ایده برتر پارسیان

پرینتر لیزری, پرینتر جوهر افشان, اسکنر

چه موانعی در مسیر پیشرفت اینترنت اشیا وجود دارد؟ - قسمت سوم

در بخش های قبلی این مقاله آموزشی، به معرفی موانع موجود بر سر راه پیشرفت و گسترش فناوری اینترنت اشیا پرداختیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آخرین مانعی که برای گسترش و همه گیر شدن اینترنت اشیا توجه پژوهشگران این عرصه را به سوی خود جلب کرده است، میزان آگاهی کاربران و افرادی است که مصرف کنندگان اصلی این تکنولوژی خواهند بود.

چه موانعی در مسیر پیشرفت اینترنت اشیا وجود دارد؟

می توان گفت در حال حاضر فناوری اینترنت اشیا، بالاترین اولویت را در شاخه های مختلف تکنولوژی به خود اختصاص داده و به بحث برانگیز ترین موضوع موجود در شرکت های بزرگ تبدیل شده است.

اما با این وجود بسیاری افراد از آن بی خبر هستند و یا اینکه هنوز اهمیت حقیقی آن پی نبرده اند.

طبق اطلاعات منتشر شده از یک پژوهش معتبر، حدود 87 درصد مصرف کنندگان از وجود فناوری iot اطلاعی ندارند و هیچ چیز در مورد آن نمی دانند!

اتفاق بدتر زمانی می افتد که عده دیگری که با iot آشنا هستند نیز تمایل زیادی به استفاده از محصولات مجهز به این تکنولوژی از خود نشان نمی دهند.

این نتایج مشخص می کند که آگاه کردن کاربران عادی که مخاطبان اصلی اینترنت اشیا هستند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

علاقه کاربران به یک فناوری و از استقبال کردن از دستاوردهای آن، تاثیر مستقیمی بر روی سرعت گسترش و همه گیر شدن آن خواهد داشت.

در صورتی که اطلاعات کافی در مورد IOT در اختیار افراد قرار گرفته و از فواید و امکانات آن باخبر شوند، قطعا نسبت به این تکنولوژی علاقه مند شده و از آن استقبال می نمایند.

این امر موجب می شود اینترنت اشیا با سرعت بیشتری گسترش پیدا کرده و روز به روز محصولات بیشتر و پیشرفته تری وارد بازار شود.

به عبارت بهتر، علاقه کاربران به محصولات ساخته شده بر اساس اینترنت اشیا، موجب می شود که طراحان و سازندگان با انگیزه و تمرکز بیشتری به ساخت ابزارهای جدید و توسعه و ارتقای ابزارهای فعلی بپردازند.

به عنوان مثال در حال حاضر گجت های پوشیدنی که یکی از شاخه های اینترنت اشیا می باشد، مورد علاقه کاربران قرار گرفته و با استقبال خوبی روبرو شده است.

شرکت های تولید کننده این ابزارها از محبوبیت به وجود آمده میان کاربران استفاده کرده و راهکارهایی برای گسترده شده کاربرد آن یافته اند.

به همین علت اخیرا شاهد پیشرفت های زیادی در حوزه فناوری های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند و دستبندهای سلامتی بوده ایم.

البته، گجت های پوشیدنی تنها یک نمونه کوچک از کاربرد اینترنت اشیا در زندگی روزمره هستند.

تکنولوژی IOT کاربردهای بسیاری دارد و می تواند در زمینه های بیشماری به کار گرفته شود. اما این امر پیش از هر چیز نیازمند اطلاع رسانی درست و کافی به کاربران و مصرف کنندگان خواهد بود.

منبع: smartdatacollective

مطالب مرتبط:

معرفی تجهیزات خانه هوشمند لنوو  با اینترنت اشیا

چه موانعی در مسیر پیشرفت اینترنت اشیا وجود دارد؟ - قسمت اول

چه موانعی در مسیر پیشرفت اینترنت اشیا وجود دارد؟ - قسمت دوم

6 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایده برتر پارسیان

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پرینتر لیزری، پرینتر جوهر افشان، اسکنر، پرینتر چاپ کارت، دستگاه فتوکپی، فیش پرینتر، کاغذ خرد کن، کاغذ خردکن، ویدئو پروژکتور، دیتا ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، ویدیو پروژکتور، صندوق فروشگاهی، بارکد خوان ، دوربین مداربسته، دوربین مدار بسته

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات