علمی سازان پارت( ELSAPA) خرید و فروش مواد شیمیایی و پلیمر...

مواد شیمیایی تصفیه آب و فاضلاب, پلی آلومینیوم کلراید, پلی الکترولیت

فتال مانیتورینگ (nst)

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

آیا میدانید فتال مانیتورینگ چیست؟

 

 

تجربیات اولیه بافتال مانیتورینگ:

اولین گزارش در مورد کاربرد بالینی مانیتورینگ الکترونیکی جنین، در سال ۱۹۷۰ انتشار یافت. دو پزشک با نام های Paul و Hom در بیمارستان New Haven Yale آمریکا،  ۶% از ۴۵۶۱ زایمان انجام شده در آن بیمارستان را در طول مراقبت های بارداری از زایمان، تحت مانیتور قرار دادند و نتیجه گرفتند که:

مانیتورینگ الکترونیکی در زایمان های عارضه دار، مفید است. در اوایل، مانیتور الکترونیکی ضربان قلب جنین، بیشتر در حاملگی عارضه دار مورد استفاده قرار می گرفت؛ اما به تدریج در اغلب حاملگی ها نیز کاربرد یافت. در سال ۱۹۷۸ تخمین زده شد که تقریباَ دو-سوم از زنان آمریکایی در حین زایمان، تحت مانیتور الکترونیکی قرار گرفته اند.در سال ۱۹۹۳ ،۷۸%زنان آمریکایی در حین زایمان ، مانیتور شدند و امروزه بهره گیری از تکنیک مانیتورینگ قلب جنین در طول مراقبت های قبل از زایمان، در بخش های زایمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی، تقریباَ اجتناب ناپذیر و امری اساسی دراداره ی یک پروسه ی زایمانی، برای پرسنل مربوطه می باشد.

این دستگاه اطلاعات گرافیکی یا عددی از نرخ ضربان قلب جنین(FHR) وفعالیت رحم مادر را برای ارزیابی سلامت جنین فراهم می سازد.درزمان زایمان اغلب (FHR) درواکنش به انقباض رحم یا حرکات جنینی افزایش وکاهش می یابد. بررسی الگوها، سطح خط مبنا ومشخصه های تغییر پذیر بدست آمده می تواند نشان دهنده نیاز به اتخاذ روش ویا داروی مناسب در طی زایمان باشد.

برای تشخیص مشکلات جنین در طول دوره حاملگی، نظیر خطر هیپوکسی(کمبود اکسیژن)یا خفگی ناشی از نارسایی جریان خون به جفت یا فشردگی بند ناف، پیش بینی ورفع مشکلات و کاهش مرگ و میر و بیماریهای جنین استفاده از این دستگاه اهمیت بسزایی دارد.

 

روش های انجام مانیتورینگ ضربان قلب جنین:

  • مانیتورینگ داخلی
  • مانیتورینگ خارجی

سیستم مانیتورینگ دستگاه NST ، امکان مانیتورینگ خارجی جنین، بدون ایجاد عوارض و صدمات احتمالی را فرآهم می آورد.

اجزای دستگاه:

  • Lcd display screen :

صفحه نمایشی که قابلیت نمایش تمامی پارامترهای پروسه ی مانیتورینگ را به صورت عددی و گراف (Graphical&Digital) امکان پذیر می سازد.

  • Speaker :

خروجی صدای دستگاه (جهت سمع صدای FHR و آلارم سیستم)

  • Control Knob :

توسط این کلید تنظیمات و هدایت پارامترها صورت می گیرد. به عنوان مثال با کمک Press  و Rotation، امکان انتخاب گزینه های هر منو، ثبت و تایید آن میسر می گردد.

  • Volume Select:

با فشردن این کلید و چرخش Control Knob ،امکان کم و زیاد نمودن صدای دستگاه فراهم می آید.

  • Toco Zero :

این دکمه برای همسان سازی فشار پایه ی دستگاه با فشار دریافتی از سنسور مربوطه (که بر روی قله رحم خانم باردار قرار دارد) بکار می رود.

  • Grotiwle Betten :

با فشاراین دکمه، دو خط افقی در محدوده ی نمایش فریم ضربان قلب جنین، آشکار شده که با اختلاف ۱۵ ضربان در دقیقه نمایش داده می شود. کاربرد آن، جابه جایی محدوده ی بالا و پایین حیطه ی FHR است که بعد از فشار این دکمه، توسط چرخش    knobامکان پذیر می باشد.

  • Clinician Event Marker :

کاربر دستگاه می تواند با فشار این دکمه، وقایع خاص در طول پروسه ی مانیتورینگ را از سایر تغییرات و پارامترهای ثبت شده، تفکیک نموده و برجسته سازی نماید؛ به گونه ای که آن لحظات و شرایط خاص توسط یک فلش رو به پایین، از سایر نقاط مجزا شده و روی کاغذ پرینت ظاهر گردد.

  • Contrast :

تنظیم شدت نور صفحه نمایش: با فشار این کلید و چرخش Knob ،میزان نور مناسب را انتخاب کرده وبا فشار مجدد آن، از این حالت خارج می شویم.

  • Trend Scroll Botton :

با فشار این دکمه، پارامترهای عددی ذخیره شده در سیستم، به صورت یک گراف در یک بازه ی زمانی یک ساعته قابل مشاهده می باشد. بدیهی است عملکرد اصلی سیستم مختل نشده و دستگاه کار خود را ادامه می دهد. برروی دستگاه نیز اطلاعات عددیFHR و Uterin Conraction قابل رویت است. پس از گذشت ۳۰ ثانیه صفحه فوق محو شده و منحنی اصلی ظاهر می گردد.

لوازم جانبی و اتصالات:

  • Power Supply:

مبدل نیرو: این مبدل ولتاژ و فرکانس برق ورودی به دستگاه را تنظیم می کند.

  • RS-232 Connector :

این کانکتور، محل اتصال Port دستگاه پرینتر می باشد؛ که در صورت تمایل کاربر، برای ثبت اطلاعات سیستم مانیتورینگ برروی صفحه نمایش کامپیوتر، مورد استفاده قرار می گیرد.

  • Ultrasound :

پروب اولتراسوند جهت دریافت اطلاعات مربوط به ضربان قلب جنین (FHR Trasducer) بکار می رود.

  • Tocotonometer :

پروبی است که برروی قله رحم(Fondal Itigh) جای گرفته و شدت انقباضات رحمی را گزارش می دهد.

  • Patient Marker :

این پروب به منظور ثبت جنبش و فشار جنین، در دست مادر باردار قرار داده می شود تا کاربر

تعداد تحرک جنین را در طول پروسه ی مانیتورینگ کنترل نماید.

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

علمی سازان پارت( ELSAPA) خرید و فروش مواد شیمیایی و پلیمر...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

مواد شیمیایی تصفیه آب و فاضلاب، پلی آلومینیوم کلراید، پلی الکترولیت، سولفات آهن و آلومینیوم، سولفات مس، تری سدیم فسفات، اسید بوریک، پلی آمید، اسید استئاریک، محصولات پتروشیمی، مواد شیمیایی صنعتی، مواد اولیه پلیمری، مواد شیمیایی آزمایشگاهی، مونواتیلن گلایکول | MEG، استایرن مونومر، کربنات سدیم سبک و سنگین

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 8 هفته قبل