پهنای باند دوربین های مداربسته می باشد.

این عامل در هزینه های نصب و نگهداری دوربین مداربسته تاثیر به سزایی دارد و لازم است که مشتریان در هنگام خرید دوربین مدار بسته به آن توجه نمایند.


پهنای باند در دوربین مداربسته چیست و چه اهمیتی دارد؟

زمانی که مبحث "پهنای باند" در مورد دوربین مداربسته مطرح می شود، ممکن است در ابتدا تصور کنید این آیتم مانند شبکه کامپیوتری به حجم اطلاعاتی اشاره می کند که از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل می شوند.

این واژه در مورد سیستم های نظارتی نیز، معنای مشابهی دارد. در یک سیستم نظارت تصویری مداربسته، پهنای باند برای ارسال دیتا از دوربین مداربسته به دستگاه DVR/NVR به کار می رود.

در یک شبکه کامپیوتری، پهنای باند در سرعت انتقال اطلاعات اهمیت زیادی دارد. در سامانه های نظارتی نیز بسیار مهم بوده و نباید از آن چشم پوشی شود.

خصوصا اگر فضای بزرگی در اختیار داشته باشید که نیاز به نصب چندین دوربین مداربسته در نقاط مختلف خواهید داشت.

در این شرایط محدودیت پهنای باند اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین لازم است با این مفهوم به خوبی آشنا شوید و شیوه محاسبه آن را یاد بگیرید.

به طور معمول، هر دوربین مداربسته پهنای باند مشخصی را اشغال می کند و به ارسال اطلاعات به دستگاه ضبط دیجیتال می پردازد. این میزان به نوع و مدل دوربین بستگی دارد و در مشخصات آن ذکر شده است.

در هنگام نصب یک سیستم نظارت تصویری، باید پهنای باند مصرفی توسط کلیه دوربین ها را محاسبه کنید و آن را با پهنای باندی که در اختیار دارید مقایسه نمایید.

در یک سیستم نظارت تصویری مداربسته، عوامل بسیاری بر میزان مصرف پهنای باند اثر می گذارند. برای آشنایی با این عوامل مقالات آموزشی سایت ایده برتر را دنبال کنید.

منبع: tticctv

مطالب مرتبط:

قابلیت تشخیص چهره در دوربین مداربسته دیجیتال

مشکلات امنیتی دوربین مدار بسته بیسیم یا وایرلس

ماژول تشخیص چهره در دوربین مداربسته چه کاربردی دارد؟

6 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایده برتر پارسیان

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پرینتر لیزری، پرینتر جوهر افشان، اسکنر، پرینتر چاپ کارت، دستگاه فتوکپی، فیش پرینتر، کاغذ خرد کن، کاغذ خردکن، ویدئو پروژکتور، دیتا ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، ویدیو پروژکتور، صندوق فروشگاهی، بارکد خوان ، دوربین مداربسته، دوربین مدار بسته

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات