شیمی گستر صدرا(شبکه توزیع سم وکود)

تولید کننده انواع کوهای تقویتی شیمیایی و آلی

کود اوره پوشش گوگردی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

 اوره با پوشش گوگردی 

اوره با پوشش گوگردی:

میزان جذب مواد مغذی موجود در کودها را می توان به روش شیمیایی با کاهش حلالیت آن ها و یا به روش فیزیکی با پوشش دادن کودها، بهینه نمود. این نوع کودها، کودهای کندرها SRF و یا کودهای Controlled Release ،CRF، نامیده می شوند. کودهای SRF به کودهایی اطلاق می شود که با پلیمر یا سولفور و یا هر دو ماده پوشش داده شده اند و با صدمه دیدن پوشش به طریق مکانیکی و یا میکروبی، ماده مغذی بتدریج در اختیار گیاه قرار می گیرد. در صورتی که CRF به کودهای بدون پوشش گفته می شود که به طریق شیمیایی به صورت کند رها در آمده اند و ماده غذایی بتدریج با تجزیه شدن این ترکیب آزاد می شود. در شکل زیر میزان مصرف کودهای SRF و CRF در ایالات متحده، اروپای غربی و ژاپن نشان داده شده است.

مصرف کودهای کندرها و Controlled Release ایالات متحده آمریکا، اروپای غربی و ژاپن

کودهای محلول در آب ممکن است با گوگرد پوشش داده شوند تا ماده مغذی موجود در کود بتدریج رها شود. اوره با پوشش گوگردی به وسیله پوشش دادن اوره داغ با گوگرد مذاب و پوشاندن سطح گوگرد با یک لایه پلی اتیلنی و یا واکس های میکرو کریستال، تهیه می گردد. اوره با پوشش گوگردی معمولا حاوی N% 40-30 و S% 20-15 است.

با گذشت زمان میزان تقاضا برای SCU افزایش می یابد که دلیل آن مزایایی ذکر شده در ذیل می باشد:

  • پوشش گوگردی باعث می شود تا امکان دسترسی گیاه به نیتروژن افزایش یابد
  • پوشش گوگردی مقاومت کود را در مقابل شسته شدن توسط آب، افزایش می دهد
  • پوشش گوگردی احتمال سوخته شده گیاه را که به دلیل کاربرد زیاد کود ایجاد می شود، کاهش می دهد
  • پوشش گوگردی مانع از رشد سریع گیاه شده و در نتیجه زمان هرس شدن را به 7-5 روز افزایش می دهد 
  • پوشش گوگردی باعث افزایش فعالیت میکرب ها و باکتری ها در خاک می شود
  • پوشش گوگردی امکان تغذیه تدریجی گیاه را تا 10 هفته فراهم می نماید
  • پوشش گوگردی، گوگرد مورد نیاز گیاه را فراهم می کند
  • پوشش گوگردی باعث می شود که تحمل گیاه نسبت به کم آبی افزایش یابد
  • پوشش گوگردی با خاصیت قارچ کشی مانع از شیوع بیماری های قارچی می شود
  • پوشش گوگردی مانع از آلودگی آب های زیر زمینی شده و باعث صرفه جویی در مصرف کود می شود در نتیجه SCU سازگار با محیط زیست

به این دلیل که قیمت SCU نسبت به اوره بالاتر است بنابراین استفاده از آن محدود به گیاهان تزئینی، باغبانی و چمن، علوفه و توت فرنگی می باشد. با افزایش مقیاس تولید ، هزینه های تولید SCU کاهش یافته و در نتیجه جاذبه مصرف این کود برای محصولات کشاورزی مانند ذرت، گندم و سیب زمینی نیز افزایش خواهد یافت. عامل دیگری که باعث افزایش مصرف SCU توسط کشاورزان می شود، قوانین و تنبیهاتی است که برای آلوده کردن آب های زیر زمینی وضع خواهد شد.

همانطور که قبلا نیز عنوان شد، SCU با تأثیر میکروارگانیسم ها، عوامل شیمیایی و یا مکانیکی شکسته می شود. نیتروژن موجود در SCU بتدریج توسط آب آبیاری شسته و در دسترس گیاه قرار می گیرد. آزاد شدن نیتروژن در هوای گرم و خاک های خشک راحت تر انجام می شود. کاربرد SCU بر روی سطح خاک نسبت به اختلاط آن با خاک مؤثر تر است. هر روشی که باعث شکسته شدن گرانول های کود شود، سرعت آزاد سازی نیتروژن را نیز افزایش خواهد داد. در مناطقی که دارای خاک های شنی است و یا میزان بارش بسیار زیاد است و لازم است که افزایش کود به زمین کشاورزی در چندین دوره زمانی انجام شود، استفاده از اوره با پوشش گوگردی بهترین گزینه خواهد بود.

با وجود مزایای زیادی که SCU برای کشاورزان دارد، اما مشکلات موجود در استفاده از این محصول را نیز نمی توان نادیده گرفت. از آنجاییکه سرعت آزاد سازی کود به عوامل مختلف از جمله رطوبت و دمای خاک بستگی دارد بنابراین میزان ماده مغذی قابل دسترس ممکن است که قابل پیش بینی و ثابت نباشد. با بکار بردن مخلوط کودهای کندرها و کود معمولی می توان بهترین نتیجه را بدست آورد. با افزایش مسئولیت پذیری کشاورزان نسبت به محیط زیست و آب های زیرزمینی، مصرف کود های کند رها نیز نسبت به کودهای محلول در آب افزایش خواهد یافت.

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شیمی گستر صدرا(شبکه توزیع سم وکود)

مازندران، بابل

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تولید کننده انواع کوهای تقویتی شیمیایی و آلی

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات