شرکت مخابراتی ارتباط رسا | بیسیم و تجهیزات مخابراتی

فروش بیسیم موتورولا, فروش بیسیم هایترا, فروش بیسیم دیجیتال

سرویس رادیویی باند شهروندان Citizen Band:

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

با همه ی پیشرفت‌هایی که امروزه در عصر فناوری برای زندگی بشر حاصل شده است باز هم انسا‌ن‌ها از خطرات وبلایای طبیعی به طور کامل مصون نیستند. شاهد این ادعا، حوادث پیش‌بینی ناپذیر و خطر آفرین همچون زلزله، سیل، توفان‌های شدید و….. است. در زمان وقوع  چنین حوادثی بستر‌های ارتباطی امروزی همچون تلفن‌های همراه یا ثابت و شبکه‌های آب، برق و … دچار اختلال و یا حتی قطع  کامل می‌شوند، حتی شبکه‌ی جهانی اینترنت نیز با تمام گستردگی و پیشرفته بودنش هنوز در بسیاری از جوامع مبتنی بر وجود شبکه‌ی برق رسانی و خطوط تلفن است که در مواقع مذکور  به طورکامل دچار اختلال خواهد شد.

اما پیشنهاد مناسب جهت چنین مواقعی ایجاد بستر ارتباطی مستقل از سیم‌ها، کابل‌ها و شبکه‌های برق رسانی است که در مواقع لزوم می‌تواند پایدار و برقرار بماند.

یکی از این بستر‌ها که مدت‌ها قبل در جوامع پیشرفته ایجاد شده و امروزه دیگر در حال منسوخ شدن است”شبکه‌ی رادیویی باند شهری” است  که سال‌ها  مورد استفاده بسیاری از کاربران ابتدا در کشور‌ آمریکا و بعد در اکثر کشور‌های جهان قرار گرفت. در ادامه نگاهی کلی و گذرا به تاریخچه، مشخصات و تجهیزات این سرویس خواهیم داشت. شبکه‌ی رادیویی شهری سامانه ای همانند رادیو آماتوری و یا خدمات تجاری نیست بلکه شبکه ای متشکل از تجهیزات رادیویی ارتباط شخصی شهروندان است که می‌تواند از کمترین و کم هزینه‌ترین تجهیزات تشکیل شده باشد. این تجهیزات  می‌توانند در ایستگاه‌های ثابت و یا در قالب رادیو‌های سیار (خودرویی و دستی) مورد استفاده اشخاص قرارگیرند. تا کنون میلیون‌ها عدد  از این  گونه رادیو‌ها در سرتاسر دنیا فروخته شده است و هر دو طیف ثابت و یا متحرک آن‌ها از نظر کاربرد گستردگی قابل توجهی دارند.

– در سال 1958 “کمسیون ملی ارتباطات” خدماتی را به نام “کلاس D باند شهری” ایجاد نمود و محدوده بسامدی 27MHz از باند HF را برای آن تعیین نمود، همچنین مصوب شد که تعداد  کانال‌ها بین 23 الی 40 عدد و با پهنای باند 10KHz(ده کیلوهرتز) برای هر کانال باشد.

در سال 1977 مدل‌های 23 کانال این رادیو‌ها در بین رانندگان جاده‌ای و کامیون داران آمریکا رواج زیادی پیدا کرد. این رادیو‌هانخست با توان خروجی حداقل 10 وات و بعد‌ها با توان 25  وات به بازار عرضه شدند. کاربران برای استفاده از این خدمات می‌بایست پروانه‌ی مربوطه را از مراجع قانونی هر کشور کسب نمایند.

– بسامد‌ها: بسامد‌های مورد استفاده در این خدمات از 27.405MHz الی 26.965MHz از باند (HF) است. در جدول مربوطه فهرست کانال‌ها به همراه بسامد‌های مربوطه آمده است.

پیام‌های اضطراری و در خواست کمک می‌بایست بر روی کانال “9” و با بسامد  (27.0656MHz ) مخابره شوند، این جزو قوانین کمیته فدرال ارتباطات است و اما پیام‌ها و در خواست‌هایی که جنبه‌ی تبادل اطلاعات عادی دارند می‌بایست بر روی کانال “11” با بسامد (27.085MHz) تبادل شوند. این کانال شامل اطلاعات پیام‌های عمومی محلی،‌ وضعیت ترافیک، پیام‌های هشدار و از این قبیل نیز می‌شود. همچنین  کانال “13” این رادیو‌ها جهت کانال کمکی برای مواقعی که کانال (11) مشغول است با بسامد (27.115MHz) تعبیه شده است.

جدول بسامدهای رایج سرویس باند شهروندان

امکان “دور سنجی

بوسیله‌ی برخی تجهیزات کمکی می‌توان فاصله‌ی نقاط مختلف را از طریق امواج رادیویی یک رادیو باند شهری بدست آورد. این کار بر اساس مقررات می‌بایست تنها بر روی کانال‌های 22 و 23 انجام شود و کاربران  حق ارتباط صوتی بر روی این کانال‌ها را نخواهند داشت.

– تکرار کننده‌ها: در برخی نواحی که بر اثر وجود موانع مرتفع، برد رادیویی بین ایستگاه‌ها و مشترکان کاهش می‌یابد،‌ایستگاه‌های “تکرار کننده” جهت افزایش فضای پوششی این رادیو‌ها تعبیه می‌گردد. به طوری که کانال‌های 1 الی 8 کانال‌های خروجی و کانال‌های 31 الی 38 کانال‌های ورودی به تکرار کننده‌ها تعیین شده‌اند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت مخابراتی ارتباط رسا | بیسیم و تجهیزات مخابراتی

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

فروش بیسیم موتورولا، فروش بیسیم هایترا، فروش بیسیم دیجیتال، نمایندگی رسمی بیسیم هایترا، نمایندگی بیسیم موتورولا، خرید بیسیم موتورولا، خرید بیسیم هایترا، بیسیم واکی تاکی مجاز، بیسیم دستی، بیسیم خودرویی، فروش واکی تاکی مجاز، خرید بیسیم دیجیتال، بیسیم هایترا، بیسیم موتورولا، موتورولا، تعمیرات بیسیم

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 5 روز پیش