شرکت فنی مهندسی احسان افروز

تولیدکننده محصولات تهویه مطبوع, تهویه مطبوع دایکین, اجرای تاسیسات استخر

مقایسه اجمالی سیستم های متداول تهویه مطبوع

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

انتخاب سیستم تهویه مطبوع (گرمایش و سرمایش) برای هر ساختمان ، بیش از هر چیز بسته به موقعیت جغرافیایی محل پروژه دارد.

دراکثر استان های ایران با دمای معتدل و نیز استان های گرم و خشک ( مثل قم ، یزد ، سمنان و …) به دلیل خشکی هوا ؛ نیازمند سیستم هایی هستیم که سیال واسط آن ها آب (سرد یا گرم) باشد تا بتواند رطوبت هوا را در درجه مطلوب حفظ کند .

در این میان بهترین و متداولترین نوع سیستم تهویه مطبوع چیلر است که با تنظیم رطوبت هوا ، به تلطیف فضا کمک می کند.

چیلرها به دو دسته جذبی و تراکمی تقسیم می شوند .

چیلرهای جذبی به دلیل اشغال فضای زیاد ، سر و صدا ، هزینه نگهداری بالا ، استهلاک زیاد ، مصرف برق ، آب و لیتیوم بروماید ، رفته رفته منسوخ می شوند.

چیلرهای تراکمی به دلیل استفاده از کمپرسور اسکرال ، مصرف برق بسیار پایینی نسبت به دیگر سیستم های تهویه مطبوع دارند ، همچنین وجود بوردها و سنسور های مختلف و هوشمند ؛ علاوه بر تنظیم میزان مصرف برق بر اساس دمای مورد نیاز ، خرابی و اشکالات عمده را در سیستم های چیلر های تراکمی به نزدیک صفر رسانده است . عدم نیاز به تعمیرات سالانه و نگهداری ، در برندهای معتبر نیز مزید بر علت استفاده از این چیلرها گردیده است. در مارک های خاصی از از مینی چیلرهای تراکمی از اینورتر هم استفاده شده است که تقریبا مصرف برق دستگاه را تا کمتر از یک سوم کولر آبی کاهش می دهد. ضمنا در چیلرها به دلیل استفاده از فنکویل در هر اتاق ، دمای اتاق ها را به صورت جداگانه می توان تنظیم کرد.

 

در صورتی که منطقه شما از آب و هوای گرم و مرطوب برخوردار است :

بهتر است از سیستم های VRV و VRF  استفاده نمایید ؛ چرا که به دلیل استفاده از سیال واسط  نوعی گاز فریون ، رطوبت هوا را کم کرده و از شرجی بودن هوای اتاق می کاهد. سرمای VRF و VRV  بر خلاف سیستم های GHP (سیستم تهویه شعله مستقیم) و کولر گازی گزنده نیست و مصرف انرژی بسیار پایینی هم دارد .

البته در بسیاری از موارد ، افراد از سیستم های داکت اسپلیت نیز استفاده می نمایند که سرمایش و گرمایش را به صورت کانالی انتقال می دهد ؛ این سیستم ها از نظر قیمت اولیه مقرون به صرفه هستند و به خوبی رطوبت هوا را جذب می کنند ، اما مهمترین مشکلشان انتقال صدا از طریق کانال هاست ، همچنین امکان تنظیم دمای اتاق به صورت مجزا را ندارند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت فنی مهندسی احسان افروز

قم

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تولیدکننده محصولات تهویه مطبوع، تهویه مطبوع دایکین، اجرای تاسیسات استخر

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات