ایمن پایش هوشمند(ایفاکو) نمایندگی شرکت FESTO

پنوماتیک, فستو, FESTO

اجرای پروژه های اتوماسیون تولید و پروسس

اجرای پروژه های اتوماسیون تولید و پروسس

توضیحات خدمت

اتوماسیون صنعتی یا روباتیزه کردن (Industrial Automation) به معنی استفاده از ابزارهای کنترلی (مثلاً کامپیوتر) به جای انسان به منظور هدایت و کنترل ماشین آلات صنعتی و پروسه‌های تولید است. اتوماسیون به بهره‌گیری از سامانه‌های کنترل (مثل کنترل عددی، کنترل منطقی قابل برنامه ریزی، و دیگر سیستم‌های کنترل صنعتی)، مکانیکی و الکترونیکی به کمک رایانه ها برای پایش (کنترل) خط تولید گفته می‌شود، که در آن هدف، کاهش نیاز به دخالت انسان است.Industrial-Automation

اتوماسیون از لحاظ لغوی به معنای “کنترل و هدایت دستگاهی بطور خودکار” میباشد. در صنعت امروزی هدف کنترل رسیدن به معنای کامل لغت اتوماسیون است ولی به دلایل متفاوت این هدف امکان پذیر نیست و دربیشتر مواقع یک سیستم نیمه خودکار داریم که بخشی از کنترل توسط اپراتور و بخشی از آن توسط سیستم کنترل تعبیه شده انجام میگیرد.

یکی از مهمترین ارکان تولید صنعتی، اتوماسیون است که تا قبل از پیدایش آن، از دستگاههای مختلفی برای کنترل خطوط تولید استفاده می کردند که هر یک به شکل مجزا عمل می کردند و در آنها محدودیت ها و مشکلات زیادی نیز وجود داشت. هدف از اتوماسیون سازی و استفاده از روبات، افزایش کارایی تجهیزات صنعتی و تولیدی است. هماهنگی و تناسب میان دستگاهها و روباتها و ایجاد شبکه در یک نظام تولید، نتیجه استفاده از تکنولوژی اتوماسیون می باشد.

ویژگی ها و مزایای استفاده از تجهیزات اتوماسیون صنعتی


تجهیزات اتوماسیون ویژگی ها و مزایای بسیاری برای ما به ارمغان آورده اند. پیش از ورود این تجهیزات به عرصه صنعت ، بسیاری از کارهای دشوار و طاقت فرسا توسط نیروی انسانی انجام می گرفت. اما با ورود این ابزار و تجهیزات ، بار سنگینی از دوش انسان برداشته شد.
همانطور که می دانید نیروی انسانی به مرور زمان انرژی و دقت خود را از دست می دهد و درنتیجه کارایی اولیه را نخواهند داشت. همچنین انجام دستی امور توسط نیروی انسانی نرخ شکستگی و خطای بسیار بالایی دارد. از طرفی پیش از ظهور تجهیزات اتوماسیون ، نیروی انسانی می بایست مشارکت فعال در محیط کار داشته باشد. این مشارکت فعال ، در محیطی پرمخاطره و خشن انجام می گرفت و بنابراین جان کارکنان پیوسه در معرض تهدید قرار می گرفت.
در ادامه قصد داریم ویژگی ها و مزایای استفاده از تجهیزات اتوماسیون صنعتی را به صورت خلاصه بیان می کنیم.

– کمک به نظارت از راه دور
– تکرار پذیری فعالیت ها و فرایندها
– افزایش کیفیت محصولات تولید شده
– افزایش سرعت تولید و در نتیجه افزایش کمیت تولید
– افزایش توان و بهره وری واحدهای صنعتی
– بهبود برهم کنش با سیستم های بازرگانی
– کاهش ضایعات یا همان پسماندهای تولید
– کاهش هزینه های مربوط به استخدام نیروی انسانی
– ایجاد فضایی نسبتا ایمن برای نیروی انسانی و همچنین کاهش فشار های جسمی و روحی

علاوه آنچه گفته شده تجهیزات اتوماسیون کاربردی های دیگری نیز دارند. به طور مثال می توان به روشن و خاموش کردن کارخانه ، مقایسه مجموعه نقاط برای کنترل سیستم ، نظارت بر عملکرد سیستم ، برنامه ریزی تجهیزات و… اشاره کرد.
استفاده از تجهیزات اتوماسیون امکان کنترل همزمان پردازش هایی همچون فشار ، دما ، جریان ، سطوح مایع و مسافت را فراهم آورده است. این مهم به وسیله سیستم های ریزپردازشگر پیچیده و براساس کنترل پردازش دیتا حاصل می گردد.

  1. اجرای پروژه های اتوماسیون تولید و پروسس
  2. اجرای سیستمهای اتوماسیون تحت شبکه و PLC
  3. اجرای سیستمهای DCS و fieldbus
  4. تعمیرات و عیب یابی سیستمهای اتوماسیون تولید
  5. سیستمهای رباتیک و هوشمند خطوط تولید
  6. سیستمهای بینایی ماشین (machin vision)
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایمن پایش هوشمند(ایفاکو) نمایندگی شرکت FESTO

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پنوماتیک، فستو، FESTO، سیلندر پنوماتیک فستو، شیر پنوماتیک، واحد مراقبت فستو، لوازم ضد انفجار، ابزار دقیق، ضد انفجار، رله ssr، اتوماسیون، نمایندگی فستو، explosion proof، لوازم برقی ضد انفجا، هیدرولیک

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 6 روز پیش