ایمن پایش هوشمند(ایفاکو) نمایندگی شرکت FESTO

پنوماتیک, فستو, FESTO

دسته بندی تجهیزات پنوماتیک

دسته بندی تجهیزات در پنوماتیک

در پنوماتیک بر اساس استفاده های متفاوتی که از تجهیزات می شود، دسته بندی هایی متفاوتی وجود دارد.

نخستین و کلی ترین دسته بندی  بر اساس وظیفه محوله بر تجهیزات می باشد:

1- کمپرسورهای هوای فشرده

2- آماده سازهای هوای فشرده

3- شیرهای

4- سنسورها

5- عملگرها

البته تجهیزات دیگری مانند شلنگ ها، لوله ها، اتصالات، مخزه های هوای فشرده و ... نیز وجود دارند که در این دسته بندی قرار نمی گیرند. زیرا این دسته بندی بر اساس نوع کار انجامی توسط تجهیز صورت گرفته است.

 

1) کمپرسورها

کمپرسور، وظیفه فشرده سازی هوا را بر عهده دارند. کمپرسورها مانند پمپ ها به انواع مختلف تقسیم می شوند. کمپرسورها به دو دسته جابجایی مثبت و دینامیکی تقسیم می شوند. البته لازم به بیان است که دسته دیگری از کمپرسورها به نام هرمتیک ( هرمتیک و سمی هرمتیک) نیز وجود دارد که  بیشتر در تهویه مطبوع و یخچال ها به کار می روند.

 

2) آماده سازهای هوای فشرده

این دسته شامل انواع شیرها و سیستم های جدا کننده ذرات جامد، روغن، آب و تنظیم دمای هوای فشرده می باشند و به دسته های الکتریکی و مکانیکی، دستی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم بندی می شوند.

 

3) شیرها

شیرها بر اساس ساختار داخلی و وظیفه کاری تقسیم بندی می شوند.

بر این اساس شیرها بر اساس ساختار داخلی به سه دسته کشویی، نشستی و ترکیبی تقسیم می شوند و  بر اساس وظیفه کاری به سه دسته شیرهای راه دهنده، شیرهای کنترل فشار، شیرهای کنترل جریان تقسیم می شوند.

 

4) سنسورها

سنسورها انواع متفاوت و مختلفی دارند و بر اساس پارامترهای متفاوتی نیز دسته بندی می شوند. اما در صنعت پنوماتیک دو نوع سنسور کلی مکانیکی و الکتریکی وجود دارد که این دونوع نیز به دسته های مجاورتی و تماسی تقسیم بندی می شوند (سنسورها دارای تنوع زیادی می باشند به همین دلیل ممکن است این تقسیم بندی کاملن دقیق نباشد).

 

5) عملگرها

عملگرها در واقع تجهیزات تبدیل انرژی پنوماتیکی (هوای فشرده) به نیروی  مکانیکی می باشند. بر اساس جهت اعمال نیرو به دو دسته کلی یک طرفه و دو طرفه تقسیم می شوند.

اما از نظر نوع عملکرد به عملگرهای دورانی (دورانی محدود و دورانی نامحدود) و عملگرهای خطی (سیلندرهای استاندارد، دوسر شفت، چند موقعیته، تلسکوپی، تاندم، بدون شفت، ماهیچه ای، ضربه ای و دمشی) تقسیم می شود.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایمن پایش هوشمند(ایفاکو) نمایندگی شرکت FESTO

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پنوماتیک، فستو، FESTO، سیلندر پنوماتیک فستو، شیر پنوماتیک، واحد مراقبت فستو، لوازم ضد انفجار، ابزار دقیق، ضد انفجار، رله ssr، اتوماسیون، نمایندگی فستو، explosion proof، لوازم برقی ضد انفجا، هیدرولیک

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 5 روز پیش